موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

تولید کننده کاغذ دیواری خام

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 25 آبان 1399 ساعت 13:21

در معماری داخلی امروز استفاده از از کاغذهای دیواری به امری متداول تبدیل شده است. معماران و طراحان داخلی به خوبی نسبت به مزایای این نوع پوشش نسبت به پوششهای دیگر آگاه هستند. نصب آسان و امکان داشتن طرحها و نقشه هایی که با پوششهای دیگر به هیچ وجه قابل اجرا نیست از مزایای اصلی کاغذهای دیواری هستند.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

گفتگوی این بخش در خصوص معرفی وب سایت دکور پرینت، محصولی خلاق از شرکت طرح و صنعت طلیعه است.

آقای محمد شکری در در خصوص نحوه شکل گیری این وب سایت می گوید:

شرکت طلیعه فعالیت خود را از سال 1382 آغاز نموده و از سال 1385 با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  تحت عنوان کانون آگهی و تبلیغات طلیعه اقدام به فعالیت های چاپ و تبلیغات می نمود و از سال 1386 با ایده مبتکرانه سقف کاذب تصویردار (آسمان مجازی) اولین فعالیت تولیدی خود را آغاز نموده و پا به عرصه تولید نهاد این شرکت همچنین در سال 1388 با تولید مبتکرانه کاغذدیواری سفارشی دومین محصول را به سبد تولیدات خود اضافه نمود و اکنون در زمینه تولید انواع محصولات دکوراتیو سفارشی و بصورت تکی و گروهی که با هم یکدست میشوند شامل پرده ، روتختی ، تابلو ، کاغذدیواری، سقف کاذب و ... در مجموع تعداد 5 برند مطرح و شناخته شده در بازار دکوراسیون و تزیینات را دارا میباشد

شرکت طرح و صنعت طلیعه در حال حاضر دارای برندهای DECORPRINT  و ROJANO و IWP و  Canvasو Skyling و Patis میباشد و دارای مجوز های کانون آگهی و تبلیغات طلیعه ، چاپ دیجیتال طلیعه نو از وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین مجوز صباغی و گلزنی پارچه از وزارت صنایع و معادن میباشد و همچنین در شرف اخذ مجوز کانون فرهنگی هنری طلیعه از وزارت ارشاد میباشد

کلمه دکورپرینت همانگونه که از نامش هویدا است از ترکیب دو کلمه دکور و پرینت بوجود آمده و این ایده از سال 2008 میلادی مصادف با سال 1387 هجری شمسی شکل گیری و پایه گذاری شده و ابتدا با چاپ بر روی متریال کاغذ دیواری وارداتی سفید رنگ با ترفند های خاصی انجام شد که دقیقاً طرح مورد نیاز مشتری متناسب با دکور و آرایه محیط سکونت و یا کار تولید میشد و این ایده بعدا با شکل گیری موثر به صورت انبوه در آمد و با تولید کاغذدیواری خام با تولید کاملا ایرانی بدون استفاده از کاغذ ( در حال مراحل ثبت اختراع ) شکل جدیدی به خود گرفت و امروزه با نام کلی پوستر دیواری و با برند روژانو از این مجموعه به بازار عرضه میشود همچنین دکورپرینت در طی این سالها با تولید سقف کاذب تصویر دار ، پرده ، رومبلی ، روتختی ، انواع پارچه و .... در تولید سایر متریال مربوط به دکور فعال بوده ولی در زمینه های سقف کاذب تصویردار و پوستر دیواری مبتکر و اولین شرکت تولید کننده بوده .

دکورپرینت همچنین با طراحی های متنوع در زمینه ایجاد مدهای کاملا ایرانی و متناسب با فرهنگ غنی و 3000 ساله ایران تمامی سعی خود را در زمینه صادرات تولید شده با طرحهای گرافیکی با فرهنگ و آرایش ایرانی انجام میدهد و امیدواریم بتوانیم همچون فرش ایرانی و معماری باستانی ایرانی و سایر افتخارات کشور عزیزمان در جهت تولید پارچه و کاغذدیواری و سایر متریال مربوط به دکوراسیون هم افتخار آفرین بوده و ترویج دهنده فرهنگ غنی ایرانی به دنیا باشیم.

UPLD10518513221.jpg

-  فعالیت دکورپرینت دقیقا چیست؟

دکورپرینت جهت تولید محصول پوستر دیواری ( کاغذدیواری سفارشی ) متریال خام را نیز تولید میکند

همچنین تولید بعضی از ماشین الات این صنعت نظیر دستگاه برش رول و دستگاه برش فوق حرفه ای حاشیه سفید کاغذ از تولیدات این مجموعه میباشد

درحال حاضر متریال خام کاغذدیواری قابل چاپ ، پارچه قابل چاپ و بوم نقاشی قابل چاپ با فرمولهای این واحد تولید میشود، همچنین تولید و چاپ کاغذدیواری با طرحهای بومی و ایرانی و همچنین چاپ پارچه و تولید قاب معلق و تابلوهای دکوراتیو در این مجموعه انجام میشود

- شما به غیر از کاغذ دیواری در حوزه دکوراسیون چه فعالیت هایی می کنید؟

تولید تابلوهای دکوراتیو – پرده – روسری – روتختی – پاراوان – اباژور و ....

ایجاد مد جدید متناسب با فرهنگ ایرانی در طراحی های دکوراتیو مبتنی بر نقوش باستانی و معماری قدیمی و همچنین تلفیق با معماری مدرن جهت

- آماری از بازار و بازخورد مخاطبانتان دارید؟

سیاست فروش دکورپرینت بصورت عمده فروشی بوده و با شرکت های پخش و توزیع کننده ها فعالیت دارد شامل :

تمامی فروشگاه های تزئینات در سراسر کشور

تمامی فروشگاه های پرده فروش در سراسر کشور

شرکت های دکوراسیون و معماری

-کدام از محصولات شما جذابیت بیشتری داشته است؟

بیشتر تمرکز شرکت دکور پرینت در حال حاضر تولید کاغذدیواری سفارشی و پوستر دیواری است  ولی تمامی محصولات دکورپرینت به جهت تنوع از جذابیت یکسانی برخوردار هستند

- به نظر شما برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق چه کمکی می تواند به اکوسیستم صنایع خلاق داشته باشد؟ انتظارات شما از این برنامه چیست ؟

با توجه به اینکه عمدتا محصولات شرکت های خلاق در سبد محصولات وزارت صنایع و اتاق بازرگانی نیست و در بعضی موارد مشاهده میشود که مثلا برای تولید محصولات دکورپرینت نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین وزارت صنایع بصورت جداگانه هستیم و هیچ اتحادیه خاصی برای این منظور وجود ندارد عملا این شرکت برای تولید انبوه  و واردات دستگاه و توزیع و مالیات و .... دچار مشکلات زیادی میباشد و برای اخذ مجوز های لازم برای کار بسیار بسیار با مشکل مواجه هستیم و هیچ همکاری موثری با این مجموعه ها نمیشود

همچنین محصولات شرکت های خلاق عمدتا از نوع مبتکرانه بوده و مستلزم صرف هزینه زیادی جهت تولید انبوه و بازاریابی میباشد و به محض اینکه بازار با محصولات این شرکت ها آشنا شود سریعاً افراد زیادی رجوع کرده و باعث تخریب و سلب انگیزه این مجموعه ها میشوند و این مورد به سبب عدم وجود اتحادیه و یا تشکل خاصی در این زمینه به سرعت تکثیر و باعث ویرانی هستند همانند باقی که توسط علف های هرز احاطه شده و خاک را جهت تولید تخریب میکنند.

انتظار داریم که این قبیل شرکت ها شناخته و مورد حمایت قراربگیرند تا بتوانند آزادانه و تلاشمندانه تر و بدون دغدغه های حاشیه ای به اصل فعالیت و ابتکارات جدید مشغول باشند

UPLD930491790.jpgمراجعه به وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر