موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتساپ

بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتساپ

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 22 دی 1400 ساعت 11:17

واتس‌اپ در سراسر دنیا یک میلیارد کاربر را از طریق پیام متنی و صوتی به هم مرتبط می‌کند و مانند هر پیام‌رسان دیگری دارای ویژگی تماس تصویری است. در این مطلب ما نگاهی کوتاه به ویژگی‌های تماس تصویری خواهیم داشت و کلیاتی در مورد شرایط و ویژگی‎هایش ذکر می‎کنیم.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

چیزهایی که باید در مورد تماس ویدیویی واتس‌اپ بدانید

01-whatsapp-video-calling-android-iphone.jpg

تماس ویدیویی در واتس‌اپ دقیقا همان چیزی است که از یک تماس ویدیویی می‌شناسیم، یعنی دو نفر می‌توانند یکدیگر را در صفحه گوشی هوشمند خود ببینند. همان کاری که اسکایپ سال‌هاست انجامش می‌دهد. تمامی تماس‌ها در واتس‌اپ رایگان هستند و به صورت فنی این یعنی شما برای هیچ کدام از تماس‌ها هزینه‌ای نمی‌پردازید. با این همه شما برای برقراری تماس تصویری نیاز به اینترنت دارید و تماس‌ها به واسطه بسته اینترنتی تلفن همراه شما برقرار می‌شوند. به همین ترتیب اگر از اتصال وای‌فای برای برقراری تماس تصویری استفاده می‌کنید هیچ هزینه‌ای بر روی اپراتور تلفن همراه‌تان تحمیل نمی‌شود.

ما در این پست به بررسی نکاتی که باید در استفاده از این ویژگی بدانید می‌پردازیم. در نظر داشته باشید که ما بر اساس آخرین ویرایش این برنامه تا این تاریخ موارد را بازگو خواهیم کرد، پس برنامه خود را به روز رسانی کنید.

کارهایی که می‌توانید با تماس‌های تصویری واتس‌اپ انجام دهید

در حقیقت تماس‌های ویدیویی واتس‌اپ بخشی از امکانات تماس‌ این برنامه هستند. برقراری تماس ویدیویی ساده‌تر از آنست که بخواهیم توضیح دهیم. مخاطب خود را انتخاب کنید و بر روی علامت دوربین کنار اسم تپ کنید. بلافاصله دوربین شما روشن خواهد شد. از آن سمت مخاطب می‌تواند به تماس شما با (کشیدن دکمه آبی رنگ)، رد تماس (کشیدن دکمه قرمز گوشی)، یا رد تماس و ارسال متن به جای آن (کشیدن دکمه پیام) پاسخ دهد. اگر شما را قبول کرد پس ارتباط برقرار خواهد شد.

02-whatsapp-video-calling-group-calls.png

به صورت پیش‌فرض واتس‌اپ برای برقراری تماس تصویری از دوربین جلویی گوشی استفاده می‌کند با این همه شما می‌توانید با لمس آیکون دوربین روی صفحه، جای دوربین جلو و پشت را با هم عوض کنید. به علاوه شما می‌توانید میکروفن خود را هنگام تماس تصویری ببندید. این یعنی طرف مقابل می‌تواند شما را ببیند اما نمی‌تواند چیزی از شما بشنود. برای کنترل حجم صدای تماس هم از دکمه‌های کاهش و افزایش صدای گوشی استفاده کنید.

افزایش سرعت اینترنت برای تماس تصویری واتس‌اپ

واتس‌اپ هنگام ایجاد تماس تصویری سرعت اینترنت شما را محدود نمی‌کند. به همین دلیل هربار که تماس برقرار می‌شود به صورت خودکار سرعت اینترنت بررسی می‌شود و به همان اندازه کیفیت مشخص می‌شود. این یکی از تفاوت‌های مثبت این پیام‌رسان با نسخه‌های مشابه است.

03-Internet-Speeds-for-WhatsApp-Video-Calls.jpg

شما می‌توانید تماس تصویری واتس‌اپ را با شبکه‌های ۴G، ۳G و ۲G برقرار کنید. گرچه با شبکه ۲G کیفیت شما پایین و پیکسلی خواهد بود. البته هنوز به قدری خواهد بود که متوجه جریان تماس باشید. احتمالا با کمی تاخیر هم مواجه شوید. اگر هم که از اینترنت خانگی استفاده می‎کنید، باز هم بر اساس کیفیت و سرعت خط، کیفیت تماس شما نیز متفاوت خواهد بود.

چندعملکردی واتس‌اپ حین تماس تصویری

04-whatsapp-video-calling-multitasking.jpg

ویژگی برجسته دیگر واتس‌آپ تصویر در تصویر است که با توجه به امکانات جدید سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS به آن اضافه شده است. شما می‌توانید حین تماس پیام‌های خود را بررسی کنید و حتی به آن‌ها پاسخ دهید و برای برگشتن به تماس، نوار سبز بالای صفحه را لمس کنید.

تماس تصویری گروهی واتس‌اپ

05-Group-WhatsApp-Video-Calls.jpg

شما می‌توانید تماس تصویری را حداکثر با چهار نفر انجام دهید. البته بدیهی است که چنین تماس نیازمند صرف اینترنت بیشتری هم هست. برای ایجاد تماس تصویری گروهی اول با یکی از مخاطبان تماس دونفره برقرار کنید و بعد دیگر اعضای مورد نظر را از سمت راست بالای تصویر و با زدن + به تماس جاری اضافه کنید. این پروسه را می‌توانید تا چهار نفر ادامه دهید. جدا از این که مخاطبین مورد نظر شما حتما باید واتس‌اپ داشته باشند، این محدودیت چهار نفره گاهی اوقات می‌تواند جدا آزاردهنده باشد.

واتس‌اپ نسخه وب و دسکتاپ را پشتیبانی نمی‌کند

06-whatsapp-video-calling-picture-in-picture.jpg

در حال حاضر تماس تصویری واتس‌اپ در نسخه وب و دسکتاپ پشتیبانی نمی‌شوند. با این همه اگر یک گوشی هوشمند و اینترنت فعال داشته باشید، می‌توانید از واتس‌اپ در وب و یا دسکتاپ استفاده کنید، این در حالیست که تماس تصویری در این پلتفروم‌ها پشتیبانی نمی‌شود. در صورتی که برنامه‌هایی مثل فیس‌تایم و اسکایپ این ویژگی را بر روی کامپیوتر پشتیبانی می‌کنند.

چقدر حجم برای برقراری تماس تصویری واتس‌اپ استفاده می‌شود؟

تمام تمرکز واتس‌اپ اینست که بسته به سرعت اینترنت شما، کیفیت بهتری ارائه بدهد بنابراین اگر کیفیت بالاتر مقدور باشد حتما آن را لود خواهد کرد. البته این یعنی حجم بیشتری مصرف می‌کند. به طور متوسط، برای هر یک دقیقه تماس ۵ مگابایت داده در ۴G، ۳٫۷۵ مگابایت بر روی ۳G و ۳ مگابایت بر روی ۲G استفاده خواهد شد که این از آنچه انتظارش را داشتیم خیلی بهتر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر