موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

مکمل رنگ طوسی

مکمل رنگ طوسی

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 29 شهریور 1398 ساعت 12:29

مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون را زمانی می‌توانید تعیین کنید و برای آن رتبه بندی ایجاد کنید که شناخت کافی و مناسبی از خود رنگ طوسی داشته باشید. به همین منظور قصد داریم در این مقاله روال زیر را طی کنیم تا به مکمل‌های رنگی رنگ طوسی دست پیدا کنیم؛ ابتدا خود رنگ طوسی و شاخصه‌های آن را تعیین می‌کنیم، سپس کاربردهایی از رنگ طوسی در اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کار، اتاق کودک، آشپزخانه و همین طور فضای اداری را برای شما مطرح خواهیم کرد، پس از آن به بررسی مثال‌هایی از انواع لوازم قابل استفاده در دکوراسیون خانه از جمله دیوارها، مبلمان و … تا دکوراتیوهای کوچک می‌پردازیم و در انتها با موارد ذکر شده، بررسی کاملی از مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون را برای شما بازگو خواهیم کرد. با مجله اینترنتی دکوراسیون توکامگ و رنگ‌های مکمل طوسی همراه باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

رنگ طوسی به چه رنگی گفته می‌شود؟ مطلب خود را با پاسخ به این سؤال آغاز می‌کنم.

تصویری که مشاهده می‌کنید تعدادی از رنگ‌های طیف طوسی هستند که مناسب برای استفاده در کوراسیون منزل به حساب می‌آیند. شاید در نگاه اول میان بعضی از این رنگ‌ها تفاوتی دیده نشود، اما نکته‌ای که وجود دارد در نحوه به کارگیری این رنگ‌ها، محل استفاده از رنگ‌های طوسی و همین طور رنگ‌های مکملی که در کنار این رنگ‌ها حاضر می‌شوند است. طوسی رنگی است که در ذهن مردم از ترکیب سیاه و سفید حاصل شده و هر چه میزان سفید آن بیشتر شود به طوسی روشن‌تر نزدیک گشته و هر چه سیاهی آن افزایش یابد تیره‌تر خواهد بود. اما باید به اطلاع شما برسانم که طوسی از ترکیب رنگ‌های دیگر هم پدید می‌آید و ته مایه آن‌ها را در خود حفظ می‌کند. مثلاً ترکیب سرمه‌ای با سفید به طوسی منجر می‌شود که به آبی تمایل دارد. برای رنگ‌های دیگر نیز این موضوع صادق است، اما پر کاربردترین و محبوب‌ترین نوع طوسی رنگ‌هایی هستند که از همان ترکیب و ترتیب سیاه و سفید حاصل می‌شوند.

در لغت نامه رنگها، رنگ طوسی به صورت زیر تعریف شده است:

خاکستری، یا همان رنگ طوسی، یک رنگ خنک، خنثی و متعادل است. رنگ خاکستری رنگی بدون احساس و مؤدبانه است که به طور معمول با معانی خسته، کثیف و ناپاک، و همچنین رسمی، محافظه کار و پیچیده همراه است. رنگ خاکستری یک رنگ بی نظیر و عملی است که اغلب با از دست دادن یا افسردگی همراه است.

این رنگ که با توجه به تعاریف بالا بسیار پرکاربرد و پیچیده به نظر می‌رسد، اما در عین حال کاملاً ساده و دوست داشتنی بوده و با محیط اخت گرفته و خود را تطبیق می‌دهد. بهتر است بگوییم تمامی رنگ‌ها در کنار این رنگ احساس آرامش دارند؛ چرا که نه جای آن‌ها را به عنوان هم خانواده تنگ می‌کند و نه به عنوان یک رقیب در صدد رقابت برای تضاد با آن‌ها مبارزه می‌کند. این رنگ مانند دوستی وفادار و قابل اعتماد است که در هر زمان و مکانی می‌تواند طراح، مجری و استفاده کننده را از چالش خارج کرده و به آن‌ها اطمینان خاطر بدهد. شاخص‌ها و ویژگی‌هایی که برای رنگ طوسی بیان شد تا حدودی ذهنیت شما را به این رنگ آشنا کرد، اکنون از کاربردهای رنگ طوسی مثال‌هایی را با نگاه روانشناسانه بیان می‌کنیم تا دید بهتری به این رنگ پیدا کنید.

اتاق نشیمن و رنگ طوسی:

ابتدا به سراغ اتاق نشیمن که مرکز اصلی توجهات و نگاه‌ها است می‌رویم. رنگ طوسی در اتاق نشیمن یکی از رنگ‌های دوست داشتنی برای طراحان سبک دکور مدرن و مینیمال است. چرا که این رنگ دست آن‌ها را برای هر نوع تغییری در حالت‌ها و زمان‌های مختلف باز می‌گذارد. این انعطاف پذیری فقط در این سبک‌ها محدود نشده و کسانی که با سبک‌های سنتی و کلاسیک خاص نیز سر و کار دارند نیز به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و از آن در هنر خود بهره می‌برند. رنگ طوسی را در اتاق نشیمن با هدف استفاده از آرامش بخشی و حس نو بودن و همین طور جدیت به کار می‌گیرند تا بیننده در این مکان احساس میهمان بودن خود را حس کند و خود را در فضایی که برای احترام به وی در نظر گرفته شده بیابد. می‌توان گفت که مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون اتاق نشیمن نامحدود است، اما باید بهترین انتخاب‌ها را انجام داد.

رنگ طوسی در اتاق خواب

اتاق خواب که مامن استراحت و آرامش و محل خروج از هر گونه افکار و اوهام ذهنی است، باید طوری تزیین و آرایش شود که جز آرامش چیزی دیگر از آن توقع نرود. زمانی که از رنگ طوسی برای استفاده در دکوراسیون اتاق خواب فراخوانی می شود، این رنگ با تمام توان خنثی بودن خود را به نمایش در می‌آورد تا به شما و استفاده کنندگان یادآوری کند که وظیفه رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه چگونه است و چرا باید از رنگ طوسی در این فضا استفاده کرد.

مسئله مهمی که در این قسمت از بررسی‌ها باید عنوان شود این است که رنگ طوسی در اتاق خواب نه تنها می‌تواند یک مکمل عالی باشد، بلکه به عنوان یک رنگ تکی هم کار خود را به خوبی به پایان می‌رساند؛ به شرط آن که شما نیز چیدمان خود را بر اساس استفاده از یک رنگ با قابلیت خنثی بچینید، نه این که این رنگ را با استفاده بیش از حد از چشم خود و دیگران ساقط کنید. مینیمالیست‌ها و مدرنیست‌ها اتاق خواب طوسی را در رتبه‌های بالای جایگاه انتخاب رنگ خود قرار می‌دهند، چرا که سازگاری فراوانی با سبک و سیاقشان دارد و دستشان در انتخاب مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون اتاق خواب نیز بسیار باز است.

اتاق کار و رنگ طوسی

اگر سری به مقالات مجله ما در بخش اتاق کار بزنید و با ویژگی‌های اتاق کار آشنا شوید به بهترین نحو ممکن می‌توانید درک کنید که رنگ طوسی برای این نوع اتاق‌ها مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین نقش را بازی می‌کند. ویژگی این اتاق‌ها ایجاد تمرکز و حفظ حواس شخصی است که از اتاق در حال استفاده است. خنثی بودن و آرامش بخش بودن رنگ طوسی و همین طور ایجاد حس تمرکز باعث می‌شود تا انتخاب شما در میان رنگ‌ها برای اتاق کارتان چیزی به جز طوسی یا ترکیبی از آن باشد تا با خیال راحت اتاق  خود را بیارایید. مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون در اتاق خواب نیز فراوان است؛ چرا که آن‌ها نیز وظیفه ایجاد تمرکز و تسلط را به دنبال خود یدک می‌کشند تا هر زمان که به این ویژگیشان نیاز شد به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنند. طوسی‌های روشن بیشترین موارد استفاده خود را در اتاق‌های کار به خود می‌بینند و از این رو تکمیل کردن رنگ این اتاق‌ها کار چندان سختی نخواهد بود.

اتاق کودک و رنگ طوسی

یکی از موارد منع استفاده از رنگ طوسی در خانه، استفاده از این رنگ در فضای اتاق کودک است. این که این رنگ علاوه بر ویژگی‌های مثبتی که برای آن در عنوان‌های فوق بیان شد، ویژگی‌های دیگری نیز دارد، اما اثر گذاری این موارد مثبت نبوده و جنبه‌های دیگری را شامل می‌شود. کور کردن حس خلاقیت و ایجاد حس کرختی و همین طور القای حس کثیفی به خصوص در طیف‌های تیره‌ رنگ طوسی از مواردی است که این رنگ را برای استفاده در اتاق کودک ممنوع و محدود می‌کند، مگر این که با ایجاد خلاقیت بسیار و کمک گرفتن از افراد خبره و کارشناسان بخش روانشناسی کودک ترکیبی جذاب و متفاوت را با این رنگ در اتاق کودک پیاده سازی کنید. هر چند که با وجود رنگ‌های زیبای دیگری که مخصوص اتاق کودکان هستند پیشنهاد می‌شود قید این رنگ را برای اتاق دلبندانتان زده و به سراغ سایر رنگ‌ها بروید.

روشن‌ترین رنگ در میان طوسی‌ها تنها گزینه‌ای است که ما به عنوان یک مکمل می‌توانیم برای شما و اتاق کودکتان در نظر بگیریم. با این گفته‌ها پافشاری مبنی بر عدم استفاده از این رنگ در اتاق کودک باقی نمی‌ماند.

خاکسری در آشپزخانه

هر چقدر هم که مینیمالیست باشید و هر چقدر هم که به سبک‌های دکوراسیون امروزی و مدرن علاقه داشته باشید، دلتان نمی‌آید که آشپزخانه پر حرارت و پر انرژی خود را طوسی کنید، مگر این که بهترین طوسی‌ها را برای این مکان به کار بگیرید و یا طوسی مورد نظر خود را با مکمل‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد استفاده کنید. آشپزخانه که از نظر بصری معمولا به دو قسمت لوازم موجود در آن و کابینت‌ها تقسیم بندی می‌شود، معمولاً دوستدارانی با سلایق خاص دارد. عده‌ای علاقه دارند که تمام فضا با یک رنگ پوشیده شده و در اصطلاح همه چیز را با هم ست کنند که در پی این اتفاق از رنگ طوسی نسبتاً تیره استفاده می‌کنند تا لوازم آشپزخانه خود را که به رنگ سیلور یا دارک سیلور خریداری کرده‌اند با آن هماهنگ سازند. عده‌ای دیگر نیز در مقابل این عقیده قرار دارند و به دنبال ایجاد جریان و حرکت در رنگ‌های آشپزخانه هستند و با انتخاب رنگ طوسی به عنوان رنگ مکمل، سایر رنگ‌ها را نیز در این محیط به بازی می‌گیرند. انتخاب مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون آشپزخانه کمی سخت و پیچده است؛ چرا که ویژگی‌هایی که بر این محیط حاکم است با سراسر منزل تفاوت داشته و محدودیت‌هایی را برای طراحان و دکوراتورها ایجاد می‌کند. در این باره پیشنهاد می‌کنیم مطلب رنگ های مناسب برای آشپزخانه را نیز مطالعه کنید.

فضاهای اداری و رنگ طوسی

رنگ طوسی سازگاری بالایی به منظور استفاده در محیط‌های اداری دارد. از این منظر می‌توان گفت مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون اداری را به راحتی می‌توان انتخاب و استفاده کرد، اگر رنگ انتخابی شما طوسی بوده باشد. محیط‌های اداری نیازمند ایجاد حس نظم، اصول و رعایت قوانین اداری می‌باشند به همین دلیل رنگ‌های روشن و خنثی که در فضاهای اداری به کار گرفته می‌شوند باید این موارد را در خود حفظ کرده و به نمایش دربیاورند. رنگ‌های طوسی روشن برای این مکان‌ها بسیار مناسب هستند و خنثی بودن خود را به محیط نیز القا می‌کنند و ایجاد تمرکز کرده و دلزدگی به وجود نمی‌آورند. پس بهترین اتنخاب در میان طوسی‌ها در فضاهای اداری همان رنگ‌های روشن هستند که یا به صورت تکمیلی با سفید به کار گرفته می‌شوند یا خود را به تنهایی به محیط تحمیل می‌کنند.

در نوشته‌های فوق انواع اتاق‌ها و فضاها را با طوسی مورد بررسی اجمالی قرار دادیم. اکنون از لوازم طوسی که می‌توان در خانه به کار گرفت و تأثیر مثبتی بر خانه دارد صحبت می‌کنیم تا به مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون نزدیک شویم.

مبلمان طوسی رنگ

این لوازم بزرگ و حجیم تأثیر مستقیمی بر روی دکور و طراحی دکوراسیون منزل دارند. از این رو نوع رنگ آن‌ها با ایجاد احساسات ناشی از روانشناسی رنگ به کار گرفته شده رابطه مسقیم دارد. مبل‌های طوسی در دکوراسیون با نقش سکون و خلأ وارد ماجرا می‌شوند و حس سردی به محیط القا می‌کنند. از این رو بسیار مهم است که از چه رنگ‌هایی برای تکمیل یا رقیق کردن آن‌ها  استفاده می‌شود. کوسن مبل‌های طوسی رنگ هستند که این نقش‌ها را بازی کرده و اثر گذاری نهایی را خواهد داشت. البته مبل‌های طوسی مانند همه قسمت‌ها، موارد و لوازم که بیان شد مطابق نظر مینیمال ها و علاقه مندان به آن‌ها هستند. مکمل‌های این رنگ در بخش مبلمان بدون محدودیت بوده و از هر رنگی می‌توان برای تکمیل و تأثیر بر محیط بهره برد. در بخش مبلمان میزهای غذاخوری و انواع میز مطالعه و همین طور کمدها و … جز مبلمان محسوب شده و با آن‌ها مانند بحث مبلمان در مورد رنگ طوسی برخورد خواهیم کرد. از این رو در قسمت مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون هر جا نامی از مبلمان برده شد موارد فوق را به عنوان زیر دسته از مبل در ذهن خود تداعی کنید.

دکوراتیوها و اکسسوری‌ها

این لوازم هر چند کمتر به چشم می‌آیند، اما تأثیر زیادی بر روی اتاق و فضا می‌گذارند. با این دیدگاه بسیاری از مردم علاقه خود را به رنگ طوسی در به کارگیری از این رنگ با انتخاب وسایل و ابزار نقره‌ای و نقره فام به اطلاع دیگران می‌رسانند. نقره‌ای که رنگی برگرفته از طیف‌های طوسی است و در عین حال از درخشش و خیره کنندگی برخوردار است می‌تواند تکمیل کننده انواع فضاها باشد. اما به کار گیری آن نیز نیازمند رعایت نکاتی است که استفاده از رنگ مکمل برای آن جزء مهم‌ترین این نکات محسوب می‌شود. تابلوهای طوسی و فریم‌های آینه‌ها که از رنگ‌های نقره‌ای و طوسی در محیط بهره برده باشند نیز شامل لوازم مناسب برای هر نوع چیدمان و سلیقه‌ای هستند. در این میان میزان بهتر دیده شدن این لوازم و محصولات در کنار هم به عواملی بستگی دارد که می‌توان از آنها به رنگ‌های مکمل طوسی، نور موجود در اتاق یا محیط و اندازه فضا نام برد. که ما اکنون به بررسی مکمل رنگ طوسی در تمامی موارد فوق خواهیم پرداخت.

مکمل‌های رنگ طوسی با طیف روشن

سفید و طوسی

رنگ طوسی را با رنگ سفید می‌توان در کنار هم به کار گرفت. دکوراسیونی مدرن که با انواع چیدمان شما هماهنگ خواهد بود، پاکی و تمیزی رنگ سفید همیشه بر سایر رنگ‌ها غلبه داشته و در سیمای دکور خودنمایی می‌کند، حال اگر رنگ مکملی باشد برای یک رنگ خنثی گویی رنگ سفید رنگ اصلی بوده و بقیه را به حاشیه می‌برد. برای بررسی مکان‌ها متذکر می‌شویم این ترکیب رنگ جزء کاندیداهای اصلی انتخاب برای اتاق نشیمن است؛ چرا که در برگیرنده سخت‌ترین سلیقه‌ها بوده و هیچ کس را ناامید نمی‌کند. با در نظر گرفتن خاصیت‌های رنگ سفید می‌توان گفت کامل‌ترین ترکیب تکمیلی را این زوج پدید می‌آورند و سفید در صدر رتبه بندی رنگ‌های مکمل طوسی می‌ایستد. هم چنین این دو رنگ برای اتاق خواب و اتاق کار نیز کاملاً مناسب بوده و جز رنگ‌های مینیمال محسوب می‌شود. طیف‌هایی از طوسی تیره و سفید نیز با کنار هم قرار گرفتن در خانه به عنوان دسته‌ای پرطرفدار میان علاقه مندان به سبک‌های امروزی و مدرن یاد می‌شوند. اکنون که با یکی از مهم‌ترین رنگ‌های مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون آشنا شدید، پیشنهاد می‌دهیم رنگ سفید را برای استفاده در مبلمان، دکوراتیوها و لوازم مشابه به کار ببندید تا زیبایی خیره کننده این دو رنگ را خودتان تجربه کرده باشید.

زرد و طوسی

در میان رنگ‌های روشن پس از سفید رنگ زرد با انواع زیر کاندیدای مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون است. زرد با تمایل به سفید ( کرم ) ، زرد با تمایل به سبز روشن ( لیمویی )٬ زرد با تمایل به نارنجی روشن. این رنگ‌ها که خود ترکیبی از رنگ اصلی با سفید بوده و بعد در کنار رنگ طوسی قرار می‌گیرند.  زردها که خود مظهر شادابی و نشاط هستند هر چه بیشتر نه با سفید ترکیب شوند بیشتر به خصلت‌های آن خو می‌گیرند، ترکیب زرد فسفری با طوسی نیز یکی از اعجاب انگیز ترین مکمل‌ها را شکل داده که در نوع خود بی نظیر است.

در میان زردها اگر از رنگ زرد مرسوم و عادی قرار است استفاده کنید، طوسی پیشنهادی برای این رنگ، به تیره خواهد گرایید. سعی کنید مبلمان و دکوراتیوها را با زرد بپوشانید؛ این که دکوراتیوها را با زرد بپوشانید یعنی از رگه‌های رنگ زرد در بطن دکوراسیون خود استفاده کنید. مرسوم است قاب‌های آینه‌ای طلایی، تزیینات تجملاتی آب طلا و موارد این چنینی کاور رنگ زرد شما باشد، اما در صورتی که تهیه این لوازم برای شما مقدور نیست هرگز از نوع بدلی و غیر واقعی آن استفاده نکنید؛ چرا که کل دکوراسیون شما را زیر سؤال می‌برد و احساس ناخوشایندی به بیننده یا مهمانان القا می‌کند. نور زرد نیز جزء مکمل‌هایی است که می‌توان روی آن حساب کرد به شرط آن که درست و بجا مورد استفاده قرار گیرد.

سبز و طوسی

شاید در نگاه اول و در تصورات اولیه  شما رنگ سبز هیچ سنخیتی با طوسی نداشته و هم نسبت مناسبی برای آن نباشد؛ اما همان طور که همواره بیان کرده‌ایم رنگ و تئوری رنگ‌ها دنیای بزرگی است که علم و تجربه راه صحیح استفاده از آن‌ها را به شما نشان خواهد داد.

در استفاده از رنگ سبز نیز این موضوع مصداق عینی پیدا می‌کند. با در نظر گرفتن این که پایه رنگ‌های شما در دکوراسیونتان به چه رنگی است استفاده از سبز موضوعیت پیدا می‌کند. برای این که درک بهتری از تکمیل رنگ طوسی با رنگ سبز برایتان به وجود بیاید کنار هم نشستن رنگ سبز نعنایی را با طوسی برای شما به نمایش می‌گذاریم. وقتی از رنگی صحبت می‌کنیم نیازی نیست اصل و ماهیت واقعی رنگ را به کار بگیرید؛ بلکه این هم خانواده‌های رنگ‌ها هستند که شما و چیدمان شما را به تکامل خواهند رساند. نگاه ویژه به گستره روشن رنگ‌ها در سیستم زندگی امروزی و سبک طراحی‌های دکوراسیون باعث شده باب جدیدی در این بخش بر روی مخاطبان و دوستداران آن باز شود. سبز که رنگی طراوت‌بخش و تازه کننده روح و روان است یک رویه بسیار مشخص در ارائه و نمایش خود دارد و آن صعود به قله‌های تازگی و نشاط با ته مایه‌های آرامش و لطافت است. رنگ سبز یشمی را اگر به سمت مات شدن و کدر کردن به حرکت وادار کنیم به نوعی به طیف تیره رنگ طوسی طعنه زده‌ایم و این دلیلی است برای این که بگوییم سبز را دست کم نگیرید. در بخش لوازم و دکوراسیون‌هایی که به رنگ سبز قرار است در میدان طوسی خانه حاضر شوند، گلدان‌ها به قدر کفایت دلبری کرده و مبهوت کننده چشمان بینندگان خواهند بود به شرط آن که با شکست نور توسط گلدان‌های بلوری و تزریق نور سفید یا یخی خانه را به بهشتی خنک و پر از لطافت کنید،

گران‌ترین و سبزترین لوازم مصنوعی دکوری را هم که داشته باشید و مورد استفاده قرار دهید هرگز جایگزینی برای گیاهان زنده و دوست داشتنی نخواهند شد. رنگ سبز رنگی نو و خاص برای مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون شما خواهد بود.

آبی و طوسی در خانه

رنگی به وسعت جهان هستی. از آبی آسمان تا آبی دریاها و آبی کبود کوه‌ها، همه این رنگ‌ها از یک خانواده هستند، اما یکی خشن و دیگری لطیف و بی آزار. با آبی روشن و فیروزه‌ای شروع می‌کنیم و بعد به سراغ سایر رنگ‌های آبی می‌رویم. آبی فیروزه‌ای را که در کنار طوسی روشن تیره در صنایع دستی ایرانیان گذشته و امروز نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که از گذشته تا به امروز امکان استفاده همزمان از این دور رنگ وجود داشته و حتی برای تجملاتی نشان دادن از آن‌ها کمک گرفته می‌شده است. آبی‌های روشنی که از فیروزه‌ای گذر کرده و وارد دسته بندی‌های روشن‌تر می‌شوند گزینه‌های مناسبی برای آشپزخانه‌های مدرن، اتاق مطالعه و هم چنین اتاق نشیمن هستند.

این پیشنهادات به دلیل خصوصیات رنگ آبی روشن بیان می‌شود. آبی روشن و فیروزه‌ای در به هم چسباندن منظره‌ها و چشم‌ها به یکدیگر خبره و استاد هستند. پاکی و بلند پروازی، آرامش و سکوت، سکون و سرما از ویژگی‌های رنگ آبی است، اما آبی فیروزه‌ای تمام ویژگی‌های خوب رنگ آبی را از آنِ خود کرده و آنچه باقی مانده را برای دیگران قرار داده است. در چیدمان خانه‌ای که قرار است آبی روشن نقش مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون را بازی کند، بهترین راه کمک به وی پرقدرت نشان دادن فضا و محیط است. این کار نیز میسر نخواهد شد، مگر آن که با قواعد رنگ شناسی و تئوری رنگ‌ها با مساله برخورد شود.

نور پردازی مناسب اولین و ساده‌ترین نکته است. نورها را به طوسی بتابانید تا با انعکاس ضعیف شده‌ای از نور اصلی روشنایی بیشتر را برایتان به ارمغان بیاورد. پرده‌ها و آویزهای پارچه‌ای آبی روشن خیره کننده و سحر انگیز برای هر بیننده‌ای است و اکنون که با طوسی دست در دست هم آوازه خوانی کرده و می‌رقصند، آن‌ها را برای خانه خود تصور کنید. این فرصت برای هر دکوراسیون و خانه‌ای به همین راحتی پدید نخواهد آمد. اتاق کودک را نیز اگر تمایل به استفاده از طوسی داشتید با رنگ‌های نزدیک به سفید کار را انجام دهید. آبی و سفید رنگ‌هایی است که پسران در سن کم به شدت با آن رابطه خوبی برقرار کرده و دوستدار آن هستند. اما باید مراقب هم بود که سردی و کسل کنندگی این رنگ‌ها شما را دچار افسردگی نکند.

از رنگ بنفش گذر می‌کنیم، چرا که طیف روشن آن در بخش مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون نزدیک به خانواده رنگ قرمز است و به هین منظور با هم و در یکجا در مورد آن توضیح خواهیم داد.

قرمز و طوسی

رنگ حرارت و انرژی، جوانی و شور، رنگی که شما را در جای خود ناآرام می‌کند و تا وقتی به تحرک وا ندارد دست بر نمی‌دارد. از بین رنگ‌های روشن قرمز که قصد داریم آن‌ها را بررسی کنیم، قرمزهایی که به صورتی و حتی نارنجی روشن تمایل پیدا می‌کنند بیشترین توجه ما را به خود جلب خواهند کرد. دقت کنید حتی اگر تمایلی به رنگ قرمز ندارید این رنگ‌های دلنشین و چشم نواز را بررسی کنید. هیچ تصویری را مانند یک اتاق خواب صورتی و خاکستری یا طوسی نمی‌توانید تصور کنید که این چنین دلبری کند. به راستی که اگر در میان رنگ‌ها طوسی خنثی نامیده نمی‌شد، با تمام توان آن را یک رنگ مؤثر و قوی می‌نامیدند. با رنگ نارنجی سعی کنید نزدیک طوسی‌های تیره نشوید؛ چرا که هر دو کسلی و خستگی را به نزدتان می‌کشانند. در عوض رنگ یاسی را با آن جایگزین کنید. رنگی که مهربانی را از بنفش و هیجان را از قرمز به ارث برده و برای زیباتر شدن جهان ما پدید آمده است. قرمزهای روشن در میان خانم‌ها پرطرفدارتر هستند تا آقایان. و تعدد رنگ‌های روشن آن مانند سایر رنگ‌ها در اطراف ما به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل است که اگر طراحی درست از آن‌ها بهره بگیرد میان خود و سایری اختلاف فاحشی در جرابیت پدید آورده است. با کوسن‌ها و قاب عکس‌های صورتی و قرمز و یاسی است که شما نیز وارد جرگه هنرمندی این رنگ‌ها خواهید شد. هر چند روشنی این رنگ‌ها چیزی از خصلت‌های مولدانشان کم نمی‌کند اما نسبت به رنگ‌های اصلی آرامش بخش تر و لطیف‌تر خواهند بود.

مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون خانه با طیف روشن

اکنون که رنگ‌های طیف روشن بررسی شد نوبت به تیره‌ها می‌رسد. سفید و زرد از میان رنگ‌ها خارج شده و به سراغ سبز می‌رویم.

سبز

سبزهای تیره را با خرید انواع مدلهای مبلمان یشمی و مات به خانه وارد کنید. اگر چه این رنگ‌ها در دکوراسیون خانه‌های ایرانی مرسوم و باب نیستند، اما تا زمانی که از آن‌ها استفاده نکرده باشید قدرت اثر گذاری آن‌ها را در خانه مشاهده نخواهید کرد. با کاناپه‌های سبزتان کوسن‌های طوسی روشن را امتحان کنید و تابلوها را با ترکیبی از این دوست کنید. پرده‌ها و آویزها از سفید یا طوسی باشند حس بهتری منتقل می‌کنند و خانه را بزرگتر نشان می‌دهند. سبزی گیاهان را که در بالا نیز به آن اشاره شد، می‌توانید در کنار این رنگ به کار ببندید.

آبی

آبی‌های تیره و سورمه‌ای‌ها و همین طور مشتقات آن‌ها مانند بنفش که میان آبی و قرمز مشترک هستند، معمولاً از رنگ‌هایی هستند که با طوسی‌های روشن در کنار هم می‌نشینند اما هستند افرادی که با دکوری خاص و عجیب به سراغ طوسی‌های تیره و این رنگ‌ها همزمان می‌روند و چالشی عجیب را پدید می‌آورند. آبی هر چه تیره‌تر باشد لوکس‌تر  و سنگین‌تر جلوه می‌کند و برای تزیین کار سختی را مقابل پای شما نمی‌گذارد. در کل آبی رنگ دکوراسیون خانه است، چه بخواهید و چه نخواهید آبی را برای این کار وارد دکوراسیون کرده‌اند.

قرمز

برخلاف آبی که رنگ‌های تیره‌اش به خانه خوب می‌آیند، اما قرمز و لوکس بودنش مخصوص محل‌های اداری و یا میهمانی و حتی سمینارها است. بیشتر مخصوص مکان‌هایی است که وقتی با طوسی ترکیب شود قرمز خودنمایی کند و سایرین محو تماشای آن شوند. از این رو به کارگیری آن در خانه کار سختی است، هر چند در مورد این رنگ نیز افرادی هستند که خاص پسند بوده و تیرگی هر دو یعنی قرمز و طوسی را با هم مورد استفاده قرار می‌دهند. مبل قرمز یا زرشکی، فرش‌های لاکی و حتی عکس‌ها و قاب‌های این چنینی نیز در زمره به کار رفتنی‌هایی هستند که با طوسی همنوایی کرده و باعث جذابیت خانه‌ها می‌شوند.

با گذر از میان رنگین کمان رنگ‌ها و بررسی جزیی هر بخش از رنگ‌ها و لوازم در دکوراسیون به منظور پیدا کردن مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون، اکنون می‌توانیم نتیجه‌ای کلی بگیریم که برای رسیدن به مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون، آن‌ها ( رنگها ) را باید به دو دسته روشن و تیره تقسیم کنیم و یک دسته بندی تازه بسازیم به این صورت که رنگ‌های روشن با طوسی‌های تیره و رنگ‌های تیره با طوسی روشن مناسب‌ترین و آگاهانه‌ترین رنگ‌ها به منظور در کنار هم قرار گرفتن هستند.

این نوع دسته‌بندی که کاملا بر اساس سلایق و ذهنیات دستخوش تغییرات شده و اتفاقات گوناگونی را رقم می‌زنند می‌توانند در خانه شما به کار رفته باشد یا پس از خواندن این مقاله مورد استفاده قرار بگیرید. این شمایید که تصمیم می‌گیرید مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون منزل خود را از میان این همه رنگ و هزاران رنگ دیگر انتخاب کرده و در طراحی دکوراسیون خانه خود به کار گیرید. اگر شما نیز رنگی را به عنوان مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون در ذهن دارید و یا تجربه استفاده از آن را دارید با مجله دکوراسیون توکامگ و خواننده‌های این مطلب در میان بگذارید. منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

به این مطلب امتیاز بدهید: rating_on.gifrating_on.gifrating_on.gifrating_on.gifrating_off.gif (9 رای, امتیاز: 4٫00 از 5)
loading.gifLoading...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر