موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

بهترین منبع یادگیری اندروید

بهترین منبع یادگیری اندروید

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 16 آبان 1399 ساعت 13:20

h0b9mcm65irc.jpeg

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

در دومین پست که در ویرگول منتشر کردم قرار بود یک پست برای منابع یادگیری اندروید منتشر کنم که به علت مشغله زیاد متاسفانه وقت نکردم. در این روزهای اخر تعطیلات به نظرم بهترین وقت هست که این پست را برای کسانی که به یادگیری اندروید علاقه دارند نوشته و کمک هر چند اندک به این عزیزان کرده باشم. قبل این پست توصیه می کنم حتما این پست را خوانده باشید.

http://vrgl.ir/NaFBs

منابعی که من برای یادگیری اندروید معرفی میکنم اکثرا به زبان انگلیسی هستند. من شخصا عقیده دارم‌ (هر چند به نظر بعضی دوستان اشتباه) که اگر کسی به زبان انگلیسی تسلط ندارد و یا علاقه ای به مسلط شدن به زبان انگلیسی ندارد سمت برنامه نویسی و تکنولوژی نیاید به نفع خودش خواهد بود‌‌ (با توجه به اینکه تولید علم در زمینه برنامه نویسی و تکنولوژی در خارج از ایران و به زبان انگلیسی انجام می شود اگر قرار باشد بخواهیم با زبان فارسی و محتوای آن پیش برویم چند سالی از دنیا عقب خواهیم بود).


0di1fnqho2qk.jpegاولین قدم برای یادگیری اندروید فراگیری زبان جاوا خواهد بود.

خب به نظرم بهتر است معرفی به این صورت باشد که از منابعی برای یادگیری جاوا شروع کنیم و به سمت یادگیری اندروید پیش برویم. برای جاوا بنظرم کتاب Java How to program نوشته Deitel کتاب بسیار خوب و جامعی است. البته من برای شروع جاوا از کتاب Introduction to Java programming اثر Daniel Liang استفاده کردم که واقعا کتاب خوب و جامعی است. برای یادگیری جاوا بیشتر از یک الی دو ماه زمان صرف نکنید که در آینده پشیمان خواهید شد. بهتر است پروسه یادگیری عمیق جاوا در حین انجام پروژه های اندروید اتفاق بیفتد. همچنین سایت سکان آکادمی برای شروع یادگیری جاوا خوب است اما بنظرم برای یادگیری عمیق تر از یکی از این دو کتاب استفاده کنید یا از ویدئوهای سایت Udemy یا Lynda استفاده کنید. اما بهترین سایت آموزش ویدئویی برای برنامه نویسی به نظر من سایت Udacity است. این سایت متعلق به گوگل بوده و محتوای آن را واقعا توصیه می کنم. تنها سایت فارسی که واقعا برای جاوا توصیه می کنم سایت جاواکاپ هست. ویدئوهای رایگان قرار دادند که جناب دکتر صادق علی اکبری از اساتید دانشگاه شهید بهشتی هستند و من یک بار بخاطر شرکت در آزمون جاواکاپ سال ۹۵ ایشان را از نزدیک ملاقات کردم. ویدئوها بسیار عالی هستند و توصیه میکنم حتما نگاه کنید.

اما اگر بخواهم نقشه راه برای یادگیری جاوا بدهم ابتدا مطالعه سایت سکان آکادمی، سپس تماشای ویدئو در سایت Udacity مربوط به یادگیری جاوا و پس از آن یکی از دو کتابی است که بالاتر معرفی کردم. فقط فراموش نکنید که زمان بیشتر از دو ماه برای یادگیری جاوا اشتباه است. نیازی به یادگیری JavaFx و یا Swing نیست زیرا در اندروید رویه متفاوت خواهد بود. همچنین هیچ نیازی به یادگیری Spring یا JavaEE ندارید. پس وقت خود را بیهوده تلف نکنید. مباحثی که باید مسلط باشید عبارتند از: متغیرها، جملات شرطی (if else, switch)، حلقه ها (for, while, do while)، مباحث مربوط به شی گرایی(Inheritance, polymorphism, Encapsulation, Abstraction)، و همچنین Exception ها و کار با سیستم File و نوشتن و خواندن فایل ها از حافظه. بعد از یادگیری این مباحث حتی به صورت کلی بهتر است بقیه ماجرا را در حین انجام پروژه های اندروید فرا گیرید. توصیه اکید هم دارم ویدئوهای سایت جاواکاپ را بعد از یادگیری مباحث بالا شروع کنید زیرا کمی سطح بالایی دارند اما بسیار خوب توضیح می دهند.


376a4ehylgou.jpegمنابع یادگیری اندروید

منابع یادگیری اندروید بسیار زیاد هستند و همین باعث می شود سلیقه در معرفی منابع دخیل شود. من بر اساس تجربه خودم و راهی که رفته ام منابع خوب را معرفی می کنم. شما اگر منبع خوبی سراغ دارید معرفی کنید و اگر بررسی کردم و خوب بود حتما به همین متن اضافه خواهم کرد. از نظر من بهترین منبع یادگیری اندروید کتاب Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide هست. این کتاب با توجه به اینکه پروژه محور پیش می رود به شما بسیار کمک خواهد کرد و همچنین در انتهای هر فصل یک تمرین قرار داده شده که شما را با چالشی واقعی روبرو می کند. کتاب دیگری که توصیه میکنم حتما مطالعه کنید(حتی اگر شده به صورت روخوانی) کتاب Professional Android 4 Application Development هست. این کتاب را یکی از برنامه نویسان گوگل نوشته که در ویدئوهای سایت Udacity نیز فیلم آموزشی زیاد دارد.

gn9qlb7jc9xm.jpegویدئوهای یادگیری اندروید

اگر ترجیح می دهید به جای کتاب از ویدئو استفاده کنید شک نکنید بهترین منبع سایت udacity و ویدئوهای اندروید در این سایت خواهد بود. آموزش های اندروید این سایت توسط برنامه نویسان گوگل تولید می شوند و بنظرم از سطح بسیار بالا برخوردارند. نکته مهم دیگری که در این ویدئوها وجود دارد این است که چالش های خوبی در آنها گنجانده شده اند که شما را با برنامه نویسی درگیر می کند. سایتهای udemy و lynda نیز همانطور که بالاتر به آنها اشاره کردم ویدئوهای آموزشی خوبی دارند اما من Udacity را ترجیح می دهم. بزودی سعی می کنم بهترین ویدئوهای هر کدام از این سایتها را همین جا معرفی کنم.

gkizudx5yuy5.jpegسایت هایی برای یادگیری اندروید

چند سایت نیز هستند که در طول یادگیری به آنها زیاد نیاز خواهید داشت. در این پست فقط سایتهای آموزشی را معرفی می کنم اما در یک پست جداگانه تمام سایتهایی که برای برنامه نویسی اندروید از آنها استفاده می کنم را معرفی خواهم کرد. از نظر من بهترین سایت برای شروع یادگیری اندروید و دیدن مثالها سایت رسمی اندروید هست. از سایت androidhive هم در طول یادگیری اندروید بسیار زیاد استفاده کرده ام. سایت vogella نیز مثالها و منابع آموزشی بسیار خوبی دارد. همچنین یک کانال تلگرامی (@androiddeveu) به تازگی عضو شده ام که کتابخانه ها، منابع آموزشی، اخبار جدید و ... در حوزه اندروید را معرفی می کند. از منابع فارسی هم کانال تلگرامی عباس اویسی (@aoveissi) را دنبال می کنم که بنظرم مطالب خوبی در آن قرار می دهد.


سعی می کنم مطالب این پست را به روز نگه دارم و اگر با کتاب، سایت یا کانال جدیدی آشنا شدم در این مطلب معرفی کنم. امیدوارم شما هم در بهبود این مطلب مرا همراهی کنید. اگر این مطلب مفید بود لایک را فراموش نکنید و اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات در حد امکان پاسخگو خواهم بود.

همچنین اگر دوست داشتید در کانال تلگرام من (the_android_dev) که به تازگی راه اندازی کرده ام عضو شوید. سعی می کنم مطالب جالبی که به آنها بر میخورم را در کانالم قرار دهم. همچنین اگر دوست داشتید اپلیکیشن نمادبان را دانلود کنید و نظرتان را راجع به این اپلیکیشن بگویید. امیدوارم این پست برایتان مفید بوده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر