در راستای توسعه بانکداری الکترونیکی و افزایش کیفیت و کمیت خدمات رسانی به مشتریان، سامانه ارسال پیام کوتاه به مشتریان (ساپتا) از طریق سیستم متمرکز در بانک ملی ایران راه اندازی گردیده است.
قابلیت استفاده از سرویس یادشده با مراجعه مشتریان و تکمیل فرم فعالسازی و ارائه آن به شعب فعال میگردد.
صاحب حساب برای استفاده از سرویس سامانه ارسال پیام کوتاه به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه نموده و فرم درخواست فعال سازی سرویس ارسال پیام کوتاه (ساپتا) را تکمیل و امضاء مینماید.
ارائه مدرک شناسایی در هنگام مراجعه به شعبه ضروری می باشد.
عملیات فعال سازی ساپتا در همان روز ارائه درخواست انجام می گیرد.