موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

کوسن مبل نسکافه ای

کوسن مبل نسکافه ای

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 03 اسفند 1400 ساعت 23:56

پس از انتخاب و خرید مبلمان منزل خود، بخشی از سوالاتی که برایتان پیش خواهد آمد این است که کوسن مناسب برای مبلمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ برای انتخاب رنگ کوسن باید به چه عواملی توجه شود؟ کدام رنگ‌ها با یکدیگر هارمونی دارند؟ برای پاسخ به این سوالات بر آن شدیم تا با ارائه این مطلب به سوالات رایج در مورد کوسن مبل قهوه ای که در بین مردم طرفداران زیادی دارد پاسخ دهیم.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

کوسن مبل قهو‌ه ای باید چگونه باشد؟

طیف رنگ کرم و قهوه‌ای از پرکاربردترین رنگ‌های مبلمان است. با توجه به اینکه شست و شو و پاکسازی مبلمان بسیار سخت و پر هزینه می‌باشد، اغلب خانواده‌هایی که دارای فرزندان کوچک هستند از رنگ قهوه‌ای برای جلوگیری از ایجاد هرگونه لکه و آلودگی‌های ناشی از بازی‌های کودکان استفاده می‌کنند.

انواع و کاربرد کوسن

کوسن از جمله وسایلی است که این امکان را به افراد می‌دهد تا صرفا با قراردادن یک کوسن یا ایجاد یک تغییر کوچک، مانند تغییر رنگ کوسن و ست کردن آن با مبل، فضای منزل را به طور کلی تغییر دهند. کوسن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که ما در اینجا به معرفی انواع آن می‌پردازیم انواع کوسن‌ها شامل کوسن‌های مربعی، ترکیه‌ای، سوسیسی، منگوله‌دار، گرد، مکعبی، فلنج، تقویت کننده و تخت می‌باشند که هرکدام کاربرد‌های خاص خود را دارند.

کوسن‌های مربعی

همان طور که در مطلب کوسن‌های مبلمان ال نیز اشاره شد، از بین انواع کوسن‌ها، کوسن‌های مربعی رایج‌ترین و پرطرفدارترین نوع کوسن هتسند. دوخت این نوع کوسن بسیار ساده است و صرفا با اتصال دو پارچه که می‌تواند یک شکل و یک جنس نباشد دوخته شود.

کوسن ترکیه‌ای

ظاهر کوسن ترکیه‌ای، اغلب به شکل مربع و مستطیل است. تفاوتی که با با کوسن‌های مربعی دارد این است که در لبه‌‌های این کوسن ریسمان‌های ضخیمی دوخته شده که ظاهر زیبایی به آن بخشیده است.

کوسن‌های سوسیسی

قطعا بارها این نوع کوسن را در دو طرف کاناپه‌ها دیده‌اید. شکل ظاهری این کوسن همانند یک استوانه می‌باشد. دوخت این کوسن کار ساده‌ای است. برای اجرای خلاقیت بیشتر می‌توانید از دو نوع پارچه برای این کوسن یکی برای بدنه کوسن و دیگری برای نقاط انتهایی کوسن استفاده کنید.

کوسن‌های منگوله دار

ظاهر این کوسن کاملا شبیه به کوسن‌های مربعی می‌‌باشد و تنها تفاوت آن منگوله‌هایی است که از آن آویزان است.

کوسن‌های گرد

این کوسن‌ها بیشتر در خانه‌های فانتزی یا اتاق خواب کودکان کاربرد دارد. برای دوخت این کوسن کافی است دو دایره با قطر‌های یکسان یا متفاوت را به یکدیگر بدوزید. برای زیبایی بیشتر می‌توانید همانند تصویر زیر برای کوسن گرد، بدنه در نظر بگیرید. با استفاده از این کوسن می‌توانید چیدمان منزل خود را به یک چیدمان خاص تبدیل کنید. از این کوسن‌ها شاید بتوان به عنوان پاف مبل نیز استفاده کرد.

کوسن‌های مکعبی

یکی دیگر از کوسن‌هایی که در خانه‌های فانتزی به کار گرفته می‌شود کوسن‌های مکعبی است. ظاهر این کوسن‌ها کاملا شبیه یک مکعب می‌باشد که با اتصال شش تکه پارچه (دو تکه برای کفه‌ها و چهار تکه برای بدنه) دوخته می‌شود. برای اجرای خلاقیت بیشتر می‌توانید از شش نوع پارچه با طرح‌های متفاوت استفاده کنید.

کوسن‌های فلنج

کاربرد اصلی این کوسن در اتاق‌های خواب می‌باشد. ظاهر این کوسن‌ها شبیه به کوسن‌های ترکیه‌ای، مستطیل شکل بوده ولی به‌ جای دوخت ریسمان در لبه‌ها از پارچه استفاده می‌شود.

کوسن‌های تقویت کننده

با استفاده از این کوسن می‌توانید ساعت‌ها در گوشه‌ای از منزل خود، به مطالعه بپردازید بدون اینکه نگران آسیب دیدن سر و گردن خود باشید. سایز این کوسن‌ها بسیار بزرگ است. با استفاده از این کوسن به راحتی می‌توانید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید.

کوسن‌های تخت

این کوسن‌‌ها کاربرد زیادی نداشته بیشتر برای تزیین تخت به کار گرفته می‌شود. عموما کوسن‌های تخت کم عرض بوده و به تعداد زیاد تهیه می‌شود.

رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای، برای اغلب افراد، یادآور فضاهای طبیعی و رنگ چوب و خاک بوده و عده‌ای این رنگ را منحصر به دکوراسیون‌های روستایی، یکی از انواع دکوراسیون‌های داخلی می‌دانند. این رنگ از جمله رنگ‌هایی است که اغلب افراد به انتخاب آن راغب نیستند و صرفا برای جلوگیری از بروز لکه و کثیفی روی مبلمان از آن استفاده می‌کنند. برای یافتن رنگ‌هایی که متناسب با رنگ قهوه‌ای باشند ابتدا باید بدانیم در کدام دسته قرار می‌گیرد. هنرمندان و محققان، رنگ‌ها را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و دسته‌بندی می‌کنند، اما ما در اینجا با ساده‌ترین دسته‌بندی سرو کار داریم. در این تقسیم‌بندی رنگ‌ها به سه دسته گرم، سرد و خنثی (گرم و سرد) تقسیم می‌شوند. رنگ قهوه‌ای در دسته رنگ‌های خنثی و مایل به گرم قرار می‌گیرد. از این رو انتخاب رنگ مکمل آن کار سختی می‌باشد. با ما همراه باشید تا بهترین ترکیب رنگ‌ها را به شما معرفی کنیم.

رنگ‌ مناسب برای مبلمان قهوه ای

قطعا اولین فکری که به ذهن شما خطور می کند این است که برای ایجاد تعادل بین رنگ‌ها در کنار رنگ قهوه‌ای تیره از رنگ روشن استفاده کنید. این بهترین ترکیب رنگی است که می توانید از آن برای روشن کردن دکوراسیون اتاق خود در نظر بگیرید. این انتخاب به شما کمک می‌کند تا مبلمان در مرکز توجه و به اصطلاح نقطه کانونی اتاق قرار بگیرد. در صورتی که رنگ مبلمان شما خیلی تیره است، برای وسایل دیگر خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

همانطور که در بالا اشاره شد رنگ قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود. رنگ‌های خنثی مانند سفید، شیری، بژ و کرم می‌تواند انتخاب‌های مناسبی باشد. شما می‌توانید برای بهبود فضای تیره از رنگی متضاد مانند سفید استفاده کنید.

به لحاظ روانشناسی رنگ قرمز رنگ هیجان و شادی است. این رنگ سبب جلب توجه افراد می‌شود و رنگی اشتهاآور بوده و به همین دلیل در بسیاری از غذاخوری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ‌های زرد و قرمز که تداعی کننده حس پاییز هستند نیز انتخاب مناسبی برای کوسن مبل قهوه ای می‌باشند.

رنگ زرد نیز یکی رنگ‌هایی است که همراه با رنگ قهوه ای می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال همانند تصویری که مشاهده می‌کنید از پرده‌ها و کوسن‌های زرد رنگ با انواع طرح‌ها در کنار این مبل‌های قهوه ای رنگ استفاده شده است. در مورد پرده‌هایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید اشاره به این نکته نیز ضروری است که به سقف بلند خانه توجه شده و پرده‌هایی بلند در آن استفاده شده است. یکی از نکاتی که حتما بایستی در طراحی دکوراسیون خانه‌های با سقف بلند به آن توجه شود.

از دیگر رنگ‌هایی که برای کوسن مبل قهوه ای مناسب است می‌توان به طیف رنگ آبی اشاره کرد. در طیف رنگ آبی نیز رنگ‌های آبی روشن و آبی نفتی زیبایی بیشتری به فضای اتاق‌ شما می‌دهد. رنگ آبی در زمره رنگ‌های سرد قرار دارد و از آنجا که رنگ قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی و گرم محسوب می‌شود، انتخاب رنگ‌ آبی با هدف ایجاد تعادل در دکوراسیون منزل، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای زیباتر شدن این ترکیب می‌توانید از رنگ‌های آبی و سفید در کنار هم استفاده کنید. به کارگیری این دو رنگ در اتاق تداعی کننده آسمان و زمین در کنار یکدیگر است. در عکس مبل قهوه ای زیر مشاهده می‌کنید که چگونه این دو رنگ، یعنی قهوه‌ای و آبی، با یکدیگر ست شده‌اند.

با توجه به اینکه رنگ قهوه‌ای در دسته رنگ‌های خنثی مایل به گرم قرار دارد، یکی از رنگ‌هایی که می‌توان برای رنگ کوسن مبل قهوه ای استفاده کرد رنگ‌های مکمل گرم، مانند رنگ نارنجی است.

از بین رنگ‌های مکمل برای مبلمان قهوه‌ای، رنگ‌‌ بنفش، که به عنوان رنگ سال 97 نیز انتخاب شده است، نیز انتخاب مناسبی می‌باشد. در وصف رنگ بنفش همین بس که از سالیان دور رنگ ملکه‌ها بوده است.

گزینه دیگری که می‌تواند انتخاب مناسبی برای کوسن مبل قهوه‌ای باشد رنگ قهوه ای سوخته است، با این تفاوت که می‌توانید برای کوسن‌ها از پارچه‌های طرحدار یا روبان‌دوزی شده استفاده کنید.

اگر از بین رنگ‌های معرفی شده برای کوسن مبل قهوه ای مردد هستید، راه حل این مشکل را در طبیعت جست‌وجو کنید. به طبیعت بنگرید؛ خواهید دید که تیرگی رنگ درختان، با رنگ سبز تلطیف شده است. استفاده از رنگ سبز به عنوان یک رنگ سرد، در کنار رنگ قهوه‌ای سبب ایجاد تعادل بین رنگ‌ها شده است و شما نیز می‌توانید از همین ایده بهره گرفته و خانه خود را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید.

نکات مهم برای انتخاب کوسن مناسب

پس از اینکه با توجه به سلیقه خود رنگ مناسبی را برای کوسن انتخاب کردید باید این نکته را در نظر بگیرید که در اطراف مبلمان از اشیائی با همان رنگ استفاده کنید؛ به عنوان مثال اگر رنگ آبی را برای کوسن انتخاب کردید سعی کنید از رنگ آبی برای پرده یا تزیینات دیگر استفاده نمایید.

سایز کوسن از شاخصه‌هایی است که باید به آن توجه کنید. سعی کنید اندازه کوسن‌ها را به فراخور سایز مبلمان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر مبلمان شما استیل یا کلاسیک است کوسن‌های کوچک انتخاب بهتری برای این نوع مبلمان هستند و در مقابل افرادی هستند که دوست دارند روی مبلمان راحتی یا مدرن لم بدهند و راحت بنشینند و اگر این مبلمان بزرگ باشد بهتر است از کوسن‌های بزرگ استفاده کنید.

تعداد کوسن یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه است. در بین مردم یک باور قدیمی وجود دارد که تعداد کوسن‌های مبلمان باید فرد باشد تا تقارن به صورت کامل صورت نگیرد. اما امروزه ایجاد تعادل بین دو طرف مبلمان اهمیت خاصی دارد و بهتر است تعداد کوسن‌ها زوج باشد. به عنوان مثال بهتر است برای یک مبل ۳ نفره ۴ کوسن قرار دهید. سعی کنید یک جفت کوسن را ساده انتخاب کنید و جفت دیگر را با پارچه‌های طرح‌دار تهیه نمایید.

اگر می‌خواهید بدانید آیا تعداد کوسن‌هایی که برای مبلمان خود در نظر گرفته‌اید مناسب است یا خیر؟ راه حل آن این است که هنگام نشستن روی مبلمان به نحوه چیدمان کوسن‌ها دقت کنید. اگر برای نشستن ناگزیر بودید کوسن‌ها را جا به جا کنید تعداد یا نحوه چیدمان شما، غلط می‌باشد.

امیدواریم با مطالعه این مطلب با موضوع کوسن مبل قهوه ای توانسته باشیم کمکی هرچند کوچک در زمینه انتخاب کوسن به شما کرده باشیم. شما هم نظرات خود را در مورد ست کردن کوسن با مبل قهوه ای رنگ با ما و مخاطبان توکامگ در میان بگذارید. از چه رنگی برای مبل‌های خود استفاده کرده‌اید؟

به این مطلب امتیاز بدهید: rating_on.gifrating_on.gifrating_on.gifrating_on.gifrating_off.gif (19 رای, امتیاز: 4٫21 از 5)
loading.gifLoading...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر