موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

اینفلوئنسر های معروف دنیا

اینفلوئنسر های معروف دنیا

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 28 آبان 1399 ساعت 12:23

بسیاری از اینفلوئنسرها در پستهایشان بر روی موضوعی خاص تمرکز می‌کنند، هرچند که در کنار آن به مرور و یا به اشتراک‌گذاری آخرین خاطراتشان نیز می‌پردازند. اگر چه دسته‌بندی‌های محتوا مختلف و متنوع است، اما در اینستاگرام چندین نوع معمول اینفلوئنسر وجود دارد. این اینفلوئنسرها برای مخاطبانشان و در حوزه‌های مورد علاقه در پلتفرم، محتوای موثر و نو را به اشتراک می‌گذارند. در ادامه شش نوع از محبوب‌ترین دسته‌بندی اینفلوئنسرها که جهان محتوایی اینستاگرام را تعریف می‌کنند، بررسی خواهند شد. در ادامه به بررسی انواع اینفلوئنسرهای ایرانی و خارجی بر اساس نوع فعالیت‌شان می‌پردازیم.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

qevlk74qfccf.jpeg

اینفلوئنسر ها یا همان چهره های معروف در شبکه‌های اجتماعی این روزها دوران بلوغ و ثبات خود را طی می‌کنند. پیش از این، در فصل دوم، به بررسی انواع دسته‌های اینفلوئنسرها پرداخته شد. در این فصل، تنها به معرفی تعداد محدودی از اینفلوئنسرهای ایرانی و خارجی پرداخته شده و سعی شده تا از هر دسته، یک فرد معرفی گردد.

ستاره های موسیقی، سوپراستارها، ورزشکاران، اشخاص تراز اول قدرت

افراد مشهوری که در اینستاگرام حضور دارند، لزوما در یک مسیر پست نمیگذارند، بلکه به شخصیت عمومی، ویژگی و زندگی شخصی خود می اندیشند تا بدینوسیله علاقه و مشارکت طرفداران را به وجود آورند. به طور مثال سلنا گومز، آریانا گرند، کیم کارداشیان و راک مجموعا بیش از 422 میلیون طرفدار دارند و پست‌های آنها به عنوان پست‌های افسانه‌ای شناخته شده‌اند و گاهی حتی چند میلیون لایک می‌گیرند.

مدل، هنرپیشه، کارآفرین و شخصیت شبکه‌های اجتماعی اهل ایالات متحده آمریکا است، او با داشتن 126 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، جزو گران‌ترین اینفلوئنسرهای تبلیغاتی دنیا است. او به ازای هر پست تبلیغاتی مبلغی بالغ بر ۱ میلیون دلار دریافت می‌کند.

بازیگر و مجری با داشتن ۷.۸ میلیون دنبال کننده و نرخ تعامل ۲.۵ درصد، جزو اینفلوئنسرهای دسته سلبریتی ایرانی قرار دارد.

گردشگران، عکاسان ماجراجو، علاقه‌مند به فعالیت‌ها و ورزش‌های شدید

اینستاگرام به شدت بر زیبایی شناسی تمرکز دارد و به عنوان یک پلت فرم آرمانی، با زیباترین و مجذوب‌ترین عکس‌های مناظر، در رسانه‌های اجتماعی جایگاه خود را بدست آورده است. علاقه‌مندان به اینستاگرام به دنبال چیزی مهمتر از عکس‌های تعطیلات هستند، آنها به دنبال عکس‌هایی هستند که یک داستان دارد و یک احساس ماجراجویی را منتقل می‌کند. برای مثال:

  • مایک هورن
    مایک خود را با عنوان "جست‌وجوگر حرفه‌ای" در رسانه‌های اجتماعی به مخاطبینش معرفی می‌کند. او اخیرا پیاده‌روی ای از سمت قطب شمال به قطب جنوب انجام داده که روایت‌های این سفر را با هشتگ مشخصی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. او با داشتن 278 هزار دنبال کننده و نرخ تعامل 4.82 درصد، جزو انتخاب‌های اولیه برندهایی است که در حوزه ورزش‌های هیجانی فعال هستند. او هم‌اکنون سفیر برند مرسدس بنز و ساعت‌های مچی پنرای است.

g796ewlxh75s.pngمایک هورن-سفیر برند مرسدس بنز و ساعت‌های مچی بنرای

  • آسوده ایمر
    آسو با داشتن 215 هزار دنبال‌کننده و روحیه‌ای خلاق و جست‌وجوگر و همچنین سبک زندگی دائم در سفر خود، توانسته به محبوبیت زیادی (نه فقط در ایران بلکه در سایر کشورها) برسد. نرخ تعامل پست‌های او حدود 10 درصد است و با برندهای معروفی نظیر مایکروسافت همکاری داشته است. علاوه بر این، آسو ویدئوهایی نیز از خود منتشر می‌کند که در آن به مسائل سبک زندگی و زیبایی نیز می‌پردازد.

vzbgf1rntcbo.pngآسوده ایمر، اینفلوینسر ماجراجوی ایرانی

وبلاگ نویسان غذا، کارشناسان و متخصصان "دو ایت یورسلف* " و "لایف هکر* "

با اضافه شدن ویژگی‌ها و امکانات محتوایی بیشتر، اینستاگرام پلتفرم قدرتمندتری برای قدم گذاشتن فراتر از کسی که تنها عکس‌های مربعی منتشر می‌کرد، شد. در حال حاضر، با استفاده از فیلم‌ها، داستان‌ها، گالری‌ها و بومرنگ‌ها، نوع جدیدی از اینفلوئنسر به این عرصه پیوستند. آشپزها، کارشناسان "دو ایت یورسلف" و "لایف هکرها". این افراد روش‌هایی را برای استفاده از اینستاگرام جهت به اشتراک گذاشتن راهنمایی‌ها، ترفندها و آموزش‌های مربوط به هر چیز پیدا کرده‌اند.

او با راه‌اندازی وبلاگی که در آن به انتشار مطالب مرتبط با تربیت کودکان و رشد خلاقیت در آنها شناخته شد. مخاطبین او به طور گسترده، از مادرانی تشکیل شده است که به دنبال ایده‌های خلاقانه جهت ساخت کاردستی در خانه و ایجاد انگیزه و امید در فضای خانواده‌اند، تشکیل شده است.

1hmdxp1xeeni.jpegهولی هومر، بیشتر فعالیت‌های او مربوط به بلاگ و صفحه پینترست است.

او با داشتن 108 هزار دنبال کننده و نرخ تعامل 13.5 درصد، جزو اینفلوئنسرهای شناخته شده ایرانی به حساب می‌آید؛ بیشتر محتواهایی که او منتشر می‌کند، در قالب دلنوشته و توصیه‌‌، مطالب انگیزشی و توصیف روابط خانواده به شکلی دوست داشتنی است که باعث محبوبیت او در بین جوانان اینستاگرامی شده است.

gf4wesn1nylh.jpegنیلوفر منتظری

زیبایی، شیوه زندگی، تناسب اندام، فشن و..

این گروه‌ها مانند مربیان هستند که بسیاری از آنها راهنمایی‌ها و چگونگی‌ها را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند، اما آنها به صراحت آموزشی نیستند و اکثر آنها موضوعات بسیار تخصصی را پوشش می‌دهند.

هدی در خانواده‌ای عراقی در آمریکا به دنیا آمد، او در کالیفرنیاا دوره‌های آرایشگری را پشت سر گذاشت و در سال 2010 فعالیت خود را با نوشتن در یک سایت وردپرسی آغاز کرد. او با اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی و تجربیات واقعی و صادقانه خودش از محصولات آرایشی بهداشتی، خدمات مراقبت از پوست در یوتیوب به 2 میلیون دنبال کننده دست یافت. او هم اکنون در اینستاگرام بیش از 30 میلیون دنبال کننده دارد. اما با این حساب، نرخ تعامل صفحه اینستاگرامی اش از نیم درصد نیز کمتر است.

شادی با داشتن 210 هزار دنبال کننده و تولید محتواهایی تبلیغاتی و آموزشی راجع به محافظت از پوست و مو در بین جامعه اینستاگرامی ایرانی شناخته شده است.

سازنده های فیلم کوتاه، واینرها*

درست همانطور که آموزش‌دهنده‌های اینستاگرامی از گذاشتن محتوای صرف خودداری میکنند، سازندگان هم محتوایی بیش از ارسال عکس‌ها و ویدیوهای شخصی انجام می‌دهند. این افراد از اینستاگرام برای ارسال پست‌هایی که شامل عکس‌ها و فیلم‌هایی است که فراتر از مستندات و پست‌های الهام بخش هستند و حتی با هنر آمیخته شده است، استفاده می کنند.

یوتوبر معروف ونزوئلایی که با 21 سال سن؛ جزو پربازدیدترین ویدئوهای دنیا شناخته شده است. حرفه اصلی او، مدلینگ، بازیگری و خوانندگی است ولی بیش از این به علت تولید ویدئو کلیپ‌های کوتاه و خنده‌دار که به مسائل مربوط به روابط جوانان و زندگی روزمره آن‌ها مربوط است، توانسته رکورد بیشترین بازدید ویدئو در یوتیوب را از آن خود کند.

p2woptyqtxts.jpegله له و دوستانش جزو محبوب‌ترین واینرهای دنیا به حساب می‌آیند.

اینفلوئنسری است که بر روی صداهای منتشر شده از مصاحبه ها و گفتگوها دابسمش تولید می کند و بخاطر فرم صورت خود و اداهایی که بر روی صورت خود بصورت هنرمندانه در می‌آورد به یکباره شهرتی بسیار پیدا کرده است. می‌توان گفت سهیل توانسته خود را از واینرها جدا کرده و با حضور در جمع هنرمندان و داشتن فکرهایی بزرگ و عدم انجام تبلیغات رویاهایی فراتر برای خود در نظر دارد و آن طور که معلوم است بزودی شاهد درخشش این واینر در عرصه هنر و به عنوان یک سلبریتی خواهیم بود.

  • فرشید
    او در اصل یک فرد خلاق در حوزه محتوا و مدیا و گرافیک می‌باشد. وی با درست کردن عکس و ویدیوهایی با افکت‌های خاص، نمیتواند صددرصد در حوزه واینرها باشد و در اصل یک اینفلوئنسر خاص در میان همکاران خود است. فرشید با تاسیس استودیو کلاکت[1] به تولید ویدیوهای تبلیغاتی نیز می‌پردازد و با برندهای بزرگی در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ همکاری نموده است.

tox4fxggxyyw.pngفرشید معروف به فرشید بیگ-هد

توضیحات:

* DIY influencers :

به افرادی گفته می‌شود که علی‌رغم دنبال‌کنندگان بالا در رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ شخثی‌شان، از طریق ارائه راهکارهایی جهت ارتقا سطح زندگی انسان‌ها و آموزش نکات کوچک و مهم زندگی به شهرت رسیده‌اند. برای مثال، Holly Homer در بلاگ شخصی‌اش به آدرس kidsactivitiesblog.com راهکارهای جالبی در رابطه با تربیت مناسب فرزندان ارائه کرده است و به عنوان دومین DIY معروف دنیا شناخته شده است. DIY مخفف اصطلاح Do It Yourself است که خود بیانگر نقش هدایت‌کننده و مربی گونه این افراد است.

* Life Hackers:

این افراد نیز همانند DIY ها به ارائه ترفندهایی جهت بهبود و ارتقا سطح زندگی می‌پردازند.

* Vainer:

به کسانی که در شبکه‌های مجازی و سرویس‌های اشتراک ویدئو در حال تولید ویدئو های سرگرم کننده برای مخاطب‌های زیاد هستند، واینر میگوند.

-----

پانوشت:

این مقاله ترکیبی از ترجمه سایت mediakix.com و برداشت شخصی نویسنده است. اگر فکر می‌کنید اینفلوئنسری به اشتباه در یک دسته بندی قرار گرفته است؛ حتما به من ایمیل بزنید تا در موردش صحبت کنیم.

*** فائزه اسدی ***

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر