موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

نمونه یک متن تبلیغاتی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 10 مرداد 1398 ساعت 00:26

هوش کسب و کار

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL
دوستان عزیز باکوک سلام. در آموزش گذشته ( اینجا ) درباره ی روش نوشتن متن تبلیغاتی جذاب سخن گفتیم. در آموزش امروز می خواهیم چند نمونه متن تبلیغاتی را با یکدیگر بررسی کنیم تا هم با نقاط قوت و ضعف آنها آشنا شویم و هم درک بهتری از متن های تبلیغاتی و شیوه ی نگارش آن ها به دست آوریم.
نکته ی دیگر این که شما می توانید با توجه به نمونه ی متن های تبلیغاتی و نکات گفته شده درباره ی آن ها و کمی تمرین , خودتان شروع به نوشتن متن های تبلیغاتی جذاب و اثرگذار کنید.

ads_advertising_advertisement.png

نمونه متن تبلیغاتی
تخفیف ویژه فروشگاه …. به مناسبت ….
به اطلاع کلیه ی همشریان گرامی می رساند فروشگاه …. در نظر دارد به مناسبت …. همه ی اجناس خود را با تخفیف …. درصدی عرضه کند. برای بهره مندی از این تخفیف های استثنایی فقط … روز فرصت دارید.
بررسی :
این نمونه متن تبلیغاتی برای بسیاری از افراد آشنا است و تقریبا همه با آن مواجه شده اند و دقیقا به همین دلیل ( تکراری بودن ) نمی توان چنین متنی را یک متن جذاب و تاثیرگذار دانست.
ساختار ساده ی این متن باعث می شود که به راحتی قابل تقلید باشد و هر تازه کاری بتواند متنی دقیقا مشابه آن بنویسد. نکته ی دیگر این که چنین متن هایی فقط به اطلاع رسانی درباره ی تخفیفات فروشگاه می پردازند و هیچ گونه شوق و رغبتی در دل مخاطب ایجاد نمی کنند بنابراین نمی توان آن را یک متن تبلیغاتی دانست.
این متن فاقد عنوان جذاب است پس نمی تواند موجب جلب توجه مشتری ها شود ( در آموزش پیشین گفتیم که جلب توجه مشتری یکی از عناصر مهم و ضروری برای آگهی های تبلیغاتی است ) و شاید بتوان تنها نقطه ی قوت آن را در تعین مهلت برای استفاده از تخفیف ها دانست که موجب می شود خوانندگان آن هر چه زودتر برای خرید از فروشگاه تصمیم بگیرند.
متن تبلیغاتی پیشنهاد شده :
غول چراغ جادو
راه طلایی رسیدن به آرزوهایتان را هموار کرده ایم با تخفیف های جادویی فروشگاهمان. در فروشگاه ما همه چیز ارزان تر و همه چیز دست یافتنی تر است. این راه طلایی تنها سه شب باز است پس فرصت رسیدن را از دست دهید.
اسم شب : ( تاریخ تخفیف )
رمز عبور : ( نام فروشگاه )
امتیاز جادویی : ( درصد تخفیف )
بررسی :
اولین نقطه ی قوت این متن تبلیغاتی در عنوان آن است چرا که می تواند به خوبی توجه مخاطب را جلب کند. استفاده از یک مفهوم خیال انگیز که می تواند آرزوهای افراد را برآورده کند موجب شده که عنوان آگهی , آشنا , شوق آفرین و ترغیب کننده باشد ( چه کسی فرصت دیدار با غول چراغ جادو را از دست می دهد؟ ) و مخاطب را تشویق به ادامه ی خواندن کند.
دومین نقطه ی قوت این آگهی , خلق فضایی داستانی است که در آن مخاطبان می توانند رسیدن به آرزوهایشان را تصور کنند بنابراین متن آگهی با خواسته ها و آرزوهای مخاطب در هم می آمیزد و در ذهن مخاطب ماندگار می شود.
سومین ویژگی مثبت این آگهی , اشاره به ارزان تر بودن محصولات و منفعت ناشی از آن , که همانا دست یافتنی تر شدن محصولات است , می باشد و نکته ی آخر این که در متن آگهی به مهلت استفاده از تخفیف ها اشاره شده که این امر نیز موجب ترغیب مخاطب به تصمیم گیری و اقدام برای خرید می شود.
متن تبلیغاتی پیشنهاد شده :
سقوط شاخص قیمت ها
شاخص قیمت محصولات فروشگاه …. با سقوط …. درصدی مواجه شده از این رو شما می توانید همه ی محصولات این فروشگاه را …. درصد ارزان تر بخرید. مسئولان فروشگاه اعلام کرده اند که این سقوط قیمت موقتی بوده و تنها … روز ادامه خواهد داشت.
بررسی :
عنوان این متن تبلیغاتی بیان گر وقوع یک حادثه است از این رو می تواند به خوبی موجب جلب توجه افراد شود پس می توان عنوان آگهی را در جذب نگاه مخاطب , موفق ارزیابی کرد. اما شاید عبارت سقوط شاخص قیمت ها یک عبارت مثبت و خوشایند به نظر نرسد چرا که در خبرهای رسانه ای , همیشه سقوط شاخص قیمت را با تنزل وضعیت اقتصادی مترادف دانسته اند. نکته ی دیگر این که اعلام خبر سقوط شاخص ها در رسانه ها موجب جنب و جوش افراد و فعالان اقتصادی و تحلیل آن ها از وضعیت بازار و تصمیم گیری برای خرید می شود از این رو چنین متنی می تواند خواننده را برای خرید محصولات ترغیب کند.

ads.png

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر