موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

سایت آموزش آنلاین ایرانی

سایت آموزش آنلاین ایرانی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 17 اردیبهشت 1398 ساعت 16:04

pdf2.png

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

بهترین سایت های آموزشی ایران

5

از

1

رای

این بار در سلسله قصد داریم با یک تاپ تن دیگر  به بهترین های حوزه آموزش آنلاین بپردازیم، با ما همراه باشید تا ۱۰ وب سایت بزرگ ایرانی در حوزه آموزش آنلاین را به شما معرفی کنیم.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، حوزه های آموزشی و یادگیری بیش از هر چیزی دست خوش تغییر شده اند و بدون غلو می توان این تغییر بزرگ را  به نوعی انقلاب در این حوزه تعبیر کرد. کتاب های الکترونیکی ، فیلم های آموزشی و مقالات آنلاین و آزمون های آنلاین را میتوان خانواده کوچکی از این حوزه نوین دانست.

امروزه با توجه به این که حجم بسیار زیادی از این منابع در زمینه ها و حوزه های مختلف وجود دارد و برخی از آنها به صورت رایگان و بعضی دیگر نیز احتیاج به پرداخت هزینه و یا ثبت نامه اولیه هستند، ما قصد داریم تا برترین ها و بهترین های این وب سایت ها را برای شما لیست کنیم تا شما با توجه به نیازتان در هر یک از این زمینه ها با بهترین های فعال آن حوزه آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

۱٫فرادرس

FaraDars1.png

فرادرس را می توان بزرگترین پروژه آموزش آنلاین کشور در حوزه آموزش های دانشگاهی دانست. این وب سایت با ۹۰ هزار دانشجو خود را بزرگترین دانشگاه آنلاین کشور می داند. فرادرس با اختیار داشتن بزرگترین منبع فیلم های آموزشی دانشگاهی با هدف قرار دادن دانش دانشگاهی بدون واسطه به دانشجویان سراسر کشور شروع به فعالیت کرده و توانسته جایگاه خوبی را در این زمینه داشته باشد.

کنترل در کیفیت فیلم های آموزشی تولید شده مدرسان فرادرس توسط ناظران با هدف بهبود کیفیت آموزشی و بالارفتن بازده و همین طور همکاری با بزرگترین اساتید کشور در زمینه های مختلف برای در دسترس گذاشتن دانش دانشگاهی برای همه دانشجویان اقصی نقاط کشور را می توان از جمله ویژگی های بارز این وب سایت دانست.
تدوین و سیاست تولید ویدیو های آموزشی و فهرست بندی ها در فرادرس به دانشجو ها این امکان را می دهد که با توجه به شرایط خود بتوانند دسترسی خیلی راحتی به فصل های مختلف این اموزش ها داشته باشند.

در این وب سایت بخشی از آموزش ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شود، اما برای دریافت کامل آموزش ها باید آموزش خریداری شد.

۲٫فرانش

faranesh.jpg

فرانش یکی از وب سایت های بزرگ و فعال در زمینه آموزش آنلاین است که با هدف آموزش کاربردی به کاربران و مخاطبان خود فعالیت می کند. منظور از آموزش کاربردی این است که فرانش قالبا آموزش های خود را با سیاست آموزش برای ورود به بازار کار در حوزه های مختلف تولید می کند.
فرانش ابتدا ویدیو های آموزشی خود را در زمینه آموزش طراحی سایت و وب شروع کرد اما بعد ها ویدیو های آموزشی خود را در زمینه های مختلف مثل الکترونیک و طراحی وبازی سازی و بازاریابی و… نیز به زیر مجموعه های خود اضافه کرد.

آموزش های فرانش بیشتر حالت عملی دارند تا تئوری و معمولا ویدیو های توسط مدرسان در محیط کاری و یا در منزل در هنگام کار کردن ضبط می شود و در اختیار کاربران قرار داده می شود. کیفیت بالای ویدیو های آموزشی فرانش را می توان از مزایای خوب این وب سایت دانست.
بخشی از آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شود، اما برای مشاهده کامل ویدیو ها باید، محصول خریداری شود.

۳٫مکتب خونه

maktabkhooneh.jpg

مکتب خونه که خود را بزرگترین رسانه دیجیتال در ایران می داند.یک وب سایت فعال در زمینه تولید آموزش آنلاین است. مکتب خونه که سابق بر این با هدف در دسترس قرار دادن آموزش های دانشگاهی دانشگاه های خوب کشور به صورت ویدیویی برای همه دانشجویان اقصی نقاط کشور به صورت رایگان فعالیت می کرد، جدیدا با افزودن بخش مکتب پلاس در زمینه های مختلف دیگر آموز آنلاین فعالیت خود را گسترش داده است.
همان طور که خدمتتون عرض کردیم مکتب خونه به دو بخش دروس دانشگاهی و مکتب پلاس تقسیم بندی می شود که :

بخش اول – مکتب پلاس : به تولید آموزش های کوتاه و کاربردی با همکاری تعاملی دانشگاه های خوب کشور می پردازد  که هدف از این دوره ها(قالبا پروژه محور) تربیت نیروی کار مورد نیاز برای ورود به بازار کار است، به صورتی که افراد با کسب مهارت مورد نیاز بو گذراندن دوره ، میتوانند در شرکت ها و یا به صورت فردی مشغول به کار شوند.
شرکت کنندگان در این دوره ها بعد از پایان دوره مدرک شرکت در آن دروه را از دانشگاه برگزار کننده آن دوره دریافت می کنند.

در این راستا بخوانید : ۱۰ شغل پر درآمد ایران


بخش دوم – دروس دانشگاهی : 
مکتب خونه که در ابتدا کار خود را با این بخش آغاز کرد با ضبط و ارائه دروس دانشگاهی از کلاس های اساتید برتر بهترین دانشگاه های کشور با کیفیت بالا و به صورت رایگان توانست محبوبیت خوبی را برای خود به دست آورد.
هدف مکتب خونه از ارائه این آموزش ها این بود که همه افراد و دانشجو های کشور بتوانند به صورت رایگان از محتوای آموزشی دانشگاه های برتر کشور استفادهه کنند. این ویدیو ها از کلاس های درس اساتید گرفته شده است و به مانند این است که شما در کلاس آنها شرکت کرده اید.

۴٫سون لرن

ا7learn.jpg

سون لرن یکی از وب سایت های اموزشی کشور است که به صورت تخصصی در زمینه آموزش وب و طراحی سایت فعالیت می کند.این وب سایت با همکاری بهترین اساتید ایران در زمینه طراحی وب توانسته در مدت کمی موفق به تولید دوره های آموزشی با کیفیتی شود و مخاطبان زیادی را جذب خود کند.
این وب سایت ابتدا آموزش های خود را به صورت رایگان در اختیار کابران خود قرار میداد، اما بعد ها با توجه به بازخورد های خوبی که دریافت کرد محتوا های خود را به صورت کامل و حرفه ای و با کیفیت تولید کرد و به صورت محصول برای فروش در وب سایت خود قرار داد.
بخشی از این دوره ها را شما می توانید به صورت رایگان دریافت کنید.

۵٫دانشجو یار

daneshjooyar.jpg

دانشجویار یکی از وب سایت فعال ایرانی در خوزه تولید محتوای آموزش آنلاین است که ابتدا فعالیت خود را در زمینه آموزش وب شروع کرد. امم بعد ها در زمینه های مشابه نیز فعالیت خود را گسترش داد و با همکاری اساتید مجرب توانست محصولات با کیفیتی را در این زمینه ارائه دهد.
یکی از سیاست های جالب به کار گرفته شده در دانشجویار این است که سعی می کند در هر دوره محصولاتی را تولید کند که نیاز بازار است و این دوره ها می تواند افراد را برای ورود به این کسب و کار های به اوج رسیده آماده کند. به نوعی می توان گفت که دانشجویار قصد دارد با استفاده از علم برنامه نویسی نیرو هایی را تربیت کند که ارتباط بین علم و صنعت را گسترش داده و این فاصله را پوشش دهند.

۶٫همیار وردپرس

hamyar.png

همیار ورد پرس را میتوان بزرگترین وب سایت آموزشی در زمینه تولید آموزش ورد پرس در ایران دانست.این وب سایت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ شروع کرد و با تولید محتوای آموزشی با کیفیت در این حوزه به بزرگترین وب سایت در این زمینه تبدیل شده است.
همیار وردپرس با ترجمه و تولید افزونه ها و ابزار های مورد نیاز این زمینه به صورت رایگان توانسته مخاطبین زیادی را جذب خود کند. و تمامی آموزش های این وب سایت به جز چند تا از بسته های آموزشی که انگشت شمار هستند ، بقیه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

۷٫مدیر وب

modirweb.jpg

مدیر وب یکی دیگر از وب سایت های فعال در زمینه تولید محتوای آموزشی آنلاین است که فعالیت اصلی آن در زمینه تربیت نیرو برای مدیریت وب سایت ها با رویکرد کسب و کار های اینترنتی است.
مباحث اصلی که در آموزش های این وب سایت مطرح می شود ، بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب و کار های آنلاین است که این وب سایت به خوبی توانسته با تولید محتوای اختصاصی تصویری و با کیفیت در این زمینه پیشرفت کند.

اکثر محتوای تصویری این وب سایت به صورت محصول در اختیار کاربران قرار گرفته می شود، اما پادکست ها و ویدیو های رایگان بسیاری را نیز این وب سایت برای آشنایی مقدماتی کاربران با این حوزه در اختیار  قرار داده است.

در این راستا بخوانید : مدل های کسب و کار و درآمدهای اینترنتی

۸٫بیاموز

bamooz.png

وب سایت بیاموز یکی از فعالین حوزه آموزش آنلاین در کشور است که در زمینه آموزش آنلاین یادگیری زبان به خصوص زبان های خارجی فعالیت می کند.اکثر آموزش های وب سایت به صورت متنی می باشد و تقریبا تمامی آن ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.
بیاموز توانسته با همکاری اساتید مجرب در زمینه کاری خود یکه تاز رقابت در این زمینه باشد و به تازگی این وب سایت اعلام کرده است که قصد دارد تا در زمینه های دیگر آموزش آنلاین مانند موسیقی و… نیز وارد شود و تولید محتوا کند.

۹٫کلیک سایت

clicksite.jpg

کلیک سایت یکی دیگر از وب سایت های فعال و خوب در حوزه تولید محتوای آموزش آنلاین کشور است که فعالیت خود را در زمینه آموزش برنامه نویسی تحت وب شروع کرده است اما آموزش های دیگری مثل اندروید و ios  و… را نیز به مجموع محصولات خود اضافه کرده است.
اکثر آموزش های کلیک سایت به صورت پروژه محور بوده و یکی از پروژه های اصلی در دوره های این وب سایت پیاده سازی وب سایت دیجی کالا و متعلاقت آن مثل اپلیکشین و… است که اکثرا شهرت این وب سایت به این پروژه ها است.

بخشی از آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است، اما برای مشاهده کامل دوره های این وب سایت باید محصول خریداری شود.

۱۰٫وی لرن

welearn.jpg

وی لرن با شبکه سازی بین مدرسان و دانشجویان و همچنین با تولید محتوای آموزشی با کیفیت بالا توانسته در مدت کمی پیشرفت خوبی را داشته باشد.
وب سایت وی لرن با تولید محتوای آموزشی در راستای تربیت نیرو برای ورود به بازار کار در زیر شاخه های مربوط به کامپیوتر مانند برنامه نویسی و طراحی و شبکه و امنیت و… مخاطبین زیادی را جذب خود کرده است.
وجود دوره های آموزشی با کیفیت رایگان و همین طور خطی بودن این آموزش ها و گام به گام بودن آنها تا رسیدن به هدف که همان تربیت نیروی متخصص در یک زمینه خاص است ، از ویژگی های بارز این وب سایت آموزشی است.

۱۱ – بلدشو

00.jpgبهترین سایت های آموزش ایران

هدف این سایت دسترسی فارسی زبانان به آموزش های معتبر خارجی با زبان فارسی است.
این سایت با بهره گیری از مترجمین و صداپیشگان توانمند توانسته است در جهت تامین آموزش هایی که در داخل تولید نمیشوند گام مثبت و مهمی را بردارد.
دیدن فیلم های آموزشی نیازمند تمرکز بالایی ست و این مهم با صرف تمرکز به جهت فهم زبان مدرس و عدم توجه به تصاویر محقق نمیشود. بلدشو با دوبله ی فیلم های آموزشی به مخاطبین کمک میکند تا تمام تمرکز خود را صرف به خاطر سپردن و یادگیری آموزش ها کنند.

موضوعات آموزشی که قالبا این سایت بدان پرداخته است عبارت است از:

عکاسی
انیمیشن سازی
آی تی
مدیریت
کسب و کار
بازاریابی
ارزهای دیجیتال
طراحی
مهندسی
و مهارت های کاربردی

از جمله امکانات و قابلیت های بلدشو :

بیش از ۴۰۰ ساعت محتوای آموزشی برگردانده شده به زبان فارسی
جستجوی ساده و دسترسی راحت به محتوای آموزشی مورد نیاز
امکان تغییر زبان صدای فیلم بر روی سایت
امکان فعال یا غیرفعال نمودن زیر نویس به زبان های فارسی و غیر فارسی بر روی ویدئوهای سایت و…

در این راستا بخوانید : معرفی شغل های پر درآمد ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر