موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش پرزنت بیمه عمر

آموزش پرزنت بیمه عمر

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 16 آبان 1399 ساعت 13:47

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

در کل و به زبان ساده، قضیه کارتکس‌هایی که نمونه‌های اونها رو در تصاویر بالا دیدید اینه که ما به دلخواه خودمون یا بر حسب تقاضای بیمه‌گذارمون، یک تعداد از این کارتکس‌ها رو در اختیار اون بیمه‌گذار قرار می‌دیم.

بر روی نیمه بالایی کارتکس‌ها درج شده که آوَرَندِه این کارت می‌تونه هدیه رایگان و بدون قید و شرط نمایندگی ما که یک بیمه آتش سوزی مثلاً ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون ریالی هست رو برای اثاثیه منزل مسکونی خودش دریافت کنه…

بنابراین، بیمه‌گذار ما، با ارائه نیمه بالایی کارتکس‌ها به اطرافیان خودش، به زبان خودمانی و عامیانه، هم مِنَتی بر سر اونها گذاشته و هم اَرج و قُرب خودش رو نزد اونها بالاتر برده و هم اینکه با ارائه نیمه پایینی هر کدوم از کارتکس‌ها از تخفیف ۱۰ درصدی حق بیمه سال (یا ماه) بعدی بیمه عمر خودش، بهره‌مند شده و هم به عضویت زنجیره مشتریان ارجاعی نمایندگی ما در اومده! (در «فصل ۱۲» این اپلیکیشن، درباره زنجیره ارجاعات به طور کامل، توضیح خواهم داد).

مشتریان ارجاعی جدیدی هم که با نیمه بالایی کارتکس‌ها، برای دریافت هدیه خودشون، به نمایندگی ما مراجعه می‌کنند، هیچ اجباری برای خرید هیچ نوع بیمه‌ای ندارند و ما به هر حال، بیمه آتش‌سوزی اثاثیه منزل اونها رو براشون صادر و به‌صورت رایگان، بهشون تقدیم می‌کنیم!

درواقع، تنها هدف‌مون اینه که اون مشتری ارجاعی رو طی ۳۰ دقیقه‌ای که فرآیند صدور بیمه آتش‌سوزی اثاثیه‌ی منزلش طول می‌کشه رو درباره بیمه عمر، پرزنت کنیم. یادتون باشه که این فرد، یک مشتری ارجاعی هست و نه یک مشتری عادی و گذری! این فردیه که مثلاً برادر یا صمیمی‌ترین دوستش، همین دو سه روز پیش، از ما یک بیمه عمر خریداری کرده و به واسطه اعتماد به همون برادر یا اون دوست صمیمی هست که الآن روبروی ما نشسته و به صحبت‌های ما گوش می‌کنه…

یک نکته مهم دیگه رو فراموش نکنید و اون اینکه در نیمه بالایی کارتکس، که مخصوص ارائه به مشتری جدید و ارجاعی هست، در بخش معرف، باید نام و نام خانوادگی بیمه‌گذاری که این کارتکس رو به اون مشتری ارجاعی جدید داده، حتماً با دست خط خودِ بیمه‌گذار، نوشته بشه و بیمه‌گذار، زیر دست‌خط خودش رو باید امضاء کنه! (همونطور که می‌بینید در نمونه‌هایی که ارائه کردم، برای همه‌ی این موارد، جای مخصوصی روی کارتکس، تعبیه و منظور شده)

در ضمن، اینکه به هرکدوم از بیمه‌گذاران خودتون می‌خواهید چه تعداد از این کارتکس‌ها رو بدید، به خودتون بستگی داره. احتمالاً حالا این سؤال براتون پیش میاد که این کارتکس‌ها رو باید چه زمانی بهبیمه‌گذار خودتون بدید و ازش بخواهید که اونها رو به اطرافیان و دوستان خودش بده؟!

پاسخ اینه که این کارتکس‌ها، فقط زمانی باید به بیمه‌گذار فعلی‌تون داده بشه که دارید سند صادرشده بیمه عمر رو به اون بیمه‌گذار تحویل می‌دهید! اونجاست که با ارائه این کارتکس‌ها، باید از بیمه‌گذارتون بخواهید که با دادن نیمه بالایی این کارتکس‌ها، به دوستان و اطرافیان و همکاران و اقوام خودش، اونها رو به شما ارجاع بده و البته مطابق با توضیحات «فصل دوم» این اپلیکیشن، باید به روشنی به بیمه‌گذار بگید که ارائه هر عدد کارتکس، در زمان سررسید بیمه‌نامه، چه مزیت و امتیازی برای اون بیمه‌گذار به همراه داره تا به روشنی تکلیف خودش رو بدونه.

زمانی که خود من برای اولین در یک نمایندگی بیمه، این پروژه رو اجرا کردم، هنوز تیم بازاریابی نداشتم و جای خالی تیم بازاریابی رو با همین سیستم مشتریان ارجاعی پُر کرده بودم. درواقع، بیمه‌گذاران من، در نقش بازاریاب‌، برای من مشتریان جدید می‌فرستادند. به همین دلیل، کارمزد و پورسانتی که باید به بازاریاب می‌دادم رو به عنوان تخفیفِ حق بیمه، به بیمه‌گذار می‌دادم!

مثال: فرض کنید اگر من بازاریاب داشتم، ۱۰ درصد از حق بیمه وصولیِ سال اول رو به عنوان کارمزد به بازاریاب، می‌دادم. یعنی اگر بازاریاب من، یک فقره بیمه عمر با حق بیمه سالیانه ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان می‌فروخت، مبلغ ۱۰۰ هزارتومان رو به عنوان کارمزد بهش می‌پرداختم.

حالا به جای بازاریاب، بیمه‌گذار من، به من یک مشتری جدید، ارجاع داده که من تونستم به اون مشتری جدید، یک بیمه عمر ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومانی بفروشم. کارمزد من از این فروش، چیزی در حدود ۳۰۰ هزار تومانه. حال، از این کارمزدِ ۳۰۰ هزارتومانی، مبلغ ۱۰۰ هزارتومان رو کنار می‌گذارم تا سال بعد، از حق بیمه بیمه‌گذاریکه معرف این مشتری جدید بوده، مبلغ ۱۰۰ هزارتومان رو خودم بپردازم.

حالا فرض کنید بیمه‌گذار من، ۶ مشتری جدید رو بهم ارجاع داده که هرکدوم، یک فقره بیمه عمر با حق بیمهسالیانه ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان خریده‌اند. در این مثال، پاداش اون بیمه‌گذار که معرف این ۶ مشتری جدید بوده، برابر با ۶۰۰ هزارتومان خواهد بود. یعنی در سررسید بعدی بیمه عمر خودش، مبلغ ۶۰۰ هزارتومان، کمتر خواهد پرداخت و این من هستم که اون ۶۰۰ هزارتومان رو به جای اون بیمه‌گذار که معرف ۶ مشتری ارجاعی جدید بوده، پرداخت می‌کنم!

البته می‌دونم که اونقدر باهوش هستید که متوجه بشید اعداد و ارقام فوق، برای نمایندگی من بوده و قطعاً کپی‌برداری دقیق از اعدادی که ارائه کردم، میتونه چقدر برای شما خطرناک باشه! درواقع شما باید با توجه به هزینه‌های ثابت و جاری دفتر نمایندگی خودتون، مشخص کنید که باید چند درصد از کارمزد بیمه‌هایارجاعی رو به عنوان پاداش، برای بیمه‌گذارِ معرف، منظور کنید. یادتون باشه که همیشه باید یک حاشیه سود امن برای خودتون درنظر بگیرید (طوری که نه سیخ بسوزه و نه کباب!)

البته این رو حتماً آویزِ گوش‌تون کنید که اجرای چنین سیستمی در یک نمایندگی بیمه، نیازمند یک سیستم دقیق مالی و حسابداری هست و حتماً باید یک نرم‌افزار بسیار قدرتمند حسابداری و یک حسابدار خبره داشته باشید. در غیر این‌صورت، احتمالاً دچار مشکلات بسیار عمده‌ای خواهید شد!!!

برای مشاهده قسمت دوم این مقاله، اینجا کلیک کنید…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر