موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

تغییر نام کاربری ربات تلگرام

تغییر نام کاربری ربات تلگرام

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 28 اردیبهشت 1398 ساعت 14:19

Set-Username-in-telegram.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

در تلگرام می توان برای حساب خود یک نام کاربری عمومی (public username) تعریف کرد. ربات ها و کانال ها نیز از همین ویژگی برای تعامل با کاربران بهره می برند و هر ربات یا کانال می تواند یک شناسه داشته باشد. شناسه ها در تلگرام با کاراکتر @ شروع می شوند. نام کاربری شناسه هر فرد در تلگرام می باشد که می توان از آن برای برقراری ارتباط بدون اینکه شماره شخص را داشته باشیم استفاده کنیم. تعیین نام کاربری برای حساب تلگرام اجباری نیست و در صورت تمایل می توان آن را تعیین کرد برای همین خیلی ها ممکن است نام کاربری یا همان آی دی (ID) نداشته باشند. با تعیین نام کاربری توسط شما دیگر کاربران خواهند توانست با آن حساب شما را پیدا کنند و برای شما پیام ارسال کنند. همچنین در جستجوی مخاطبین افراد دیگر نام حساب شما در قسمت نتایج عمومی (global results) جستجو نمایش داده خواهد شد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که افرادی نام کاربری شما را از طریق جستجو پیدا می کنند می توانند به شما پیام بدهند حتی اگر شماره شما را هم ندانند. اگر با این موضوع راحت نیستید به شما توصیه می کنیم که از تعیین نام کاربری در تلگرام خودداری کنید.

زمانی که برای خود در تلگرام نام کاربری تعیین کردید، می توانید پیوندی (Link) با ساختار telegram.me/YourUsernameHere را به افراد دیگر بدهید. با کلیک بر روی این پیوند در تلفن آن افراد برنامه تلگرام آنها اجرا شده و یک گفتگو (chat) با شما باز می شود و آنها می توانند برای شما پیام ارسال کنند.

می توانید آدرس ذکر شده را با دوستانتان به اشتراک بگذارید یا روی کارت ویزیتتان چاپ کنید و یا آن را در وب سایت یا ویلاگتان و یا در پروفایل هایتان در شبکه های اجتماعی دیگر مثل فیسبوک، لاین، توییتر و … منتشر کنید تا افراد بتوانند از طریق آن با شما تماس بگیرند.

نکته: به جای عبارت YourUsernameHere باید نام کاربری خود را جایگزین کنید مثلآدرس کانال نوتیف در تلگرام telegram.me/notif

روش تعیین نام کاربری در تلگرام

ابتدا تلگرام را باز کرده و وارد تنظیمات تلکرام شوید:

Telegram-settings.jpgباز کردن تنظیمات تلگرامSet-Username-in-telegram-2-636x1024.jpgدر منوی تنظیمات در قسمت info روی گزینه username تپ کنیدSet-Username-in-telegram-3.jpgتعیین نام کاربری (Username) برای حساب تلگرام

همانطور که در شکل بالا می بینید باید در کادر مشخص شده یک نام کاربری با حداقل طول 5 حرف (Character) وارد کنید. این نام می تواند شامل حروف a-z و ارقام 0-9 و کرکتر ( _ ) باشد. ممکن است نامی که انتخاب می کنید قبلاً توسط شخص دیگری استفاده شده باشد و شما نتوانید آن را برای خود تعیین کنید (شکل سمت راست) در این حالت با پیام «Sorry, this username already taken» به معنای «متاسفیم، این نام کاربری قبلاً گرفته شده است» مواجه خواهید شد. اما اگر نامی که وارد کرده اید قبلاً توسط شخص دیگری استفاده نشده باشد و آزاد باشد با پیام «Username is available» (بجای کلمه Username نامی که شما تعیین کرده اید نمایش داده می شود) به معنای در دسترس بودن آن نام کاربری مواجه خواهید شد (شکل سمت چپ).

خب با تعیین نام کاربری شما صاحب یک نام کاربری (Telegram Username) هستید و برای به اشتراک گزاری و ارائه آن به دیگر افراد مثل دوستان و … همانطور که در ابتدا گفته شد می توانید از پیوندی مشابه زیر استفاده کنید. البته در محیط تلگرام نیازی به پیوند مذکور نیست و کافی است نام کاربری خود را با قالب زیر در پیام های خود به دیگران ارسال کنید.

قالب ارسال نام کاربری: کافی است ابتدا کرکتر @ را تایپ کرده و در ادامه بدون فاصله نام کاربری خود را تایپ کنید بدینصورت «My Telegram ID:@username» که  به جای Username باید نام کاربری خود را وارد کنید.

اشتراک گذاری نام کاربری تان در تلگرام با استفاده از لینک:

tg://resolve?domain=username
telegram.me/username

افراد دیگر با کپی این لینک در محیط تلگرام و یا مروگر با کلیک روی لینک به محیط گفتگو با شمامنتقل خواهندشد.

ویرایش نام کاربری در تلگرام

برای ویرایش نام کاربری کافیست مثل تعیین اولیه آن همان مسیر را طی کرده و در کادر تعیین نام کاربری نام کاربری جدیدی که مایل هستید بجای قبلی از آن استفاده کنید را وارد کنید. مثل قبل اگر نام کاربری آزاد باشد این نام به شما تخصیص داده می شود و اگر آزاد نباشد نمی توانید از آن استفاده کنید. با ویرایش نام کاربری طبیعتاً نام قبلی دیگر برای شما معتبر نیست و آزاد می شود و ممکن است فرد دیگری آن نام را برای خود انتخاب کند. افراد دیگر با نام قبلی دیگر امکان ارتباط با شما را نخواهند داشت. مگر اینکه نام کاربری جدید شما را داشته باشند.

حذف نام کاربری در تلگرام

برای حذف کافی است وارد تنظیمات شده و مسیر قبل را طی کنید اما اینبار بجای این که نام کاربری را وارد کنید نام کاربری قبلی که تعیین کرده اید را پاک کنید با این کار و تایید آن نام کاربری شما حذف می شود. اما باید در جریان باشد که با حذف نام کاربری تان در تلگرام آن نام آزاد شده و فرد دیگری می تواند آن نام را برای خود تعیین و از آن استفاده کند و اگر شما قبلاً نام کاربری خود را در جایی منتشر کرده اید و فردی بخواهد با آن با شما تماس بگیرد با فرد دیگری که نام کاربری را بعد از حذف کردن شما برای خود انتخاب کرده است مزتبط خواهد شد. (بصورت اشتباه) پس مطمئن شوید که حذف کردن نام کاربری برای شما و دیگران سوء تفاهم ایجاد نکند.


امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد. با احترام تیم نوتیف.آی.آر

منبع:وب سایت تلگرام

کسب درآمد

7030-ads.gif

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر