موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

تغییر فونت اینستاگرام در آیفون

تغییر فونت اینستاگرام در آیفون

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 22:09

فونت اینستاگرام در پشتیبانی از زبان فارسی محدودیت‌های زیادی را به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم تا تغییر فونت اینستاگرام را آموزش دهیم. با پلازامگ همراه باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

شبکه اجتماعی اینستاگرام یک محل مفرح و جذاب است که در آن می‌توان ساعت‌های زیادی را سپری کرد. جلوه‌های بصری نیز از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار به شمار می‌آید. جدا از عکس‌ها و فیلم‌های متنوع، نوشتن متن نیز یکی از الزامات اینستاگرام است که این نرم افزار در این بخش محدودیت‌های قابل توجهی دارد؛ مخصوصا در زبان فارسی. از آنجایی که خود اینستاگرام قابلیتی برای تغییر فونت در زبان فارسی تدارک ندیده است، در این مطلب قصد داریم تا تغییر فونت در اینستاگرام را آموزش داده و چند نرم افزار برای این‌کار معرفی کنیم.

در ویدیوی زیر می‌توانید «نحوه استفاده از حالت تایپ در استوری های اینستاگرام» را با زیرنویس فارسی تماشا کنید:

آنچه در این مقاله می‌خوانید: 

چرا فونت اینستاگرام را تغییر دهیم؟

spacer.png

همانطورکه در مقدمه نیز اشاره کردیم، جلوه‌های بصری از ویژگی‌های مهم و قابل توجه نرم افزار اینستاگرام است. به‌غیر از عکس و فیلم، نوشتن متن نیز یکی از روش‌های جذب مخاطب است؛ پس چه بهتر از فونت‌های متنوع و جذاب در این بخش استفاده کنیم. از این فونت‌ها می‌توان در هر بخش از اینستاگرام استفاده کرد. 

به عنوان مثال تغییر فونت بیو اینستاگرام می‌تواند برای مخاطب جالب توجه باشد. پس نوشتن یک متن کوتاه و جذاب در این بخش، قطعا به چشم می‌آید و جلو ملزومات است. استفاده از اموجی‌های مختلف و متنوع نیز می‌تواند در این بخش مخاطب جذب کند.

در استوری اینستاگرام نیز این حالت صدق می‌کند. با اضافه شدن بخش Story اینستاگرام، تعداد پست‌های روزانه کم و در عوض استوری‌هایی که 24 ساعت می‌ماند بسیار بیشتر شده است. پس تعجبی ندارد اگر بگوییم که تمرکز بسیاری از پیچ‌های اینستاگرام اکنون روی بخش استوری اینستا است. اینستاگرام برای استوری‌ها بخشی مجزا درنظر گرفته که در آن با استفاده از قابلیت Type Mode می‌توانید متن دلخواه خود را با فرم و شکلی جدید به نمایش بگذارید. در ادامه به معرفی کامل این بخش نیز خواهیم پرداخت.

آموزش تغییر فونت بیو و استوری اینستاگرام

در این بخش به آموزش تغییر فونت بیو و استوری اینستاگرام می‌پردازیم.

معرفی Type mode های استوری

نکته : تصاویر گرفته شده در این مطلب، در سیستم عامل  iOS گرفته شده است ولی کاربران اندرویدی هم می توانند به راحتی از همین ویژگی استفاده کنند.

مرحله 1: روی آیکون دوربین در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.

spacer.png
مرحله 2: روی گزینه‌های موجود سوایپ (Swipe) کنید تا به گزینه حالت “Create” برسید و روی آن ضربه بزنید.

spacer.png

مرحله 3: برای باز کردن صفحه کیبورد روی صفحه ضربه بزنید.

spacer.png
مرحله 4: متن مورد نظر خود را تایپ کنید.

spacer.png
مرحله 5 (اختیاری): به طور پیش فرض، فونت «مدرن» انتخاب خواهد شد، اما چهار قلم موجود دیگر هم در اختیار شما قرار دارد که می توانید فونت را تغییر دهید. برای تغییر فونت روی قسمت بالای صفحه ضربه بزنید تا از گزینه‌های در دسترس استفاده کنید.

spacer.png
مرحله 6 (اختیاری): روی دایره رنگی در سمت چپ صفحه کلیک کنید تا رنگ پس زمینه را بتوانید تغییر دهید. به طور پیش فرض، انتخاب‌های مختلف پس زمینه برای هر نوع فونت در اختیار شما قرار دارد. (مرحله 8 زیر را ببینید).

spacer.png

مرحله 7: هر زمان آماده بودید روی فلش ضربه بزنید.

spacer.png
مرحله 8 (اختیاری): اکنون می توانید قبل از اشتراک گذاری پست خود، به چندین روش دیگر، پست خودتان را ویرایش کنید. مثلا می توانید روی آن زوم کنید تا تغییر سایز بدهید. موقعیت مکانی آنرا تغییر دهید و یا متنی به آن اضافه یا کم کنید.

spacer.png

بعد، شما می توانید رنگ متن را با ضربه زدن روی متن و انتخاب یکی از رنگ های مشخص شده در بالای صفحه نمایش تغییر دهید.

نکته: اگر متن شما حاوی چندین کلمه باشد، می توانید هر کلمه را با رنگ مختلفی تنظیم کنید و نمایش دهید. همچنین توجه داشته باشید که می توانید نوع فونت را از این منو با ضربه زدن به نام فونت در بالای صفحه تغییر دهید. به علاوه این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که سبک فونت‌های مختلف و ترکیب پس زمینه خود را از مرحله 6 که توضیح دادیم، تغییر دهید. بعد از اتمام کار روی گزینه Done ضربه بزنید.

مرحله 9: وقتی ویرایش را انجام دادید.  دکمه «ارسال برای» یا «Send To » را برای اشتراک گذاری پست به استوری خودتان کلیک کنید.

توجه: شما همچنین می توانید عناصر دیگری را قبل از اشتراک گذاری ، به پست خود مانند نقشه‌ها، برچسب‌ها و GIF‌ها اضافه کنید و زیبایی بیشتری به پست خودتان بدهید.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

spacer.png

نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام یکی از مسائلی است که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند. اگر آیفون با سیستم عامل iOS 11 به بالا دارید، می‌توانید با روشی که در ادامه ذکر می‌شود، از فونت نستعلیق در اینستاگرام آیفون استفاده کنید.

ابتدا عبارت را در گوگل جستجو کرده و علامتی که طبق تصویر زیر در کادر جستجو ظاهر می‌شود را کپی کنید.

spacer.png

به مسیر Settings > General > Keyboard > Text Replacement رفته و در قسمت بالایی روی علامت + بزنید. علامتی را که کپی کرده بودید در قسمت Phrase پیست کنید. در قسمت Shortcut یک کلمه دلخواه (مثلا نستعلیق) بنویسید. پس از طی مراحل روی Save ضربه بزنید تا ذخیره شود.

spacer.png

هر وقت که خواستید با فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون بنویسید، وارد بخش استوری اینستاگرام خود شوید و کلمه‌ای که در مرحله قبل در بخش Shortcut نوشته بودید (در اینجا نستعلیق) را بنویسید تا علامتی که پیست کرده بودید را ببینید.

spacer.png

حال یک فاصله بزنید تا آن علامت در قسمت تایپی ظاهر شود و سپس فاصله اضافی را پاک کنید. حال مشاهده می‌کنید که نوشته‌های شما با فونت نستعلیق نوشته می‌شوند. نکته‌ای که در این میان باید توجه کنید آن است که به فاصله باید از نیم فاصله کیبورد فارسی استفاده کنید. بدین ترتیب می‌بینید که نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام کار راحتی است.

spacer.png

اگر کیبورد گوشی آیفون شما فارسی نیست، به مسیر Settings > General > Keboard > Keboards > Add new Keyboard رفته و Persian را انتخاب کنید. امیدواریم با این روش بتوانید از فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون استفاده کنید.

بهترین نرم افزارهای تغییر فونت اینستاگرام برای اندروید و iOS

در این بخش به معرفی بهترین وب‌سایت‌ها و نرم افزار های تغییر فونت اینستاگرام برای اندروید و iOS می‌پردازیم.

نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام Adobe Spark Post

spacer.png

Adobe Spark Post یک نرم افزار حرفه‌ای و کاربردی برای ویرایش متن و عکس است. با استفاده از این نرم افزار و با انجام چند کلیک ساده می‌توانید تصاویر و متون خاص خود را بسازید و از آن‌ها در اینستاگرام استفاده کنید.

فقط کافیست وارد نرم افزار شده و عکس موردنظرتان را انتخاب، و سپس از بین فونت‌های موجود یکی را انتخاب کرده و روی عکس اجرا کنید. سپس عکس بدست آمده را می‌توانید در استوری یا پست‌های خود بکار گیرید. نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام Adobe Spark Post برای اندروید و iOS در دسترس است.

دانلود نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام Adobe Spark Post برای اندروید | iOS

برنامه فونت اینستاگرام Canva

spacer.png

Canva یک نرم افزار کاربردی و جذاب برای استفاده در اینستاگرام است. تعداد فونت‌ها و آپشن‌هایی که این نرم افزار به شما می‌دهد از Adobe Spark Post نیز بیشتر است. از ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به سازگاری کامل آن با اینستاگرام اشاره کرد؛ بطوری که تعدادی گزینه مخصوص فقط برای ساخت استوری یا پست در اینستا به شما می‌دهد. برنامه فونت اینستاگرام Canva برای اندروید و iOS در دسترس است.

دانلود برنامه فونت اینستاگرام Canva برای اندروید | iOS

برنامه فونت نستعلیق برای اندروید Ana Muhtarif Al Khat

spacer.png

“انا محترف الخط” یک نرم افزار خوشنویسی عربی برای اندروید و آیفون است که به وسیله آن می‌توانید با فونت نستعلیق متون دلخواه خود را برای اینستاگرام بسازید. کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده و آسان است و به راحتی می‌توانید از آن نتیجه بگیرید.

دانلود برنامه فونت نستعلیق برای اینستاگرام Ana Muhtarif Al Khat برای اندروید | iOS

معرفی دو سایت برای تغییر فونت اینستاگرام انلاین

spacer.png

جدا از این برنامه‌های کاربردی و حرفه‌ای، برای تغییر فونت اینستاگرام انلاین نیز سایت‌هایی وجود دارد که کارتان را بسیار ساده‌تر می‌کند. یکی از این سایت‌های معروف و کاربردی، 

igfonts

است. دومین سایت نیز 

instafonts

نام دارد. کارکردن با این دو سایت بسیار آسان است. فقط کافیست که وارد سایت شده و سپس در کادر مورد نظر، عبارت دلخواه خود را تایپ کنید. پس از تایپ در پایین صفحه می‌توانید انواع متنوعی از فونت‌های خروجی را مشاهده کنید. برای استفاده فقط کافیست عبارت بدست آمده را کپی کرده و سپس در هر بخش از اینستاگرام که می‌خواهید اعمال کنید. این روش برای تغییر فونت بیو اینستاگرام نیز موثر است.

سخن پایانی

بطور کلی در این مقاله سعی کردیم آموزش‌های لازم را برای تغییر فونت اینستاگرام چه در استوری و چه در پست را ارائه دهیم. همچنین ساخت فونت نستعلیق در اینستاگرام را نیز با تصویر آموزش دادیم. در انتها نیز دو نرم افزار و دو سایت جهت تغییر فونت آنلاین و افلاین معرفی کردیم.

نظر شما درمورد این مقاله چیست؟ آیا توانستید با استفاده از آموزش‌ها به فونت نستعلیق اینستاگرام دسترسی پیدا کنید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر