موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

تغییر فونت استوری اینستاگرام

تغییر فونت استوری اینستاگرام

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 10:42

اینستاگرام یک ویژگی تحت عنوان Type Mode برای استوری ها دارد. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده از این ویژگی را به همراه نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام آموزش دهیم.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

کاربران با کمک ویژگی Type Mode می‌توانند متن نوشته شده را بدون داشتن عکس یا ویدیو به اشتراک بگذارند! کاربران می‌توانند پست‌های استوری خودشان را بدون عکس و تنها با پس زمینه‌های رنگی که حاوی متن نوشتاری هستند برای دوستان خود در استوری به اشتراک بگذارند. در این مطلب می‌خواهیم به صورت گام به گام نحوه استفاده از Type Mode را به شما آموزش بدهیم. همچنین اگر به دنبال نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام هستید، در ادامه آموزشی برای اینکه بتوانید از فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون استفاده کنید را فراهم کرده‌ایم. برای آشنایی با 10 برنامه جانبی که کار با اینستاگرام را لذت بخش تر می‌کنند می‌توانید به این مطلب پلازامگ مراجعه کنید.


آموزش استفاده از Type Mode اینستاگرام


نکته : تصاویر گرفته شده در این مطلب، در سیستم عامل  iOS گرفته شده است ولی کاربران اندرویدی هم می توانند به راحتی از همین ویژگی استفاده کنند.

spacer.png

مرحله 1: روی آیکون دوربین در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.

spacer.png
مرحله 2: روی گزینه‌های موجود سوایپ کنید تا به گزینه حالت «Type» یا «Type Mode» برسید و روی آن ضربه بزنید.

spacer.png
مرحله 3: برای باز کردن صفحه کلید روی صفحه ضربه بزنید.

spacer.png
مرحله 4: متن مورد نظر خود را تایپ کنید.

spacer.png
مرحله 5 (اختیاری): به طور پیش فرض، فونت «مدرن» انتخاب خواهد شد، اما چهار قلم موجود دیگر هم در اختیار شما قرار دارد که می توانید فونت را تغییر دهید. برای تغییر فونت روی قسمت بالای صفحه ضربه بزنید تا از گزینه‌های در دسترس استفاده کنید.

spacer.png
مرحله 6 (اختیاری): روی دایره رنگی در سمت چپ صفحه کلیک کنید تا رنگ پس زمینه را بتوانید تغییر دهید. به طور پیش فرض، انتخاب‌های مختلف پس زمینه برای هر نوع فونت در اختیار شما قرار دارد. (مرحله 8 زیر را ببینید).

spacer.png

مرحله 7: هر زمان آماده بودید روی فلش ضربه بزنید.

spacer.png
مرحله 8 (اختیاری): اکنون می توانید قبل از اشتراک گذاری پست خود، به چندین روش دیگر، پست خودتان را ویرایش کنید. مثلا می توانید روی آن زوم کنید تا تغییر سایز بدهید. موقعیت مکانی آنرا تغییر دهید و یا متنی به آن اضافه یا کم کنید.

spacer.png

بعد، شما می توانید رنگ متن را با ضربه زدن روی متن و انتخاب یکی از رنگ های مشخص شده در بالای صفحه نمایش تغییر دهید.

نکته: اگر متن شما حاوی چندین کلمه باشد، می توانید هر کلمه را با رنگ مختلفی تنظیم کنید و نمایش دهید. همچنین توجه داشته باشید که می توانید نوع فونت را از این منو با ضربه زدن به نام فونت در بالای صفحه تغییر دهید. به علاوه این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که سبک فونت‌های مختلف و ترکیب پس زمینه خود را از مرحله 6 که توضیح دادیم، تغییر دهید. بعد از اتمام کار روی گزینه Done ضربه بزنید.

spacer.png

مرحله 9: وقتی ویرایش را انجام دادید.  دکمه «ارسال برای» یا «Send To » را برای اشتراک گذاری پست به استوری خودتان کلیک کنید.

توجه: شما همچنین می توانید عناصر دیگری را قبل از اشتراک گذاری ، به پست خود مانند نقشه‌ها، برچسب‌ها و GIF‌ها اضافه کنید و زیبایی بیشتری به پست خودتان بدهید.


فونت نستعلیق در اینستاگرام


spacer.png

نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام یکی از مسائلی است که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند. اگر آیفون با سیستم عامل iOS 11 به بالا دارید، می‌توانید با روشی که در ادامه ذکر می‌شود، از فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون استفاده کنید.

ابتدا عبارت ﮼ را در گوگل جستجو کرده و علامتی که طبق تصویر زیر در کادر جستجو ظاهر می‌شود را کپی کنید.

spacer.png

به مسیر Settings > General > Keyboard > Text Replacement رفته و در قسمت بالایی روی علامت + بزنید. علامتی را که کپی کرده بودید در قسمت Phrase پیست کنید. در قسمت Shortcut یک کلمه دلخواه (مثلا نستعلیق) بنویسید. پس از طی مراحل روی Save ضربه بزنید تا ذخیره شود.

spacer.png

هر وقت که خواستید با فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون بنویسید، وارد بخش استوری اینستاگرام خود شوید و کلمه‌ای که در مرحله قبل در بخش Shortcut نوشته بودید (در اینجا نستعلیق) را بنویسید تا علامتی که پیست کرده بودید را ببینید.

spacer.png

حال یک فاصله بزنید تا آن علامت در قسمت تایپی ظاهر شود و سپس فاصله اضافی را پاک کنید. حال مشاهده می‌کنید که نوشته‌های شما با فونت نستعلیق نوشته می‌شوند. نکته‌ای که در این میان باید توجه کنید آن است که به فاصله باید از نیم فاصله کیبورد فارسی استفاده کنید. بدین ترتیب می‌بینید که نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام کار راحتی است.

spacer.png

اگر کیبورد گوشی آیفون شما فارسی نیست، به مسیر Settings > General > Keboard > Keboards > Add new Keyboard رفته و Persian را انتخاب کنید. امیدواریم با این روش بتوانید از فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر