موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

بهترین تبلیغات برای عکاسی

بهترین تبلیغات برای عکاسی

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 28 آبان 1399 ساعت 17:04

در مطالب قبلی، راجع‌به راهکارهای تبلیغاتی برای مشاورین املاک، مدارس، هتل‌ها و باشگاه‌های ورزشی صحبت کردیم. با توجه به نظرسنجی که در اینستاگرام ملی‌پیامک داشتیم، موضوع مقالۀ امروزمان را به «راهکارهای تبلیغاتی برای آتلیه عکاسی» اختصاص دادیم.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

در مطلب امروز با مزایای داشتن سایت برای کسب و کارتان + 9 راهکار تبلیغاتی تبلیغاتی موثر آشنا می‌شوید.

وب‌سایت دارید؟

داشتن وب‌سایت برای هر کسب‌و‌کاری لازم و ضروری است. چرا؟ چون الان دیگر بازاریابی اینترنتی بهترین و پربازده‌ترین راه برای رشد کسب‌وکار است و برای این‌که بتوانید از ظرفیت بالای آن در کسب‌وکارتان استفاده کنید، لازم است که یک سایت داشته باشید.

راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی سایت وجود دارد، اما آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه استفاده از سایت‌ساز پرتال است. با استفاده از سایت‌ساز پرتال می‌توانید بدون این‌که دانش تخصصی و مهارت برنامه‌نویسی داشته باشید، یک سایت زیبا و حرفه‌ای بسازید.

مزایای ایجاد سایت برای آتلیه‌های عکاسی

شک نکنید که سایت داشتن مزایای زیادی برای آتلیه‌های عکاسی دارد که در این‌جا به چند مورد مهم آن اشاره می‌کنم:

aks2-300x242.png1- نمونه‌کارهایتان را به تعداد زیادی مخاطب نشان می‌دهید

یکی از مواردی که به مشتری کمک می‌کند تا در انتخاب شما به‌عنوان یک آتلیه معتبر اطمینان پیدا کند، دیدن نمونه‌کارهاست. با قرار دادن نمونه‌کارهای مختلف در سایتتان هم مخاطبان را به بازدید بیشتر از سایت ترغیب می‌کنید، هم اگر کارتان خوب باشد و قیمت خوبی هم ارائه داده باشید می‌توانید مشتری بیشتری جذب کنید.

2- دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌دهید

بسیاری از آتلیه‌ها هستند که در ژانرهای مختلف عکاسی فعالیت دارند. این آتلیه‌ها می‌توانند نمونه‌کارهای هر بخش را در دسته‌بندی جداگانه‌ای مثل عکاسی اسپرت، عکاسی فشن، عکاسی صنعتی، عکاسی کودک، عکاسی عروسی و ... قرار دهند و برای مخاطب هدف خودشان برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

3- می‌توانید امکان رزرو وقت آنلاین قرار دهید

اگر برنامۀ بازاریابی اینترنتی شما به‌خوبی اجرا شده باشد و تعداد ورودی‌ها و مخاطبانی که وارد سایت شما می‌شوند افزایش پیدا کند، امکان رزرو وقت اینترنتی می‌تواند ایدۀ خوبی برایتان باشد. به این صورت که مراجعین به سایت پس از دیدن نمونه‌کارهای مورد انتظارشان زمان مشخصی را برای جلسۀ عکاسی تعیین می‌کنند.

خب حالا بیایید ببینیم از چه راه‌هایی می‌توانیم یک آتلیه عکاسی را تبلیغ کنیم.

9 راهکار عالی برای بازاریابی آتلیه عکاسی

در این بخش راهکارهایی را با شما در میان می‌گذارم که اگر بتوانید از آن‌ها برای بازاریابی و تبلیغ آتلیه عکاسی‌تان کمک بگیرید، رشد کسب‌وکارتان حتمی است. البته به دلیل پرهزینه بودن تبلیغات محیطی (مثل اجاره بیلبورد) از این بخش صرف‌نظر کرده‌ام و بیشتر تمرکزمان روی تبلیغات پربازده اینترنتی و پیامکی است.

راهکار اول: محتوای آموزشی تولید کنید

خوشبختانه یا متاسفانه، در منابع فارسی مقاله‌های با کیفیت زیادی در زمینه آموزش رایگان عکاسی وجود ندارد. اگر شما بتوانید محتوایی ارزشمند و باکیفیت (با موضوعات مرتبط مثل آموزش عکاسی، نکات عکاسی، قیمت عکاسی، عکاسی از کودک و ...) تولید کنید و آن را در سایتتان قرار دهید، می‌توان گفت که شانس زیادی برای دیده شدن، برند شدن و جذب مخاطبان هدف خواهید داشت.

جذب مخاطبان به سایت می‌تواند زمینه‌ساز هدایت آن‌ها به سمت استفاده از خدمات سایت و یا فروش و کسب درآمد باشد.akss.jpg

راهکار دوم: از رپورتاژ آگهی استفاده کنید

رپورتاژ به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب یک گزارش به مخاطبان عرضه می شود، به این معنی که مخاطبِ رسانه متوجه جنبۀ تبلیغاتی این گزارش نمی‌شود و تصور می کند که در حال مطالعه یا مشاهده یک گزارش کاملاً بی‌طرف است. این بی‌طرف بودنِ لحنِ گزارش باعث جلب اعتماد مخاطبان می شود.

حالا کاری که شما باید انجام دهید چیست؟ شما می‌توانید در ازای پرداخت پول به وب‌سایت‌های پربازدید و معتبر اینترنتی، درخواست کنید که گزارشی را در مورد سایت شما منتشر کنند. در این گزارش لینک‌هایی به سایت داده می‌شود و بازدیدکننده از آنجا می‌تواند وارد وب‌سایت شما شود. این کار باعث می‌شود بیش‌تر دیده شوید، ورودی‌های بیشتری داشته باشید و در نهایت مشتری‌های بیشتری جذب کنید.

راهکار سوم: از تبلیغات گوگل استفاده کنید

تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز یک راه سریع برای رفتن به صدر نتایج جستجوی گوگل است. احتمالاً خود شما هم تا الان بارها و بارها هنگام جستجو در اینترنت با چنین تبلیغاتی روبرو شده و شاید روی آن‌ها کلیک هم کرده باشید.

در تصویر بالا نمونه‌ای از تبلیغات ادز را مشاهده می‌کنید. برای استفاده از تبلیغات گوگل ابتدا باید سایت داشته باشید و سپس یک اکانت گوگل ادز ایجاد کنید. بعد از اینکه گوگل اکانت شما را تایید کرد، درخواست خودتان را برای تبلیغات ارسال و هزینۀ برآوردشده را پرداخت کنید.

با این کار وقتی کاربران در گوگل کلمات کلیدی انتخابی شما (مانند آتلیه عکاسی، عکاسی اسپرت، عکاسی کودک، هزینه عکاسی کودک) را جستجو کنند، سایت شما در نتایج اولیه نشان داده می‌شود. حتماً می‌دانید که در صفحۀ اول گوگل بودن مساوی است با تعداد ورودی بیشتر به سایت.

فراموش نکنید: موفقیت در تبلیغات گوگل هم نیازمند رعایت نکات و اصولی است که صفر تا صد آن را می‌توانید در وبلاگ نوین بخوانید، یا اینکه کار را به دست کارشناسان گوگل ادز بسپارید.

راهکار چهارم: در اینستاگرام فعال باشید

picture.pngاینستاگرام یک رسانۀ تصویرمحور است؛ برای همین برای بیزنسی مثل عکاسی ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد. حالا چطور می‌شود از این ظرفیت عالی استفاده کرد؟

  • نمونه‌کارهایتان را در اینستاگرام قرار دهید.
  • با مخاطبان تعامل داشته باشید.
  • از اینفلوئنسرهای اینستاگرام (افراد تاثیرگذاری که تعداد زیادی فاوور دارند) استفاده کنید.
  • با استفاده از ربات اینستاگرامی، فاوورهای واقعی و هدفمندتان را افزایش دهید.
  • مسابقات اینستاگرامی راه بیندازید.

برای این‌که با فوت‌وفن‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید یک پیشنهاد عالی برای شما دارم: وبلاگ دیدوگرام.

راهکار پنجم: جذب مشتری با استفاده از ارسال پیام انبوه

ارسال پیامک انبوه راهکار خوبی برای شناخته شدن است، منتها نه ارسال پیامک بدون در نظر گرفتن مخاطبان هدف! ارسال پیامک اگر بر اساس دسته‌بندی مشخص باشد، کمک بسیاری به شناخته شدن آتلیه عکاسی شما در محدوده خودتان می‌کند. برای این‌که بتوانید پیامک‌های تبلیغاتی را به افراد درستی ارسال کنید، نیاز به سامانه‌ای دارید که مجهز به منطقۀ هدفمند یا پیامپ باشد؛ که سامانه ملی‌پیامک هر دوی آن‌ها را دارد.

طرز کار منطقه هدفمند به این صورت است که مخاطبان بر اساس ویژگی‌های مختلف مانند سن، جنسیت، محل زندگی، منطقه، شغل، صنف و غیره دسته‌بندی شده‌اند. برای مثال می‌توانید انتخاب کنید که پیامک شما برای خانم‌های منطقه 5 تهران که سن بین 20 تا 40 سال دارند ارسال شود.

فایدۀ استفاده از سامانه پیامکی و منطقه هدفمند این است که تبلیغات شما به جای درستی می‌رود و هزینه‌هایتان با ارسال پیامک به مخاطبان غیرهدف هدر نمی‌رود.

راهکار ششم: اتصال سامانه پیامک به سایت

با متصل کردن سامانه پیام کوتاه به وب‌سایت می‌توانید ثبت‌نام کاربران را با ارسال یک SMS تائید کنید و یا در مراحل خرید آن‌ها را در جریان روند ارسال سفارش قرار دهید. این کار یک مزیت خیلی بزرگ برای شما دارد و آن هم این است که: یک لیست طلایی از شماره‌تلفن‌های افرادی به‌دست می‌آورید که عضو خبرنامۀ پیامکی شده‌اند و ممکن است مشتری بعدی شما باشند.

راهکار هفتم: برای اعضای خبرنامۀ پیامکی پیشنهادات شگفت‌انگیز بفرستید

سعی کنید برای اعضای خبرنامه‌تان پیشنهاداتی بفرستید که نتوانند رد کنند. مثلاً پیشنهاد یک تخفیف 50 درصدی برای زوج‌های جوان یا 10 عکس رایگان برای نوزادان و کودکان، پیشنهاداتی هستند که کمتر کسی دست رد به سینۀ آن‌ها می‌زند. سعی کنید شرایط مختلف را بسنجید و با استفاده از خلاقیت خودتان پیشنهادات شگفت‌انگیزی ارائه کنید.

راهکار هشتم: یادآوری با استفاده از پیام کوتاه

در بخش یادآوری می‌توانید هر کدام از کارهای زیر را انجام دهید تا به مخاطب نشان دهید برند شما برای مشتری ارزش قائل است و به او اهمیت می‌دهد:

  • از یک‌روز قبل ساعت و مکان عکاسی را یادآوری کنید.
  • چنانچه مهلت تخفیف‌ها رو به پایان است با یک پیام کوتاه آن را به مشتری اطلاع دهید.
  • وقتی که عکس‌ها و سفارشات آماده شد، با یک اس‌ام‌اس به مشتری اطلاع دهید.

راهکار نهم: برگزاری رویداد

برگزاری رویدادها در عین حال که باعث شناخته شدن برند شما می‌شود، راهی برای جذب مشتری و افزایش فروش نیز هست. رویدادها می‌توانند موضوعات مختلفی داشته باشند؛ از جمله: ورکشاپ آموزش عکاسی با گوشی موبایل و یا تور یک روزۀ عکاسی در طبیعت.

جمع‌بندی

امروز با 9 راهکار تبلیغاتی برای آتلیه‌های عکاسی آشنا شدید که هر کدام به نوبۀ خود تاثیر خوبی روی بیزینس شما خواهند داشت. در پایان می‌خواهم سه مقالۀ دیگر به شما معرفی کنیم که با خواندن آن‌ها می‌توانید خطاهای احتمالی را برطرف کنید و نتیجۀ خوبی از تبلیغاتتان، به خصوص تبلیغات پیامکی بگیرید:

راهنمای نوشتن متن‌های جذاب در تبلیغات پیامکی

اهمیت زمان در ارسال پیامک تبلیغاتی

چگونه خبرنامه پیامکی خود را گسترش دهیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر