موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

بهترین رنگ برای تبلیغات

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 23:52

color41.jpg رنگ مناسب بنر و پوستر ، بهترین رنگ برای جذب مشتری و تبلیغات ، ترکیب رنگ در پوستر و بنر

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

در این سری از مقالات تابلوگر قصد داریم تا ترکیب رنگ های زیبایی که استفاده از آنها در طراحی پوستر ها و بنرها بسیار به تاثیر گذاری آنها بر مخاطبان اثر گذار است بگوییم همچنین به بحث روانشناسی رنگ ها در کسب و کار نیز میپردازیم. شاید این سوال ها برای خیلی از شما پیش آمده باشد که : 

بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی کدام است؟

بهترین رنگ برای تبلیغات کدامند؟

از چه رنگ هایی برای بنرهای تبلیغاتی خود استفاده کنیم؟

ترکیب رنگ مناسب برای پوستر کدام است؟

بهترین رنگ برای جذب مشتری کدام رنگ میباشد؟

و چندین سوال مشابه دیگر ، در این مقاله به صورت کامل شما را با ترکیب رنگ هایی آشنا میکنیم که از آن ترکیب ها میتوانید در طراحی پوسترها اعم از پوسترهای تبلیغاتی ، پوسترهای همایش ها ، پوسترهای ورزشی و سایر پوستر و همچنین در طراحی بنر ها تبلیغات و به طور کلی در جذب مشتری و تبلیغات برند خود استفاده نمایید.

همانطور که میدانید در استفاده از رنگ ها چه برای تبلغات نظیر پوستر و بنر باشد و چه برای طراحی دکوراسیون منزل یا مغاز باید دقت کافی را داشته باشید چرا که در روانشناسی رنگ ها هر یک از رنگ ها مفهوم و احساسی را به استفاده کنندگان از فضا و یا مخاطبان شما منتقل میکند برای مثال رنگ نارنجی حس سرزندگی و جوانی را به مخاطب منتقل میکند ، پس بنابراین میتوان گفت که استفاده از یک رنگ مناسب و زیبا با توجه به مخاطبان میتواند در موفق و بازده بودن یک پوستر و بنر به اندازه بسیار زیادی موثر باشد. با این توضیحات شما از اهمیت ترکیب رنگ ها در بنرها و پوستر های تبلغاتی و جذب مشتری مطلع شدید.

روانشناسی رنگ ها و ترکیب رنگ های زیبا و چشم نواز برای تبلیغات :

 با توجه به بازار پر رقابت تبلیغات نمایشی اعم از بنر و پوستر تلاش برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای آگهی های آنلاین شما می تواند یک کار دلهره آور باشد بنابراین در اینجا ، شما سعی در ایجاد یک بنر خیره کننده دارید که انتظارات مشتری شما را اندازه گیری می کند ، تا از برند های بزرگتر پیشی بگیرد و از کاربران آنلاین برای کلیک بر روی دکمه ارتباط با شما، درخواست کند. جای نگرانی نیست ، ما بهترین ترکیب رنگ ها را به شما معرفی میکنیم.!

اصول اصلی نظریه رنگ :

color1.jpg چرخه رنگ های مکمل ، اصول اصلی نظریه رنگ

 طراحی دیجیتال ممکن است فرزندی از قرن بیستم باشد ، اما همان اصول رنگی را به عنوان علم قدیمی نقاشی به کار می برد.

 در اینجا ، به طور خلاصه:

  •  پالت رنگ مونولوگ: هنگامی که ما یک رنگ را انتخاب می کنیم و از چندین سایه این رنگ برای تکمیل یک ترکیب استفاده می کنیم ، آنرا ترکیبی تک رنگ می نامیم.
  • ترکیبات مکمل: رنگهای مکمل رنگهایی هستند که در چرخ رنگ مقابل آن قرار دارند. وقتی کنار هم قرار بگیرند ، آنها یکدیگر را تکمیل می کنند و جلوه تندی می بخشد.
  • طرح های رنگی آنالوگ: این رنگ ها در کنار یکدیگر می نشینند و وقتی در یک طرح مشابه با هم استفاده می شوند ، هماهنگی را منتقل می کنند.
  • ترکیبات Triadic یا Tetradic: این رنگ ها به طور مساوی روی چرخ رنگ قرار می گیرند و می توانید آنها را با استفاده از مثلث یا شکل مربع پیدا کنید.

در اینجا یک نقل قول به یاد ماندنی از نقاش مشهور ، مارک چاگال وجود دارد که به شما کمک می کند اصول چرخ رنگ را به خاطر بسپارید و رنگ ها را در طرح های خود ترکیب کنید:

همه رنگ ها دوستان همسایگان و دوستداران مخالف خود هستند.

 1- استفاده از رنگ آرامش بخش ، ترکیب رنگهای روشن و مثبت

 استفاده از سایه های کم رنگ آبی ، آبی و قهوه ای خاکی راهی مطمئن برای القاء وضعیت آرامش و آسایش میباشد. جای تعجب نیست که شرکت Airbnb از این ترکیب رنگ ها در طراحی بنرها و پوستر های تبلیغاتی خود استفاده کرده است حتی صفحه نخست وبسایت Airbnb نیز از همین رنگ ها استفاده شده است. شعار این شرکت نیز عبارت است از : زندگی و تجربیاتی آرامش بخش با رزرو و اسکان توسط شرکت ما در ساحلی جدا شده و به دور از دیوانگی (جمعیت شهری). استفاده از رنگ های آبی با قهوه ای خاکی و همچنین رنگ صورتی که نقش بازیگرایی را ایفا میکند باعث ایجاد آرامشی وصف نشدنی در طراحی شما میشود پس اگر شما هم به دنبال القای حس آرامش به مخاطبان پوستر و تبلیغات خود هستید توصیه مکنیم این ترکیب از پالت رنگی را هم امتحان کنید.

color2.jpg رنگ های آرامش دهنده ، رنگ آرام

2- رنگ آبی-تیره (آبی نیروی دریایی)

خیلی از ما که این سایه تیره-آبی را با لباس افسران نیروی دریایی میشناسیم و آن را به موسسات دولتی ارتباط دهیم. در حقیقت ، از سال 1748 هنگامی که پادشاهی نیروی دریایی انگلیس برای اولین بار آن را معرفی کرد ، از رنگ آبی-تیره به عنوان یک رنگ برای لباس افسران نیروی دریایی استفاده شده است. در حقیقت رنگ تیره (سیاه) رنگ نجابت و ظرافت میباشد. شرکت ادوبی نیز از این پالت رنگی در طرح هایش به خوبی استفاده کرده است. یعنی از رنگ قرمز و آبی (جوان) ، آبی-تیره(آموزش) ، مهارت و کلاس کاری بالا(رنگ مشکی). اگر شما هم به دنبال ترکیب رنگ زیبا و تاثیر گذار برای تبلیغات آموزشی میگردید میتوانید از این پالت رنگی استفاده نمایید.

color3.jpg رنگ بنر آبی تیره ، روانشناسی رنگ آبی تیره

3- رنگ نارنجی

نارنجی ازدواج شاد ، رنگ های زرد و قرمز میباشد و حس گرمی ، مثبت ، شادی و شور و شوق را منتقل می کند. به همین ترتیب ، آمازون آن را برای شادی تب خریداران مناسب دانست و از این ترکیب رنگ برای جذب مشتری استفاده کرد. علاوه بر این ، آنها از رنگ سفید و سیاه برای تعادل این افراط شیرین استفاده کرده و کمی تبلیغ را در یک فضای جدی تر برده اند. رنگ سفید ، جشن را به تعادل می رساند در حالی که سیاه عنصری از رفتارهای برتر را معرفی می کند. شما هم میتوانید از رنگ نارنجی به عنوان پوسته کار استفاده کرده و برای تایپوگرافی و متن ها از رنگ سفید ، تبلیغات درون پوسته هم با رنگ مشکی طراحی کنید این پالت رنگی یکی از بهترین رنگ ها برای جذب مشتری میباشد.

color4.jpg رنگ بنر تبلیغاتی نارنجی ، روانشناسی رنگ نارنجی

4- رنگ های خاکستری و سبز

اگر به دنبال یک ترکیب رنگ زیبا برای طراحی پوستر ها ، بنرها ، لوگوها و تبلیغات محصولات بهداشتی میباشید این پالت رنگی را حتما امتحان کنید. همواره تمایل داریم رنگ سبز را با طبیعت ارتباط دهیم ،  سبز رنگ چمن ، درختان و جنگلها ، بهار و زراعی است. در فرهنگ اخیر ما (قرن بیستم و بیست و یکم) از سبز برای نماد بهزیستی ، سالم یا ارگانیک استفاده شده است. از طرف دیگر ، خاکستری رنگ فولاد (و به طور کلی فلزات) انقلاب صنعتی و فناوری و چشم انداز شهری است. ترکیب این دو رنگ با توضیحاتی که درباره روانشناسی رنگ ها سبز و خاکستری دادم شاید تعجب آور باشد  اما آنها برای ایجاد یک جهان جدید متحد می شوند ، دنیای فناوری سلامت. این دقیقاً پیام Dove است: فناوری که برای مراقبت از پوست به عنوان طبیعت در نظر گرفته شده است.

color5.jpg ترکیب رنگ های خاکستری و سبز در طراحی بنر

5- رنگ آبی ساحلی

این پالت آبی تحریک کننده ، آرامش ساحل را به دنبال دارد. ترکیبی از ماسه های آبی و طلایی نرم ، فضایی تابستانی را با احساس آرامش نسبت به آن ایجاد می کند. این ترکیب رنگ آرامش بخش میتواند به شما در تبلیغ محصولات خانگی ، خدمات طراحی داخلی ، به عنوان ترکیب رنگ طراحی لباس ، تبلیغات آب و برندهای مربوط به کودکان کمک کند. باید گفت که این رنگ زیبا یکی از رنگ های موثر در تبلیغات به شمار میرود.

color6.jpg ترکیب رنگ جذاب آبی ساحلی و آرامش دهنده

6- رنگ قرمز

همان طور که از روانشناسی رنگ در گرافیک میدانید رنگ قرمز همواره نماد اشتیاق و شور بوده است اما ما ترکیب رنگی را به شما معرفی میکنیم که به عنوان یک ترکیب رنگ موثر در تبلیغات به شمار میرود. این ترکیب رنگ بیشتر در این تعبیر جالب به کار رفته است که اگر این دو رنگ با هم جمع می شوند ، "کریسمس" با صدای بلند فریاد می زند.

رنگ قرمز با کد #E51E2B

رنگ سبز با کد #E495B53

color7.jpg روانشناسی رنگ قرمز ، مکمل رنگ قرمز

7- پالت های رنگی سفید

این پالت کم رنگ خاکستری مینیمالیستی و همراه با آبی روشن ، در دنیای خسته کننده و باریک بینایی ، راحتی را به چشم می بخشد. همان طور که فضای ذخیره سازی دیجیتال یعنی DropBox هم از این ترکیب رنگ استفاده میکند. ما استفاده از این پالت رنگی را برای استفاده در طراحی وبسایت به شما پیشنهاد میدهیم.

color8.jpg پالت رنگی سفید و مکمل های آن

8- رنگ زرد عسلی

این نوع از رنگ زرد ، با الهام از عسل شیرین ، برای زمانی مناسب است که شما نیاز به ایجاد زمینه ای روشن برای تبلیغ محصولات خود داشته باشید. رنگ زرد مثبت را نشان می دهد و با خورشید و تابستان همراه است. این می تواند تبلیغ شما را زنده کند و آن را از حالت عادی به موارد خارق العاده تبدیل کند. از این پالت رنگی استفاده کنید همچنین برای هر چیزی را که مربوط به تابستان است مانند محصولات زنبور عسل ، مارک های زنانه و کودکانه ، شیرینی و مکمل های طبیعی را تبلیغ کنید. این پالت میتواند به عنوان رنگ بنرهای تبلیغاتی هم مورد استفاده قرار گیرد. همان طور که در تصویر مشاهده مکنید از این پالت رنگی در یک پوستر تبلیغاتی  

color9.jpg استفاده از ترکیبات رنگ زرد عسلی در طراحی بنر

9- ترکیب رنگ های آبی ، بنفش و صورتی

ترکیب رنگ های آبی و بنفش صحنه را برای ایجاد یک فضای سرگرم کننده رقم آماده میکنند و انفجار رنگ صورتی در آنها این ترکیب را چشم نواز میکند و در تصویر زیر رنگ آبی تیره در آنجا قرار دارد تا ترکیب را خنک کند و به آن فضای جادویی بدهد. ما می توانیم از این ترکیب رنگ منحصر به فرد یعنی آبی و بنفش و صورتی در دکوراسیون منازل و مهمانی ها ، تبلیغات ظروف غذاخوری و تبلیغات آتش بازی به خوبی بهره ببریم.

color10.jpg روانشناسی و ترکیب رنگ های آبی و بنفش وصورتی

10- ترکیب رنگ تازگی

اگر می خواهید طراوت و تمیزی را منتقل کنید ، از رنگ آبی روشن ، سبز و سفید استفاده کنید. این دسته از رنگ ها وقتی صحبت از محصولات بهداشتی یا تمیز کننده می شود برنده هستند. به طور ناخودآگاه ، آبی و سبز طبیعت ، اقیانوس ها و رودخانه ها را به ما یادآوری می کنند و میل به استحمام یا شستشو را بوجود می آورند. در این حالت ، رنگ قرمز رنگ اصلی مارک است ، اما قرمز نیز جفت مکمل سبز است. قرمز تبلیغ را فعال و جذاب می کند.از این پالت رنگی میتوانید برای رنگ بندی بنر و پوستر استفاده نمایید.

color11.jpg ترکیب رنگ پوستر های محصولات بهداشتی

11- ترکیب رنگ سیاه و زرد

سیاه و زرد احتمالاً یکی از متضادترین جفت رنگ ها هستند و به همین نام یعنی رنگ های متضاد معروف اند. زرد گرمی را ابراز می کند و توجه را طلب می کند ، در حالی که رنگ سیاه و سفید هوشیار و درون گرا است. با این حال ، هنگامی که با هم استفاده می شوند ، یکدیگر را کامل می کنند  توجه به یاد داشته باشید این ترکیب برای علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می شود. توجه دقیق را می طلبد و آنچه مورد توجه قرار می گیرد ، مهم میباشد. این پالت رنگی یکی از بهترین ترکیب رنگ برای لوگوها به شمار میرود گرچه استفاده از آن در طراحی وبسایت های آموزشی هم مناسب میباشد.

color12.jpg رنگ های متضاد ، ترکیب رنگ زرد و سیاه

12- ترکیب رنگ سبز و قرمز

اگر در حال طراحی بنر و یا پوستر فروش مواد غذایی یا نوشیدنی هستید از این ترکیبات رنگی استفاده کنید و فراموش نکنید که آن را با یک دکمه قرمز جسورانه مطابقت دهید تا تبلیغات شما جلب توجه بکند.

color13.jpg ترکیب رنگ سبز و قرمز در بنر

13- ترکیب رنگ بنفش و خاکستری

این پالت کم رنگ دعوت به سرگرمی و آرامش است. هنگامی که به عنوان رنگ اصلی یک ترکیب استفاده می شود ، خاکستری روشن بار را از روی شانه های بیننده سوق می دهد. باعث می شود فضای خنثی و سبک به نظر برسد. مطمئناً ، زندگی می تواند خیلی خسته کننده باشد ، به همین دلیل گرفتن ضربه ای پر جنب و جوش از فضایی به این رنگ و سبک میتواند بسیار باعث تغیرات حس شما شود. استفاده از این ترکیب رنگ میتواند برای دکوراسیون های منزل و اتاق خواب مناسب باشد و همچنین از آن برای ساخت بنرهای تبلیغاتی زیبا هم استفاده کرد.

color15.jpg استفاده از ترکیب رنگ بنفش و خاکستری

14- ترکیب رنگ زرد و قرمز

رنگ زرد با خورشید ، گرما ، شادی ، خوشبختی و مثبت همراه است. همچنین نمادی از اشتیاق ، بازیگوش بودن است و می توان به راحتی با کودکی در ارتباط بود. رنگ زرد مطمئناً یک رنگ بازیگوش است و بسیاری از مارک های کودک از مارک های زرد رنگ استفاده می کنند: کودک جانسون ، داستان اسباب بازی ، وینی پوه ، لگو و پلی استور. با این حال ، رنگ زرد می تواند صنایع زیادی را از اسباب بازی های کودکان گرفته تا آژانس های گردشگری و مارک های پوشاک را پوشش دهد. همه اینها به طراحی و رنگ های اضافی بستگی دارد. اگر می خواهید از یک پالت زرد برای بنر خود استفاده کنید ، حتماً 1-2 رنگ قوی را نیز برای برجسته کردن قسمت های اساسی مانند دکمه ، تیتر یا متن بدن خود درج کنید. این ترکیب رنگ زیبا را میتوان جزء رنگ های موثر در تبلیغات به شمار آورد.

color16.jpg ترکیب رنگ زرد و قرمز و روانشناسی آن

15- رنگ پاستیلی

از ترکیب رنگ های پاستلی میتوان برای لوازم دخترانه از قبیل مانتو ، شلوار و کیف و. . . و یا برای تبلیغ شیرینی فروشی ها و برای بنرهایی با تصاویر دسر شیرین مناسب هستند. پاستیل ها دارای رنگ های سبک ، ظریف و زیبا هستند. آنها جو یک دنیای رویایی ، مشتاق را ایجاد می کنند و باعث ایجاد احساسات گرم می شوند. آنها در حال ذوب شدن هستند. ما به طور روزانه در محیط خانه و محیط کارمان با رنگ های پاستیل روبرو نمی شویم ، به همین دلیل یک بنر پاستلی پتانسیل ایستادگی و تأثیرگذاری بر مخاطبان مناسب را دارد.

color17.jpg رنگ پاستیلی ، رنگ پاستیلی در بنر

16- ترکیب رنگ ایده آل با زرد گرمسیری

برای رنگ پس زمینه خود ، نارنجی  ، زرد گرمسیری را با هم ترکیب کنید ، کمی از رنگ آبی آسمان اضافه کنید ، و یک پالت تابستانی مناسب خواهید داشت. این ترکیب از رنگها ، زمینه تابستانی گرمسیری ایده آل را برای محصول یا مارک شما ایجاد می کند و به شما در انتقال احساس مثبت کمک خواهد کرد. اگر در حال تبلیغ محصولات مرتبط با تابستان ، مارک های و دکوراسیون های اتاق نوجوانان هستید ، از آن استفاده کنید همچنین به عنوان یک  ترکیب رنگ در بنر میتواند جلوه ای متفاوت را ایجاد کند.

color18.jpg ترکیب رنگ ایده آل برای تبلیغات

17- رنگ های صورتی (رنگ گلبهی)

مارک ها و برندهای زنانه برای رسیدن به قلب مخاطبان خود نیاز به لمس احساسات آنها دارند. زنان به تمام سایه های صورتی و قرمز جذب می شوند در واقع ، همه ما جذب این رنگها می شویم و این یک روند ناخودآگاه است. صورتی و قرمز جذاب هستند و در ترکیبی از آنها رنگ گلبهی شکل میگیرد خانم ها لب ها و ناخن های خود را به رنگ قرمز رنگ می کنند و گونه هایشان را سرخ می کنند تا جذاب تر به نظر برسند. اگر به طبیعت نگاه کنیم ، بسیاری از میوه های خوشمزه سایه های متنوعی از صورتی ، قرمز و آلو دارند: توت فرنگی ، هلو ، آلو ، گیلاس و هندوانه. در طراحی بنر شما نیاز به حدود 4-5 رنگ دارید تا یک ترکیب جذاب ایجاد کنید. به همین دلیل است که هنگام طراحی بنر و یا پوستر های تبلیغاتی در استفاده از سایه های صورتی ،رنگ دکمه یا تیتر خود را مانند آبی تیره یا سیاه انتخاب کنید جذاب به نظر می آید.

color19.jpg رنگ گلبهی ، رنگ گلبهی در بنر و پوسترها تبلیغاتی

18- رنگ بنفش

رنگ بنفش ترکیبی از قرمز پرشور و آبی آرام است. بنفش یک رنگ ثانویه است و بندرت در طبیعت یافت می شود . بنفش به دلیل عدم وجود رنگ طبیعی و هزاران سال جایگاه والایی همراه بوده و روند دستیابی به این رنگ گران بوده و  و به همین دلیل برای افراد و برند های خاص رزرو شده است. با این حال ، انقلاب صنعتی آن را محبوب کرد و آن را در دسترس همگان قرار داد. امروز ، رنگ بنفش را در همه جا می توانیم پیدا کنیم ، از استفاده در طراحی رنگ لباس ها گرفته تا مارک های مواد غذایی. بسته به لحن ، بنفش معنی های مختلفی را منتقل می کند: بنفش تیره حساسیت بالا همراه است در تصویر بالا می بینید که چگونه Milka از بنفش روشن برای انتقال حساسیت و ظرافت استفاده می کند. شعار آنها در واقع می گوید: "جرات منصفانه بودن!" . استفاده از بنفش بر اساس روانشناسی رنگ ها در تبلیغات میتواند تحویلی گسترده را برای برند شما به همراه داشته باشد.

color20.jpg روانشناسی رنگ بنفش ، استفاده از رنگ بنفش در پوستر و بنر

19- رنگ های بازیگوش

اگر قصد استفاده از رنگ آبی کمرنگ را برای یکی از آگهی های خود دارید ، باید بدانید این رنگ چیست. در حالی که آبی رنگ سرد است ، آبی روشن با یک تابستان آفتابی همراه است. حالت آرامش را فراهم می آورد. هر چه رنگ آن سبک تر باشد ، بازیگوش تر می شود. به خصوص اگر رنگهای بازیگوش دیگری در ترکیب وجود داشته باشد تا آن را همراهی کند. مثلاً مانند صورتی

این پالت رنگی برای بنرهای تبلیغاتی شرکت های مرتبط با لوازم کودک و همچنین بنرهای تبلیغاتی شرینی فروشی ها ایده آل است. 

color21.jpg استفاده از ترکیب رنگ های بازیگوش در بنر تبلیغاتی

21- رنگهای اصلی: قرمز ، آبی و زرد

رنگهای آبی ، قرمز و زرد همه رنگهای اصلی هستند ، به این معنی که هنگام ترکیب ، سایر رنگهای، چرخ رنگ را به وجود می آورند. آنها رنگهای اصلی هستند و چشم آنها را دوست دارد. استفاده از یک پس زمینه سفید و تکه های کوچک از رنگ های اولیه بصری آرامش بخش است. فقط چند برند در خارج از کشور وجود دارد که جرات استفاده از این سبک حداقلی را دارند و حقیقت این است که وقتی به ارزش ذاتی محصول خود تکیه کنید می توانید به دنبال این نوع ارتباط بصری بروید.

color22.jpg روانشناسی رنگهای اصلی قرمز ، آبی و زرد ، ترکیب رنگ قرمز ، آبی و زرد

22- پالت رنگ آبی (نمای آسمان بالای کوه) :

آبی با آسمان ، اقیانوس و یخ در ارتباط است. این نشانگر عمق ، بی نهایت و رمز و راز است. هرچه رنگ تیره تر باشد ، شدیدتر ، جدی تر و عمیق تر می شود. آبی بسیار تیره یک رنگ مردانه است و همچنین به عقل و مهارت های بالا متصل است. هنگامی که در ترکیب رنگی مانند آنچه در بالا یافت می شود ، آبی از زیبایی های باشکوه طبیعت ، عالم بزرگ و همچنین قدرت قطبیت مردانه برانگیخته می شود. این پالت می تواند به عنوان رنگ بندی بنر یا پوسترهای تبلیغاتی توسط خطوط هوایی ، آژانس های گردشگری ، برند های مردانه (پوشاک ، مراقبت از پوست و مو ، اصلاح) ، مواد تمیز کننده و شرکت هایی که مصالح ساختمانی بخصوص (سقف) استفاده می کنند ، استفاده شود.

color23.jpg بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی ، ترکیب رنگ

23- پالت رنگ صورتی

این پالت رنگ زنانه از رنگ های صورتی ، درباره حس و زیبایی است. این ترکیب با الهام از گلهای (طبیعت گلهای رز) و میوه ها (آلو) از نظر چشم مطبوع است. این ترکیب را میتوان رنگ مناسب برای پوستر برند های زیبایی ، محصولات پوشاک زنانه و همچنین غذاهای خوشمزه مانند شکلات یا شیرینی  دانست.

color38.jpg روانشناسی رنگ صورتی ، بنر صورتی

24- رنگ سفید در ترکیب ها

سفید به طور سنتی نمادی از پاکی ، بهشت ، الهی ، کمال و پاکی است. این رنگ برف ، ابرهای کرکی و لباس عروس است. اگرچه از نظر فنی سفید رنگی غیر رنگ محسوب می شود ، اما در یک ترکیب ، سفید فضا را ایجاد می کند ، تعادل ایجاد می کند و اجازه می دهد رنگ های دیگر مرحله محوری باشند. استفاده از رنگ سفید در طرح رنگی به شما کمک می کند تا چیدمانی ایجاد کنید که سادگی و ظرافت را منتقل می کند. رنگ سفید نیز رنگ تواضع یا افرادی است که ارزش خود را می دانند اما لاف نمی زنند. یک ذن قدیمی وجود دارد که می گوید: "کسانی که صحبت می کنند نمی دانند. کسانی که می دانند صحبت نمی کنند. " این ضرب المثل به طور خلاصه جوهره رنگ سفید را خلاصه می کند. و به یاد داشته باشید که رنگ سفید (یا فضا) در هسته سنت نقاشی ذن قرار دارد. استفاده از رنگ سفید در تبلیغات به معنای کیفیت عالی ، لوکس بودن و خونسردی است. مارک های پریمیوم می توانند از این رو استفاده کنند که از رنگ سفید در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنند زیرا قدرت آنها در محصولشان نهفته است. همه آن را می دانند. نیازی به لاف زدن در مورد آن نیست.

color24.jpg روانشناسی رنگ سفید ، ترکیب رنگ سفید

25- استفاده از دکمه های قرمز در بنرها

دکمه های قرمز در بنرهای تبلیغی توجه مخاطبان را بیشتر جلب خود میکنند.

زمایش انجام شده توسط Performable.com ثابت کرد که دکمه های قرمز برای کاربران جذاب ترین هستند: در یک تحلیل مقایسه ای ، یک دکمه قرمز از 21 درصد تبدیل دکمه سبز رنگ بهتر است. قرمز مغناطیسی است و عمیقا در ذهن ناخودآگاه ما تعبیه شده است. از نظر عملکرد بنر ، قرمز عبارت کلیک شماست که باید افراد را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. برای ترویج غذا و نوشیدنی ، لباس ، محصولات زیبایی ، لباس و اسباب بازی های کودکان ، گل فروشی ها یا ماشینها از یک طرح رنگی مانند آنچه در بالا استفاده شده است (قرمز ، سیاه ، سفید ، خاکستری روشن) استفاده کنید. برای انجام کار خود روی قرمز حساب کنید. و با مشکی ، خاکستری و سفید خلاق شوید. با آنها بازی کنید تا پیش زمینه را پر کنید ، عناصر خود را تحریک کنید یا متن ها را زنده کنید. از این رنگ میتوانید در طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید و باید گفت که رنگ قرمز در دکمه های هدایت بنرها یکی از بهترین رنگ ها در زمینه بازاریابی و جذب مشتری از طریق بنرها میباشد.

color25.jpg استفاده از دکمه های قرمز در بنرهای تبلیغاتی

26- ترکیب رنگ های نارنجی و آبی

آبی و نارنجی که جزو رنگ های جذاب به حساب می آیند زمانی که با هم ترکیب شوند رنگی ایده آل جهت استفاده در بنر را تشکیل میدهند.

نارنجی و آبی به دلیل مکمل بودن مشهور هستند. در حالی که آبی رنگ سرد است ، نارنجی گرم و آفتابی است. وقتی این دو رنگ با هم ترکیب مشوند ، تصویری چشم نواز ایجاد می کنند ، که از آن چشم پوشی نمی شود. این که آیا شما یک مارک کودک هستید ، یا در صنعت مواد غذایی ، مسافرت یا صنعت مد هستید ، می توانید از این رنگ بندی برای ایستادگی و ایجاد سروصدا استفاده کنید.

color26.jpg ترکیب رنگ های نارنجی و آبی

27-آبی تابستانی دریا

این طرح رنگی تابستانی ما را به عقب نشینی و لذت بردن از خورشید و دریای فیروزه دعوت می کند. رنگ آبی کمرنگ باعث آرامش آسمان می شود در حالی که خاکستری شنی ترکیب را با صدای پایین به زمین می اندازد. اگر در حال فروش و تبلی غات بسته های تعطیلات ، اسباب بازی های کودکان یا محصولات مراقبت از کودک یا اگر یک شرکت هواپیمایی هستید ، از این ترکیب رنگها برای بنر خود استفاده کنید.

color39.jpg رنگ آرامش دهنده در بنرها

28- شیر و عسل

 رنگهای قهوه ای ما را به یاد شیرینی خانگی و بیسکویت و شیر کاکائو داغ  می اندازد.اگر می خواهید از این رنگ های قهوه ای استفاده کنید ، حتما رنگ مشکی را برای متن خود و رنگ خاکستری سفید / روشن در نظر بگیرید تا قهوه ای را در کانون توجه بیننده قرار دهد.

color27.jpg روانشناسی رنگهای قهوه ای ، بنر رنگ قهوه ای

29- رنگ آبی دریا

با وجود طیف گسترده ای از رنگ های آبی ، این پالت رنگی آبی انتخاب قطعی برای برند های مرتبط با آب است و از آن میتوان برای طراحی بنرهای آکواریوم و شرکت های فروش ماهی و آبزیان و آکواریوم استفاده نمود.

color28.jpg استفاده از رنگ آبی دریا

30- ترکیب رنگ های قرمز و مشکی

ما قبلاً در مورد نماد رنگ قرمز صحبت کرده ایم و همانطور که مشاهده کردیم ، این رنگ تا حد زیادی در تبلیغات برای تحریک میل مورد استفاده قرار می گیرد. از محصولات زیبایی گرفته تا رستوران های پیتزا ، طراحان از رنگ قرمز استفاده می کنند تا از صمیمی ترین و اساسی ترین نیازهای ما استفاده کنند: رابطه جنسی و گرسنگی. این پالت رنگی احتمالاً از کچاپ (بهترین دوست پیتزا) الهام گرفته شده است ، اما می توانید از آن برای تبلیغ نام تجاری / محصول خود استفاده کنید و با کد های مختلف رنگ این پالت بازی کنید تا جلوه ای خیره کننده داشته باشید. از این ترکیب رنگ میوان در طراحی بنر و پوستر پیتزا فروشی ها و یا رستوران ها و آشپزخانه ها استفاده کرد. برای متن و یا دکمه خود از رنگ سفید استفاده کنید تا آنها را برجسته کنید.

color29.jpg روانشناسی رنگ قرمز ، ترکیب رنگ قرمز و سیاه

31- استفاده از رنگ بنفش زیبا

بنفش طیف سخاوتمندانه از رنگ را ارائه می دهد. حاصل ترکیب بین قرمز و آبی روی چرخ رنگ ، رنگ بنفش را تولید میکند. انرژی قرمز و یکپارچگی آبی. در یک طرف ، قرمز همسایه ، ماوروی زنانه ای پیدا می کنیم ، در حالی که در انتهای دیگر ، کنار آبی ، نیلی سرد وجود دارد. شما می توانید از این ترکیب رنگ بنفش برای انتقال اسراف و اشتیاق استفاده کنید. بسته به اینکه کدام سایه را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب کنید ، می توان از آن برای نشان دادن نشاط و سرخوشی استفاده کرد. از این رو استفاده از این رنگ در تبلیغات بازاریابی شرکت های بزرگ بسیار موثر میباشد.

color30.jpg روانشناسی رنگ بنفش ، بنر با رنگ بنفش

32- افراط کارامل - سایه های قهوه ای

در اینجا یک پالت رنگی خوشمزه دیگر وجود دارد که ما را برای فرار شیرین به فروشگاه شیرینی پزی در گوشه و کنار تشویق می کند. در عین حال ، از این تنهای اغوا کننده قهوه ای و قرمز می توان برای ترویج مبلمان ، دکوراسیون داخلی ، آرایش یا لباس استفاده کرد. این رنگ یکی از بهترین رنگ ها برای مغازه های کوچک و دکوراسیون آنها به حساب می آید.

color40.jpg رنگ کاراملی و قهوه ای استفاده در تبلیغات

33- ترکیب رنگ های طوسی ، سبز ، نارنجی و قهوای

این طرح رنگی طراوت برای ترویج محصول / مارک شما در طول تابستان یا برای تبلیغ محصولات مرتبط با تابستان ایده آل است: نوشیدنی ، غذا ، استراحتگاه ، معاملات تعطیلات ، فعالیت های اوقات فراغت و ... . این ترکیب از رنگ ها میتواند در طراحی بنرهای تبلیغاتی بسیار موثر باشد و همچنین از این پالت میتوان در ترکیب رنگ لوگو نیز بهره گرفت.

color31.jpg ترکیب رنگ های طوسی ، سبز ، نارنجی و قهوای در بازاریابی

34- رنگ گل و لای ها

این سایه های خام و خاکی قهوه ای کاملاً با خاکستری تیره و خاکستری مایل به آبی  کار می کنند. نتیجه ، یک پالت الهام بخش از طبیعت است که ما را به یاد  پیاده های باریک و گل آلود حومه شهرها می اندازد. استفاده از این ترکیب رنگ ها در طراحی رنگ انواع مبل های راحتی و کلاسیک و . . . و همچنین در طراحی و ساخت پوستر ها و بنر های مبل نیز میتوانند مفید باشند.

color32.jpg ترکیب رنگ گل ولای جذاب

35- ترکیب رنگ نارنجی و زرد و آبی

همان گونه که در بنر تبلیغاتی زیر مشاهده میکنید این ترکیب رنگ ها در یعنی آبی و نارنجی چه ترکیب زیبایی میباشد از این کد رنگ ها میتوانید جهت طراحی پوستر ها و بنرهای خود به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

color33.jpg ترکیب رنگ نارنجی و زرد و آبی در طراحی بنر

36- رنگ آسمان نیمه شب

در روانشناسی رنگ ، رنگ آبی تیره با دانش ، قدرت ، صداقت ، اعتماد ، اقتدار و مردانگی همراه است. این یک رنگ سرد و قوی است و می توان از آن برای گفتگو با مخاطبان علاقه مند به مطالعه و کسب مهارت های جدید استفاده کرد. در آغاز این مقاله ، ما دیده ایم که آبی تیره قرن ها است که رنگ رسمی لباس افسران نیروی دریایی بوده است ، و به همین دلیل با مهارت های بالا ، اقتدار ، قدرت و مؤسسات ارتباط برقرار کرده است. هنگام استفاده از رنگ آبی نیمه شب در طراحی بنر خود ، مطمئن شوید که 1-2 دکمه ، رنگ تر و گرم تر را برای دکمه ، تایپوگرافی و نمادهای خود انتخاب کنید. شما می توانید به رنگ زرد و سفید بروید ، دقیقاً مانند طراحان VISA در اینجا. در بنر فوق رنگ های آبی تیره و زرد به چه زیبایی با هم ترکیب شده اند.

color34.jpg ترکیب رنگ آسمانی در بنر و پوستر

37- ترکیب رنگ جذاب

شاید بتوان گفت که این ترکیب رنگ یکی از ترکیب رنگ های جذاب در دنیای طراحی به حساب می آید. این ترکیب شیرین از رنگ های پاستیل حتی در پرتلاطم ترین صفحه وب نیز مورد توجه قرار می گیرد. این شیرین ، جذاب است و از همه مهمتر ، ما را به یاد شادی های کودکی ما می اندازد: بازدید از فروشگاه شیرینی . همه چیز در کاغذ صورتی با روبان فرفری پیچیده شده است. این پالت از ترکیب رنگ بسیار جسورانه است ، به خصوص وقتی می خواهید از آن برای طراحی پوستر و بنر تبلیغ محصولاتی مانند اتومبیل استفاده کنید. شما می توانید از این طرح برای تبلیغ فروشگاه شیرینی پزی ، نانوایی ، مارک بچه ها ، لوازم آرایش زنانه یا برند لباس استفاده کنید.

color35.jpg ترکیب رنگ جذاب برای تبلیغات

38- پالت رنگ آبی و قهوه ای

اگر می خواهید از طرحی استفاده کنید که از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی استفاده می شود، حتماً آن را به درستی با سایر رنگ های مورد استفاده در بنر تعادل برقرار کنید. روش دیگر برای متعادل کردن رنگ آبی ضمن جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن با نارنجی ، استفاده از قهوه ای در ترکیب و رنگهای نرمتر زرد است. این ترکیب زیبا که در طراحی بنر عمودی یک شرکت تهیه فست فود استفاده شده است نشان دهند رنگ بنر تبلیغاتی جذابی میباشد که همواره باعث جذب مخاطبان زیادی خواهد شد.

color36.jpg پالت رنگ آبی و قهوه ای در بنر

39- رنگ اقیانوس آبی عمیق

آنچه ما در اینجا به دست آوردیم در اصل یک پالت آبی شیب دار است که از سایه های مختلف آبی استفاده می کند ، از آبی تیره تا آبی مدیترانه و نیلی برای ایجاد جلوه عمق / سایه. این طرح رنگ تجاری سایت یاهو است ، اما می تواند برای برقراری ارتباط از لباس های مردانه ، کتاب ها یا آب بطری استفاده شود. رنگ اصلی خود را انتخاب کنید و با لحن ها بازی کنید ، یا مانند یک بنر بالا ، یک طرح شیب ایجاد کنید ، به هر صورت ، نتیجه شسته و رفته و شفاف خواهد بود. تم های رنگی شیب می تواند ضمن ارائه جلوه ای بصری دلپذیر ، زندگی شما را بسیار راحت تر کند. بنابراین ، هر زمان که فرصتی برای شما فراهم شود از ترکیب رنگی تک رنگ استفاده کنید ، این طرح را در خاطر داشته باشید

color37.jpg رنگ اقیانوس آبی عمیق ، روانشناسی رنگ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر