موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

قالب حرفه ای پست اینستاگرام

قالب حرفه ای پست اینستاگرام

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 21 دی 1399 ساعت 20:59

بهتر است دیگر در مورد اینکه اینستاگرام یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی است صحبت نکنیم. این یک موضوع غیر قابل انکار است و همه آن را می دانیم. آنچه باید موضوع مورد تمرکز ما باشد چگونگی دیده شدن در این حجم فزاینده از کاربران اینستاگرامیست. 25 میلیون حساب اینستاگرامی مرتبط با کسب و کارها وجود دارد. تابحال به این فکر کرده اید که دیده شدن در بین این تعداد از صفحات تا چه اندازه دشوار و حساس است؟ در مورد دیده شدن صحبت کردیم، اولین موضوع در این خصوص بررسی چگونگی طراحی قالب پست اینستاگرام است. در صورتیکه پست های نامناسبی از نظر ظاهری داشته باشید، اولین شانس جذب مخاطب را از دست می دهید. این موضوع ناخوشایندی است که  به عقیده ی من دوست ندارید برایتان اتفاق بیفتد. به هر حال در این نوشته می خواهیم اصول و قواعدی که طراحی پست های اینستاگرامی لازم هستند را بررسی کنیم. ما را تا انتهای نوشته همراهی کنید.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

بیشتر بدانید: پادکست چیست؟

طراحی قالب پست اینستاگرام

قبل از پرداختن به نکاتی پبرامون طراحی قالب پست در اینستاگرام بهتر است در مورد اهمیت این موضوع صحبت کنیم. شما در اینستاگرام چه شخصیتی دارید؟ اینستاگرام مملو از اکانت های شخصی و اکانت های بیزینسی است. حرفه ای از فضای اینستاگرام بهره های زیادی می برند. یک فضای رایگان که در آن محصولات و خدمات خود را تبلیغ می کنند و می فروشند. بعلاوه این فضا ار منظر دسترسی به افرادی که دقیقا به شما نیاز دارند بهترین است. شما یا می توانید افراد را از طریق صفحه ی اینستاگرامی خودتان جذب کنید، یا می توانید با تبلیغات اسپانسری، پروموشن اینستاگرام یا اینفلوئنسر مارکتینگ در قبال پرداخت هزینه آنها را به سمت خود بکشید. در هر مورد آنچه که شما را متمایز می کند و حس خوبی در مخاطبتان ایجاد می کند، ظاهر پست تبلیغاتی یا نحوه ی پست اینستاگرام شماست. در ادامه اهمیت طراحی قالب برای پست های اینستاگرامی را به صورت کوتاه بررسی می کنیم و بلافاصله به سراغ نکات طراحی قالب های اینستاگرامی می رویم.

اهمیت طراحی قالب پست اینستاگرام

امروز اینستاگرام مثل یک قهوه ی صبحگاهی برای افراد است که ترجیح می دهند روز خود را با آن آغاز کنند. مردم دوست دارند با فضاهای جدید، محصولات و خدمات جدید آشنا شوند. خواندن اخبار و ارتباطات اجتماعی نیز اکثرا در بستر اینستاگرام شکل می گیرند. میزان تعامل در اینستاگرام بر اساس آماری که در ادامه ارائه می دهیم حیرت انگیز است. بعلاوه در ادامه می خواهیم یاد بگیریم که چگونه از این حجم تعاملات سهم خودمان را بگیریم. در این زمینه تفاونی نمی کند شما بعنوان یک کسب و کار در اینستاگرام حضور دارید یا می خواهید پروسونال برندینگ انجام دهید. پس  به این توافق برسیم که این نوشته در مورد بهترین زمان انتشار پست یا استفاده از هشتگ های متداول برای رشد در اینستاگرام نیست. این نوشته در مورد هنر طراحی قالب پست است. می خواهیم به شما کمک کنیم که برای صفحه تان ظاهری منحصر بفرد بسازید.

بیشتر بدانید: شادوبن اینستاگرام چیست و چگونه می توان از آن خارج شد؟

اما چرا تا این اندازه بر اینستاگرام تاکید داریم؟ بر اساس آمار و ارقام میانگین مبلغ هر خرید در اینستاگرام 65 دلار( 130 هزارتومان به تاریخ شهریور 99)، در پینترست حدودا 60 دلار( که برای کاربران ایرانی چندان نام آشنا نیست)، فیسبوک 55 دلار و تویتر 46 دلار (که دسترسی به دو مورد اخیر برای کاربران ایرانی به سختی ممکن است) می باشد. مردم در اینستاگرام درصد تعامل بالایی با برندها دارند. منظورمان از تعامل از لایک کردن تا به اشتراک گذاری محصولات و خرید از آن برند را شامل می شود. بر این اساس درصد تعامل یا engagement با برندها در اینستاگرام 10 برابر فیسبوک،‌45 برابر پینترست و 84 برابر بیشتر ای توییتر است. میانگین زمانی که هر فرد پای اینستاگرام صرف می کند بسیار بیشتر از هر اپلیکیشن شبکه ی مجازی دیگری است. پس تصور می کنم قانع شده باشید که صرف وقت و دادن اهمیت به ظاهر پست هایتان تا چه اندازه مهم و حیاتی است.

نکات لازم برای طراحی قالب حرفه ای پست اینستاگرام

قبل از شروع طراحی اول باید به یک سوال مهمتر جواب بدهید: استراتژی برند شما در چه راستایی است؟ این سوال در طراحی بسیار اهمیت دارد. دراینکه می خواهیم توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنیم به توافق رسیده ایم، اما می خواهیم از این توجه جلب شده چه سودی ببریم؟ اهداف و رویکردهای ما در پاسخ به این سوال نقش مهمی ایفا می کنند. چه نکته ای قرار است برند شما و صفحه ی آن در اینستاگرام را متمایز از رقیبانتان کند؟ در واقع چرا مردم باید شما را فالو کنند؟  قبل از اینکه هر اقدامی کنید، ابتدا تمام صفحات برندهای معتبر را بررسی کنید. این برندها معمولا بر طراحی قالب پست اینستاگرام خود حساسیت زیادی به خرج داده اند. تمامی این ایده ها در ادامه ی کار به شما کمک خواهند کرد.

بیشتر بدانید: کپی تیک آبی اینستاگرامچگونه انجام می شود؟

حال بعد از تمامی این مقدمات که اهمیت موضوع را نشان می دادند، نوبت به نکاتی است که باید در هنگام طراحی پست های اینستاگرامی در نظر بگیرید. این نکات و پیاده سازی آنها اصلا دشوار نیست. تنها ترفندهایی وجود دارد که باید بدانید و این تکنیک ها را اجرا کنید. با هم این موارد را بررسی می کنیم:‌

به ظاهر و احساسی که به مخاطب می دهید توجه کنید

در مورد این فکر کنید که چگونه ایده های خود را به صورت بصری نمایش دهید. این نحوه ی نمایش قرار است ظاهر و احساسی را که قرار است به مخاطب منتقل شود، تامین کند. قالب پست های شما قرار است منتقل کننده ی استایل و کیفیت برند شما باشد. در ابتدا نوع محتوایی که قرار است منتشر کنید باید مشخص شود. این محتوا می تواند شامل تصویر طراحی شده،‌ عکس، ویدئو، پوستر های از پیش آماده و مواردی از این قبیل باشد. این محتوا در هرنوع و فرمتی که باشد، باید بتواند با کاربران ارتباط خوبی برقرار کند. مثلا نمونه های زیر را ببینید:

این تصاویر همانطور که می بینید همه در یک زاویه ی مشخص گرفته شدند. تصور کنید کل محتواهای یک صفحه چنین ظاهری داشته باشد. این موضوع قطعا توجه تاره وارد ها را به صفحه جلب می کند. بدیهی است که کاربران می توانند با چنین محتواهای خلاقانه ای ارتباط برقرار کنید از طرفی این موضوع اصالت برند را می رساند. دقت کنید که سلیقه ی انسان ها روز به روز تغییر می کند. کسانی که در سی سال گذشته با تصاویری مانند تصویر زیر به وجد می آمدند:

امروزه سلیقه ی متفاوتی دارند و باید عکس هایی مانند زیر احساس خوبی خواهند داشت:

این سلیقه روز به روز در حال تغییر است. مردم سخت گیر تر و حساس تر شده اند و به آنچه می بینند اهمیت بیشتری می دهند. از این جهت اگر در نهایت می خواهید محتوای صفحه ی خود را از طریق عکسبرداری و فیلمبرداری تهیه کنید، به روز باشید. به کارگیری اصول عکسبرداری با استفاده از تجهیزاتی که روز به روز با کیفیت می شوند باید در دستورکار شما قرار بگیرد. اگر قصد دارید طراحی قالب پست اینستاگرام شما منطبق با اصول به روز باشد، این موارد را در نظر داشته باشید.

برند سازی نکته ی مهمی است که باید در طراحی دخیل کنید

برندینگ صرفا طراحی لوگو یا قراردادن آن روی تصویرها یا ویدئوهایتان نیست. وقتی در مورد برندینگ در اینستاگرام صحبت می کنیم منظورمان ساخت نمایی برای صفحه است که متمایز باشد. برند شما شخصیتی دارد که باید آن را در ظاهرش به نمایش بگذارید. دو نمونه ی زیر را ببینید:

احتمالا ظاهر این صفحات برای شما هم جذاب است. همانطور که می دانید عکس های منتشر شده در این صفحات از فرم خاصی پیرو می کنند. ایجاد یک صفحه ی کسب و کار در بستر اینستاگرام صرفا درست کردن یک حساب اینستاگرامی و بارگذاری عکس و فیلم در آن نیست. شما باید برای طراحی قالب پست اینستاگرامی باید در میان هزاران رنگ موجود آنهایی را که با برند شما همخوانی دارد را انتخاب کرده و ترکیب کنید.

انتخاب رنگ بسیار مهم است. رنگهایی که برای طراحی قالب های پستتان طراحی می کنید تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبانتان دارد. رنگ ها را صرفا به چشم یک ویژگی نبینید. آنها قرار است به مخاطبان شما پیامی منتقل کنند. سهل انگاری در انتخاب رنگ می تواند به وجهه ی برند شما آسیب بزند. اینکه صفحه ی شما به طور کلی دارای رنگ یا رنگ هایی شاخص باشد، به آن جلوه ی خاص و شیکی میدهد و این حس به مخاطبان منتقل می شود. پس با توجه به استراتژی های برندتان یک پالت رنگی برای خودتان انتخاب کنید و آن پایبند بمانید.

مجدد به دو عکسی که بالاتر گذاشتیم نگاه کنید. در عکس اول رنگهای سیاه، سفید و طوسی در تمامی عکس ها وجود دارد. رنگ های شاخص عکس دوم رنگهای سفید و قهوه ای است که در تمام عکس ها رعایت شده است. استفاده از فونت های به خصوص در طراحی قالب پست اینستاگرام موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. صفحه ی شما  در اینستاگرام نمودار برندتان است. از این جهت جز به جز پست های اینستاگرامی شما اهمیت زیادی دارد. به صور خلاصه تلاش شما باید در جهتی باشد که هر شخص با دیدن پست شما چه در صفحه ی خودتان چه به صورت تبلیغات آن را بشناسد.

پس در نهایت و به طور کلی در طراحی قالب برای پست های اینستاگرامتان باید دو نکته ی گفته شده را رعایت کنید. بسیار مهم است که ظاهر صفحه ی شما احساس خوبی به مخاطبتان منتقل کند و شخصیت برندتان را حفظ کند. همواره یک سوال را از خودتان بپرسید: اگر بنا به فالو کردن کردن یک صفحه از روی ظاهر آن باشد، خودتان صفحه ی خودتان را فالو می کنید؟

فراتر از مربع های اینستاگرام فکر کنید!

اینستاگرام از ابتدای حضورش صرفا اجازه ی انتشار پست به شکل مربع یا مستطیل را به ما داده است. این مربع یا مستطیل گاها برای آنچه می خواهیم به کاربران نشان دهیم کافی نیست. امروزه می توانیم صرفا از یکی از شکل های مربع، مستطیل عمودی یا افقی را انتخاب کنید. انتخاب شما هر کدام از این موارد که باشد سعی کنید همواره در پست هایتان به آن پایبند باشید.

ویرایش عکسها

اگر بناست برای رشد کسب و کارتان هر روز عکسهایی در این فضا منتشر کنید، بسیار مهم است که نسبت به ویرایش عکسها با استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن ها حساس باشید. این اپلیکیشن ها و نرم افزارها را در بند جداگانه ای بررسی می کنیم. یک ادیت زیبا می تواند از یک تصویر ساده،‌نمای فوق العاده ای بسازد. اهمیت موضوع را زمانی متوجه می شوید که به تجهیزات حرفه ای عکاسی در اختیار نداشته باشید. شما با سادگی می تواند با تغییر نور، پرسپکتیو، گرما و درخشش عکس های ساده را متفاوت نشان دهید. پس اگر در ابتدای راه تجهیزات حرفه ای برای ایجاد قالب برای اینستاگرامتان ندارید،‌ادیت عکس با نرم افزارهایی که به سادگی قابل دسترسی هستند مشکلتان را به سادگی حل کنید.

اعمال فیلترهای مختلف

اینستاگرام در درون خود فیلترهای زیادی برای اعمال روی تصاویر در نظر گرفته است. این فیلترها نیز همان ادیت عکس که در بند قبلی بررسی کردیم می تواند به عکسهای ساده جلوه های ویژه ببخشد. شاید در حالت عادی برای پیاده کردن این جلوه ها در دنیای واقعی کار سختی در پیش داشته باشید. اما نصب چند اپلیکیشن و نرم افزار ساده برای اعمال فیلتر روی عکسها برای حل کردن مشکل کافیست.

پس همانطور که مشاهده کردید،‌شما می توانید در چهارچوب مربع شکلی که اینستاگرام برای شما در نظر گرفته کارهای خارق العاده ای انجام دهید. با وجود اپلیکیشن هایی که امروزه وجود دارند،‌انجام این کارها تا سطوح بالایی نیاز به دانش تخصصی ندارد. تا به اینجای این نوشته بیشتر پیرامون عکس هایی صحبت کردیم که با دوربین عکاسی گرفته می شوند.

نکته ی مهم: مطالب گفته شده در این بخش برای تمامی کسب و کارهایی که دارای محصولاتی هستند مفید است. شما باید محصولاتتان را به بهترین شکل به کاربران نمایش داده و آنها را قانع کنید که بهترین هستید. فراموش نکنید که در دنیای امروز اینستاگرام رقبای زیادی دارید. سهل انگاری در نمای آنچه به مخاطبانتان ارائه می دهید به ضرر کسب و کار شما تمام می شود. ممکن است در ابتدای راه نتوانید از تجهیزات حرفه ای استفاده کنید و این طبیعی است. هوشمندی شما در استفاده از نکاتی که در این بخش ارائه کردیم؛ از محتواها و تصاویر ساده، تصاویری حرفه ای می سازد.

بیشتر بدانید: اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

قالب آماده ی اینستاگرام

همانطور که می دانید و قطعا تابحال دیده اید،‌ محتواهای موجود در اینستاگرام صرفا عکس هایی نیستید که با دوربین گرفته شده باشند. طراحی قالب پست برای اینستاگرام با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ این روزها به یکی از دغدغه های صفحات اینستاگرامی تبدیل شده است. تمامی نکاتی که در رابطه با انتخاب رنگ و اهمیت آن در بخش های قبلی گفته شد،‌در این بخش نیز حائز اهمیت هستند. این موضوع زمانی که محتوای آموزشی از نوع نوشتاری داشته باشید بسیار مهم است. پس آنچه در این بخش به آن می پردازیم معرفی نرم افزارهایی برای طراحی قالب های اینستاگرام و سایت هایی برای دانلود قالب های آماده ی اینستاگرام است.

نرم افزار طراحی پست اینستاگرام

  • برای کار با نرم افزارهای گرافیکی باید اندکی دانش فنی داشته باشید. اگر تصمیم گرفتید که طراحی قالب پست اینستاگرام راخودتان برعهده بگیرید باید با مفاهیم طراحی تا حدودی آشنا باشید. آشنایی با رنگ ها و کابرد آنها نکته ی مهم دیگری است که باید بدانید.با اینهمه در ادامه چند نرم افزار و اپلیکیشن مهم برای طراحی که داخل ایران کاربرد بیشتری دارند معرفی می کنیم:
  • نرم افزار فتوشاپ:
    در راس نرم افزارهای طراحی و ویرایش نرم افزار فتوشاپ از خانواده ی ادوبی می آید. با فتوشاپ تقریبا هر کاری در زمینه ی طراحی گرافیک قابل انجام است. گرچه برای نصب فتوشاپ باید هزینه پرداخت کنید، برای کاربران ایرانی نسخه ی کرک شده ی نرم افزار به سادگی قابل دسترسی است. یعنی شما کافیست با جستجوی عبارت ” دانلود فتوشاپ 2020″ آخرین نسخه ی این نرم افزار را در کامپیوترتان داشته باشید. با گذراندن یک دوره ی کوتاه برای کار با این نرم افزار می توانید با ابزارهای آن آشنایی پیدا کنید. البته با اینکار شما به یک طراح گرافیست تبدیل نمی شوید. خبر خوب اینکه برای طراحی قالب پست اینستاگرامی نیازی به طراح گرافیست بودن ندارید.
  • نرم افزار ایلاستریتور:

ایلاستریتور دومین عضو خانواده ی گرافیکی ادوبی است که به لحاظ حرفه ای بودن به فتوشاپ شباهت زیادی دارد.  نسخه ی کرک شده ی ایلاستریتور نیز مانند فتوشاپ وجود دارد. شما به سادگی می توانید آن را دانلود کرده و یا با قیمت مناسبی تهیه کرده و نصب کنید. از ایلاستریتور برای طراحی وکتور؛ لوگو، تایپوگرافی ها و آیکون ها استفاده می کنیم. شاید یادگیری ایلاستریتور نسبت به فتوشاپ زمان بیشتری نیاز باشد اما برای طراحی قالب های اینستاگرامی این سطح از یادگیری کافی خواهد بود. ایلاستریتور در کار با وکتورها و قالب های آماده نیز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

  • نرم افزار افتر افکت:

اگر می خواهید یک نرم افزار ویرایش حرفه ای برای پست هایتان که در قالب ویدئو است داشته باشید،‌گزینه ای بهتر از افترافکت وجود ندارد. این نرم افزار نیز از خانواده ی قدرتمند ادوبی است و کاربرد آن در اصل فراتر از ساختن ویدئوهای ساده برای اینستاگرام است. افتر افکت را می توانید مانند دو عضور قبلی این خانواده به صورت رایگان یا با مبلغ بسیار کمی تهیه کرده و نصب کنید. با این حال یادگیری کار با این نرم افزار نسبت به دو مورد قبلی زمان بیشتری از شما می گیرد و دشوارتر است. اگر می خواهید برای لوگوی خود موشن گرافیک های جذاب بسازید، افتر افکت بهترین و حرفه ای ترین گزینه برای شماست.

لیست نرم افزارهای گرافیکی مناسب برای لپ تاپ و کامپیوتر را می توانیم همچنان ادامه دهیم. این نرم افزارها را صرفا نام می بریم و بررسی آنها را به نوشته ی دیگری واگذار می کنیم:

  • گیمپ
  • گراویت دیزاینر
  • اینک اسکیپ

بسیاری از افراد امروزه ترجیح می دهند که از اپلیکیشن های برای ویرایش تصاویر یا طراحی قالب در گوشی همراه خود استفاده کنند. بدیهی است که این اپلیکیشن ها به قدرت نرم افزارهایی که معرفی کردیم نخواهند بود. به هر حال در ابتدای راه در صورتیکه سیستم کامپیوتری نداشته باشید می توانید از این اپلیکیشن ها استفاده کنید. توضیحات کامل این اپلیکیشن ها را در نوشته ی بهترین برنامه ی ادیت عکسمعرفی کرده ایم. با این حال برای تکمیل موضوع در این نوشته صرفا آنها را نام می بریم:

  1. اپلیکیشن inshot
  2. اپلیکیشن Snapseed
  3. اپلیکیشن picsart
  4. اپلیکیشن vsco
  5. اپلیکیشن لایت روم ‌(البته نسخه ی ویندوز این نرم افزار نیز وجود دارد و بهترین نرم افزار برای ویرایش عکس است)

استفاده از برخی از این اپلیکیشن ها نیازمند استفاده از برنامه های تغییر آی پی برای کاربران ایرانی است. به هر حال این نرم افزارها برای ادیت عکس و بعضا ویرایش ویدئوهایتان گزینه های مناسبی هستند که نیاز شما را برطرف خواهند کرد. هدف در این بخش این بود که بتوانیم برای پست های اینستاگراممان قالب هایی ویژه طراحی کنیم. در کنار کار با این نرم افزارها بهتر است اطلاعاتی در مورد روانشناسی رنگها، رواشناسی کاربران، رنگ های مناسب با کسب و کارمان و مواردی از این قبیل کسب کنیم. فراموش نکنید که طراحی اصولی دارد که در صورت رعایت نکردن آنها نتیجه لذت بخش نخواهد بود.

اگر در ابتدای راه هستید و هنوز آشنایی چندانی با این کار ندارید، توصیه ی ما به شما استفاده از قالب های آماده است.  حداقل مزیت این کار گرفتن ایده از طرح های از پیش آماده است تا بتوانید در آینده خودتان طراحی های خاص داشته باشید. در ادامه چند وبسایت برای دانلود قالب های آماده ی اینستاگرام به شما معرفی می کنیم.

سایت هایی برای دانلود قالب آماده اینستاگرام

اگر تصمیم دارید سختی کار طراحی قالب اینستاگرام را به جان نخرید، استفاده از قالب های آماده بهترین گزینه برای شما خواهد بود. کار کردن با قالب های آماده ی این سایت ها کار دشواری نیست:

  • به سایت هایی که معرفی کرده ایم بروید.
  • عبارت هایی مثل instagram template یا instagram theme را جستجو کنید.
  • بعد از پیدا کردن طرح مورد نظرتان آن را دانلود کنید.
  • این طرح ها معمولا به صورت لایه باز ارائه می شوند. یعنی شما می توانید بر حسب نیاز تغییراتی در آن ایجاد کنید.
  • در نهایت می توانید با قرار دادن متن مورد نظر و یا اضافه کردن آیکون و تصویر به آن قالب را به شکل مورد نظرتان در بیاورید.
  • گرفتن خروجی از این طرح در قالب تصویر و انتشار آن در اینستاگرام آخرین مرحله است.

اما این سایت ها کدامند؟

  •  سایت فری پیک: freepik بهشت گرافیست هاست! از این جهت که تقریبا هر چیزی از وکتور، قالب،‌آیکون، لوگو و عکس و تصویر که بخواهید در آن پیدا می شود. در کنار اینکه بسیاری از این موارد غیررایگان هستند، تضمین می کنیم که موارد رایگان موجود در این سایت نیاز شما را بر طرف می کند. خبر نسبتا بد انکه این سایت طی چند هفته ی گذشته دسترسی کاربران ایرانی اش را محدود کرده است. اما روشن کردن نرم افزار تغییر آی پی روش همیشگی ماست.
  • سایت vecteezy: فیلتر شدن فری پیک ما را با سایت هایی آشنا کرد که شاید به قوت آن نباشند، اما قالب های آماده ی اینستاگرام زیادی در دل خود دارند که مشکل ما را برطرف می کنند. Vecteezy از این دسته سایت هاست که خوشبختانه دسترسی به آن به سادگی امکان پذیر است. می توان گفت که بخش اعظم وکتورهای موجود در این سایت غیررایگان هستند. در میان موارد رایگان آن موارد خوبی یافت می شود:
  • سایت Canva: با اطمینان می توان گفت که گل سرسبد سایت های دارای وکتور آماده سایت Canva است. کار با این سایت کمی متفاوت است. ابتدا از منوی کاملی که در بالای سایت قرار دارد، قالب مورد نظرتان را انتخاب می کنید:

بعد از آن می توانید با استفاده از گزینه ی use this template به صفحه ی ادیت نرم افزار تحت وب می روید. در آن بخش می تواند کارهای زیادی انجام دهید، نوشته ها را تغییر دهید یا رنگ المان ها را عوض کنید. فونت نوشته ها را تغییر دهید و آن را به سبکی که علاقه دارید در بیاورید. در انتها نیز می تواند قالب پست اینستاگرام خود را دانلود کرده و استفاده کنید:

نکته ی مهم: دقت کنید که تمامی نکات گفته شده در این نوشته،‌از قبیل نکات مربوط به رنگ ها، اصول طراحی، نرم افزارهار طراحی و ویرایش سایتهای دانلود قالب آماده  که در مورد آن صحبت کرده ایم برای تمامی فرمت های موجود در اینستاگرام از قبیل پست و استوری و حتی کاور ویدئوها و igtv های اینستاگرام نیز کاربرد دارد.

بیشتر بدانید: نحوه تگ کردن در پست اینستاگرام

قیمت طراحی قالب پست اینستاگرام

تعرفه های طراحی قالب پست اینستاگرام یا استوری آن، ‌از شخص به شخص یا شرکت به شرکت متفاوت است. تا به اینجا دانستید که روند کاری شرکت ها یا اشخاصی که این کار را انجام می دهند کمابیش به چه صورت است. این افراد با در نظر گرفتن موارد زیادی از قبیل روانشناسی مخاطبان هدف شما، شخصیت برند شما و تمامی اصول طراحی را با نرم افزارهای موجود طراحی می کنند و در اختیار شما قرار می دهند. اگر می خواهید در مدت کوتاهی رشد کسب و کار و صفحه ی اینستاگرامی خودتان را تجربه کنید، برون سپاری طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام کار معقولی به نظر می رسد. در این زمینه فراموش نکنید که نمونه کارهای قبلی آن شخص یا شرکت را به خوبی بررسی کنید. برای آگاهی از قیمت طراحی قالب پست اینستاگرام پیش از شروع کار با هر طراحی از اشخاص مختلف در مورد قیمت، مدت زمان تحویل کار و تعرفه به ازای هر پست به طور شفاف صحبت کنید.

ما در زمان نگارش این مقاله عبارت ” تعرفه ی طراحی پست اینستاگرام” را جستجو کردیم. برای 5 سایت اولی که نمایش داده شد میانگین قیمت به شرح زیر بود:

  • سایت اول: طراحی قالب اینستاگرام با یک کاربرد: 75 هزارتومان در سه روز
  • سایت دوم: طراحی قالب اینستاگرام اختصاصی: 50 هزارتومان در دو روز
  • سایت سوم: طراحی قالب اینستاگرام پست سه اسلایدی: 127 هزار در 5 روز کاری

پس می توانیم نتیجه بگیریم که اگر نمی خواهید طراحی پست های اینستاگرامتان را خودتان برعهده بگیرید، می توانید با مبلغی معادل 50 الی 70 هزارتومان به ازای هر پست، کار را برون سپاری کنید. فریلسنرها، طراح ها و شرکت های زیادی برای انجام این کار آماده ی خدمت رسانی به شما هستند.

بیشتر بدانید: چگونه اینستا را نصب کنیم

سخن پایانی

طراحی قالب پست اینستاگرام همانطور که در این نوشته بررسی کردیم دارای نکات زیادی است که باید رعایت کنید. در این مقوله صرفا یک طراح حرفه ای بودن کافی نیست. شما باید با موضوعات زیادی از قبیل نکات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی، روانشناسی مخاطب، الگوریتم های اینستاگرام و مواردی این چنین آشنایی داشته باشید. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اینستاگرام یک شبکه ی تصویر محور است و یک طراحی هر چند حرفه ای ممکن است در این فضا عملا کاربردی نداشته باشد.با اینهمه اگر در ابتدای راه اندازی کسب و کارتان هستید و تصور می کنید طراحی پست های اینستاگرامی ساده است،‌ بهتر است دوباره موضوع را بررسی کنید. ما در نشانت همواره دغدغه ی رشد کسب و کار شما را داریم. از این رو مقالات ما با جدیدترین موضوعات در حوزه ی اینستاگرام در مجله ی نشانت در اختیار شما قرار دارد.

سوالات متداول:

چرا طراحی قالب پست اینستاگرام اهمیت دارد؟

از آنجایی که در اینستاگرام با یم فضای تصویر محور روبرو هستیم، ظاهر مناسب برای یک صفحه پیش از محتوای آن اهمیت دارد. در واقع کاربران در ابتدا به تصویری که برای پستتان انتخاب کرده اید جلب می شوند؛ بعد از آن اگر تصویر به قدر کافی راضی کننده بود می توانید انتظار داشته باشید به محتوای نوشته شده روی تصویر یا نوشته های کپشن شما دقت کنند.

آیا طراحی حرفه ای قالب پست اینستاگرام تاثیری در افزایش بازدید دارد؟

قطعا پاسخ مثبت است. سلیقه ی کاربران مدام در حال به روز شدن است و چه بسا طرحی که سال پیش ترند بود امسال باب میل کاربران نباشد. ما برای موفقیت در اینستاگرام چاره ای نداریم جز اینکه مطابق سلیقه ی آنها پیش برویم. استفاده از سبک های طراحی جدید، فونت های جدید و رنگ هایی که مطابق روانشناسی مخاطب انتخاب شده اند، تاثیری مستقیم بر ارتباط بیشتر کاربر با برند خواهند داشت.

آیا طراحی قالب پست اینستاگرام افزایش فروش را به همراه دارد؟

بله. ظاهر حرفه ای پیج کسب و کار ما در اینستاگرام باعث می شود که مخاطبان به صفحه ی ما علاقه نشان دهند. در واقع صرف وقت و هزینه برای طراحی قالب پست اینستاگرام این پیام را به کاربر می دهد که با برندی مواجه است که برای کاربرانش ارزش قائل است. این طرز تفکر کاربران را به سمت ارتباط و تعامل با برند سوق می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر