موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

تبلیغات در استوری اینستاگرام

تبلیغات در استوری اینستاگرام

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 17 اردیبهشت 1398 ساعت 16:04

4.9/5 (10)

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

روش استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام در مرکز تخصصی شبکه های اجتماعی سونت اینفو

در مطلب قبلی در مورد پتانسیل های تبلیغاتی در اینستاگرام صحبت کردیم و در این مطلب به موضوع تبلیغات در استوری اینستاگرام میپردازیم.
آیا در اینستاگرام تبلیغ می کنید؟ میخواهید بدانید تبلیغ در استوری اینستاگرام چگونه به بهبود کسب و کار شما کمک خواهد کرد؟

اکنون همه کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک میتوانند در استوری اینستاگرام به صورت تمام صفحه تبلیغ کنند.

در این مطلب سه روش تبلیغ در استوری اینستاگرام را خواهید آموخت.

درباره تبلیغات استوری اینستاگرام

Instagram stories در قسمت بالای فید اینستاگرام کاربران برای مدت 24 ساعت قابل مشاهده است. استوریها به صورت پیوسته پخش می شوند و از استوری یک کاربر به کاربر دیگر منتقل می شود.


مطلب آموزشی مرتبط: راهنمای کامل استوری اینستاگرام برای کسب و کارها


تبلیغات استوری اینستاگرام بین استوریهای دو کاربر مختلف که شما آنها را دنبال می کنید نمایش داده می شوند و فقط بر روی موبایل نمایش داده می شوند و قابلیت نمایش روی دسکتاپ را ندارند.

تبلیغات در استوری با برچسب “Sponsored” زیر نام شرکت مورد نظر نمایش داده می شود اما این متن کوچک است به گونه ای که بسیاری از کاربران حتی متوجه نمی شوند.

بزرگترین عیب آن این است که این تبلیغات ناپدید می شوند و بر خلاف دیگر تبلیغات و استوریها ، کاربر نمی تواند برگردد و دوباره آن را مشاهده کند.


مطلب آموزشی پیشنهادی: تبلیغ در استوری اینستاگرام برای جذب ترافیک بیشتر


می توانید از طریق سیستم تبلیغات فیسبوک (از جمله هدف گذاری مخاطبان) ، تبلیغات استوری اینستاگرام را ایجاد کنید. این گونه تبلیغات با دیگر تبلیغات متفاوت است ، به همین دلیل باید به روش مختلفی آن را به کار گیرید.

مهمترین نکاتی که باید در نظر بگیرید :

در تصویر تبلیغ خود نام برند خود را واضح و شفاف و بزرگ درج کنید زیرا کاربران نمی توانند برگردند و دوباره چک کنند ، باید به گونه ای باشد که کاربر در نگاه اول بداند که تبلیغ مربوط به کدام برند است تا بعدا بتواند شما را جستجو کرده و بیابد. برای این کار باید نام برند شما بزرگ باشد و نسبت به تصویر یا ویدئوی پس زمینه کنتراست داشته باشد و به وضوح قابل مشاهده باشد.

استفاده از تصویر و متن شفاف و مشخص (branding) در تبلیغات استوری اینستاگرام به کاربر کمک می کند تا پس از آنکه تبلیغات ناپدید شد بتوانند شما را پیدا کنند.

متن ساده و قابل فهم باشد : متنی که در تبلیغ استفاده می کنید ساده و به راحتی قابل درک باشد زیرا همانطور که گفته شد ، کاربران نمی توانند برگردند و تبلیغ را مجدد بررسی کنند.

از قابلیت تمام صفحه بودن تبلیغ استفاده کنید : برخلاف دیگر فرمت های تبلیغات ، تبلیغات در استوری اینستاگرام به صورت تمام صفحه روی گوشی شما نمایش داده می شود.طرح تبلیغ خود را به صورت عمودی ایجاد کنید در غیر این صورت برش خواهد خورد.

چه نوع محتوایی در تبلیغات استوری اینستاگرام بهتر نتیجه می دهد و بهترین راه استفاده از آنها چیست؟ در اینجا سه روش موثر در استفاده بهتر از تبلیغات استوری اینستاگرام شرح داده می شود.

1. آگاهی از برند

بهترین دلیل استفاده از استوری اینستاگرام ، افزایش آگاهی از برند و محصول است. به همین دلیل است که در زمان ایجاد کمپین ، هدف خود را در حال حاضر، Reach یا دسترسی انتخاب می کنید. یک عکس یا ویدئوی کوتاه برای جلب توجه مخاطب انتخاب کنید. سپس نام برند خود را به اندازه کافی برجسته درج کنید تا پس از ناپدید شدن تبلیغ ، کاربر شما را به خاطر بسپارد و جستجو کند.

به عنوان مثال در تبلیغ زیر ، رنگ های استفاده شده در تبلیغ زیر ، نام برند و قیمت به گونه ای انتخاب شده که توجه مخاطب را جلب می کند و پس از ناپدید شدن تبلیغ ، در ذهن مخاطب می ماند.

2. استفاده از محتوای ایجاد شده توسط کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یکی از موثرترین روشهای بازاریابی است زیرا توسط کاربران ایجاد می شود و کسب و کارها آن محتوا را تولید نمی کنند. میتوانید مخاطبان را تشویق کنید تا در این زمینه خلاق باشند.

روش  سریع و مستقیمی برای فراخوان دادن کاربران برای ایجاد محتوا ، استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام است و کاربران پس از ناپدید شدن تبلیغ  آن را به خاطر می سپارند.

از تبلیغات استوری اینستاگرام می توانید برای ایجاد محتوا توسط کاربران ، فراخوان بدهید. زیرا اکثر کاربران تمایل دارند تا از آنها بخواهید چیزی را که به دنبالش هستید را ارائه کنند. این یک فرصت استثنایی برای جذب مشارکت مخاطبان و دریافت محتواهایی است که مختص کسب و کار شما ایجاد شده اند.

3. اعلام حراج و تخفیف

همه افراد حراج و تخفیف را دوست دارند و استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام برای اعلام تخفیف یا حراج راه موثری برای جلب توجه سریع مخاطب است.

Express برای اعلام تخفیف 40% از تبلیغ در استوری اینتستاگرام استفاده کرده است و اطلاعات بیشتر را به صورت متن کوچکی زیر متن بزرگ قرار داده است.

هیچ چیز به اندازه حراج و تخفیف توجه مخاطب را جلب نخواهد کرد و اعلام آن توسط تبلیغ در استوری اینستاگرام ، برای کاربران ایجاد انگیزه می کند تا به وبسایت شما رفته و خرید کنند.

تبلیغ استوری اینستاگرام خود را ایجاد کنید

شما می توانید تبلیغات استوری اینستاگرام خود را از طریق سیستم تبلیغات فیسبوک ، Power Editor یا Ads Manager  ایجاد کنید. در حال حاضر تنها هدف (objective) را می توانید دسترسی (Reach) انتخاب کنید.

پس از انتخاب پیج (صفحه) و مخاطب ، مکان (Placement) را مشخص کنید. Edit Placements option را کلیک کنید. سپس روی پیکان کنار کلمه Instagram کلیک کنید و Stories را انتخاب کنید.

single image یا single video را انتخاب کنید. نمی توانید از دیگر فرمت های بصری برای این نوع تبلیغات استفاده کنید. اندازه پیشنهادی تصاویر ، 1080*1920 پیکسل یا نسبت 9:16 است.

برخلاف دیگر تبلیغات ، شما نمی توانید لینک یا دکمه فراخوان در تبلیغ استوری اینستاگرام قرار دهید. هر چیزی که می خواهید نمایش دهید باید به صورت متن روی تصویر باشد.

نتیجه گیری از استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام

تبلیغات استوری اینستاگرام ، فرمت جدیدی از تبلیغات است که اکثر کسب و کارها در دیگر پلتفرمها به آن دسترسی ندارند. اسنپ چت تقریبا تبلیغاتی مشابه همین را ارائه می کند ، اما برای اکثر کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار گران است.


مطلب آموزشی پیشنهادی: 7 ایده ساده در استوری اینستاگرام برای کسب و کار


اکنون این امکان برای شما وجود دارد تا بین استوریهای کاربران ، روی پلتفرمی که مشارکت بالا و پتانسیل هدف گذاری بسیاربالایی دارد ، تبلیغ کنید. این نوع تبلیغ اکنون برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند فعالیتهای بازاریابی شما را ارتقا داده و در کسب و کار شما بهبود ایجاد کند.

Tags:

Instagram Stories Adssocial networkاستفاده از تبلیغات استوری اینستاگراماستوری اینستاگراماینستاگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر