موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

ساخت موتور جستجو با php

ساخت موتور جستجو با php

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 15 آذر 1400 ساعت 12:48

در این فرادرس به ساخت یک جستجوگر کاربردی برای وب سایت خواهم پرداخت. در ابتدا به وسیله HTML و CSS رابط کاربری جستجوگر را طراحی و در ادامه یک سری اطلاعات آزمایشی را برای جستجو کردن در MySQL ذخیره کرده و در نهایت توسط PHP مرحله به مرحله، موتور جستجوگر را کدنویسی خواهیم کرد.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

امروزه داشتن یک جستجوگر کارآمد برای هر وب سایتی ضروری به نظر می رسد، چرا که وقتی کاربر وارد وب سایت می شود در ابتدا دنبال جستجوگر وب سایت می گردد تا به وسیله آن سریع تر به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند و برای کاربر خیلی ناخوشایند خواهد بود اگر توسط جستجوگر وب سایت نتواند محتوای خود را پیدا کند و این احتمال هم وجود دارد که وب سایت را ترک کند، به دلیل این که یکی از اهداف پایه ای وب، سرعت دسترسی به محتواست، از طرفی هر چه جلوتر می رویم کاربرها کمتر از منوهای وب سایت ها استفاده می کنند و بیشتر دوست دارند که محتوا را جستجو کنند تا اینکه به وسیله لینک ها دنبال محتوا بگردند.

اگر شما برنامه نویس وب هستید، حتما با چالش های ساخت یک جستجوگر اختصاصی برای وب سایت خود دست و پنجه نرم کرده اید. بعضی از برنامه نویس ها سراع فریم ورک ها می روند، بعضی ها از موتورهای جستجوگر معروف مثل گوگل (Google) کمک می گیرند، اما شاید دلتان بخواهد که یک جستجوگر کاملا اختصاصی داشته باشید که در این صورت باید از تکنیک هایی استفاده کرد که هرگز آن تکنیک ها در آموزش های برنامه نویسی گفتهن می شوند و هرگز کوئری های معمول جستجو از پایگاه داده، نمی توانند به تنهایی نیازهایتان را برآورده کنند.

هدف از این فرادرس این است تا مخاطب با زیر و بم ساخت یک جستجوگر مناسب آشنا شود و بتواند از آن در نرم افزار یا وب سایت خود  استفاده کند و حتی در صورت نیاز آن را مطابق سلیقه و نیازش سفارشی کند. لازم به ذکر است این موتور بر پایه زبان PHP نوشته شده است، اما به راحتی می توانید با تبدیل کدها به زبان مورد نظر از آن در هر زبانی که دوست داشتید استفاده کنید.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: ساخت فرم جستجو و زیبا‌سازی آن
  • درس دوم: ساخت پایگاه ‌‌داده و اتصال به آن
  • درس سوم: دریافت داده و واکشی اطلاعات از پایگاه‌ داده
  • درس چهارم: سازمان‌ دهی اطلاعات واکشی ‌شده
  • درس پنجم: مرتب ‌سازی اطلاعات سازمان ‌د‌هی شده
  • درس ششم: نمایش نتیجه‌ ها براساس اطلاعات مرتب ‌شده
  • درس هفتم: تامین امنیت موتور جستجو
مفید برای رشته های
  • مهندسی کامپیوتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر