موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

طرح ساده برای گلدوزی

طرح ساده برای گلدوزی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 08 آذر 1399 ساعت 09:22

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

1. · گلدوزی برزیلی چیست؟

2. · چگونه می توان طرح خام گلدوزی برزیلی را بدست آورد؟

3. · چگونه در منزل گلدوزی برزیلی کنیم؟

4. · انواع دوخت های پایه گلدوزی برزیلی کدامند؟

گلدوزی برزیلی چیست؟

ما اینجاییم تا شما را با انواع گلدوزی آشنا کنیم. پس از خواندن مقالات این سایت می توانید به اطلاعات خوبی در زمینه گلدوزی دست پیدا کنید. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که گلدوزی به دو دسته کلی گلدوزی ساده و برجسته تقسیم می شود. گلدوزی برجسته در اصلاح هنرمندان عرصه گلدوزی، به گلدوزی برزیلی مشهور است. اینکه چرا به این نوع از گلدوزی، برزیلی می گویند مشخص نیست . اما توجه شما را به این نکته جلب می کنم که نام بعضی از گره ها و دوخت هایی که در گلدوزی استفاده می شود، بر اساس نام کشورهاست.

مثلا یکی از مهم ترین گره هایی که در گلدوزی خیلی کاربرد دارد، گره فرانسوی است. در رابطه با علت نام گذاری این گره هم اطلاعاتی موثقی در دست نیست. اما آنچه که در این میان بسیار اهمیت دارد، این است که در دوره قاجار ، ناصر الدین شاه با سفر به فرنگ با هنرهایی آشنا شد که پیش از آن در ایران وجود نداشتند و یا اینکه به رواج بسیار نرسیده بودند. یکی از این هنر ها ساخت گل های مصنوعی بود.

احتمال می رود که گلدوزی هم به شکل امروزی یکی از همان هنر هایی باشد که توسط ناصر الدین شاه به کشور وارد شده باشد. چرا که در هنگام سفر، پادشاه قاجار مجذوب هنرهای فرنگی می شود و از هنرمندان آن کشورها دعوت می کند تا به ایران آمده و هنر خود را در ایران به دیگران آموزش بدهند. احتمالا به این دلیل که آموزش دهندگان اصلی این هنر ها خارجی بوده اند، نام بعضی از قواعد این هنر ها را بر اساس نام این کشورها انتخاب شده کرده اند. البته این مهم را فراموش نکنید که به دلیل قرار گیری بر سر جاده ابریشم همیشه نخ های فوق العاده مرغوبی در کشور موجود بوده است و به همین دلیل از گلدوزی بهره می برده است. اما منظور از وارد شدن گلدوزی از فرنگ به شکل امروزی می باشد.

این مقدمه کوتاه فتح بابی است تا بتوانیم در ادامه این مقاله به بررسی گلدوزی برجسته یا همان گلدوزی برزیلی بپردازیم.

چگونه می توان طرح خام گلدوزی برزیلی را بدست آورد؟

پاسخ به این سوال سخت نیست. امروزه با ساده ترین جست و جوهای اینترنتی در شبکه های مجازی و یا گوگل می توانید انواع طرح های خام گلدوزی برزیلی را بدست بیاورید. همچنین می توانید این طرح ها را از کتابچه هایی که در فروشگاههای فروش لوازم گلدوزی موجود است ، استخراج کنید. نکته مهم این است که طرح خام گلدوزی برزیلی با طرح های خام دیگر تفاوتی ندارد. بلکه این دوخت متفاوت است که گلدوزی برزیلی را متمایز می کند.

c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b.png

پس از بدست آوردن طرح مربوطه می بایست این طرح را بر روی پارچه منتقل کنید.( پیشنهاد می کنیم برای اطلاع دقیق تر از نحوه انتقال طرح گلدوزی روی پارچه مقاله مربوطه را مطالعه کنید)

eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3.png

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر