بسیاری از سالنهای بدنسازی در تلاش هستند که با جذب مشتری برای باشگاه ورزشی خود به درآمد بیشتری دست پیدا کنند. همچنین، ارائۀ خدمات ویژه مانند برنامۀ غذایی رایگان و تخفیفهای باشگاهی، به وفاداری مخاطبان و تبدیلشدن آنها به مشتریان دائمی کمک زیادی خواهد کرد. علاوهبراین، تعامل با کاربران در شبکههای اجتماعی، تبلیغات در سایتهای پربازدید و… نیز باعث جذب مشتری برای باشگاههای بدنسازی میشود.
اولین و مهمترین بخش برای جذب مشتری باشگاه ورزشی، نوشتن یک استراتژی و درنهایت مشخصکردن اهداف بلند و کوتاه مدت است.
اگر برای جذب مشتری باشگاه پرورشاندام خود در حال برنامهریزی هستید ولی نمیدانید از کجا شروع کنید یا اینکه چگونه میتوانید با تبلیغات مؤثر به تعداد مشتریان وفادار خود اضافه کنید، این مطلب را از دست ندهید.
بازاریابی برای جذب مشتری باشگاه ورزشی
ممکن است بسیاری از مشتریان هنگام گذر از جلو باشگاه یا شنیدن تعریف از دیگران به یک سالن ورزشی مراجعه کرده باشند. اما این کافی نیست؛ چراکه شما باید برای جذب مشتریان باشگاه ورزشی از تبلیغات آنلاین نیز استفاده کنید.
طراحی سایت برای باشگاه ورزشی
طراحی سایت برای باشگاه ورزشی اولین قدم برای تدوین استراتژی بازاریابی این کسب و کار است.
گفتنی است که صاحبان سالنهای ورزشی در میان همۀ ارتباطات خود به دنبال جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی هستند و راهاندازی سایت دقیقاً همان نقطهای است که اجازۀ برقراری ارتباط آنلاین میان شما و مشتری را میدهد.
از مواردی که باید هنگام طراحی سایت برای باشگاه بدنسازی به آنها توجه شود، ذکر آدرس، ساعت کار، امکانات باشگاه و محتواهای آموزشی است.
ممکن است ساخت سایت ابتدا کار سختی به نظر برسد و استخدام فردی برای ورود اطلاعات به سایت پرهزینه باشد. اما خوشبختانه امکاناتی که قالبهای مختلف مانند وردپرس در اختیار شما قرار میدهند، کمک میکند که شما با صرف کمترین هزینه، امکان ساخت سایت برای باشگاه بدنسازی را داشته باشید. افزودن امکاناتی نظیر عضویت و پرداخت آنلاین نیز به محبوبیت و دسترسی آسان مشتریان به شما اضافه خواهد کرد.
تولید محتوای ورزشی برای سایت
همیشه داشتن ایدههای تولید محتوا برای باشگاه ورزشی و انتشار آن روی سایت برای صاحبان این کسب و کار دغدغه بوده است. تولید محتوا دربارۀ تناسب اندام، سلامت، شادابی و سبک زندگی سالم به شما کمک میکند که در نتایج ابتدایی گوگل به کاربران نمایش داده شوید. در این صورت کسانی که در فکر ثبتنام در باشگاه ورزشی هستند، با جستجوی در گوگل و مشاهدۀ مطالب شما، به ثبتنام در مجموعۀ شما تمایل پیدا خواهند میکنند. این اولین قدم برای جذب مشتری باشگاه ورزشی خواهد بود.
تولید محتوای متنی بهصورت بلاگپست نیز به بهتر دیده شدن شما کمک خواهد کرد. همچنین، شما میتوانید با تولید محتوای ویدیویی مخاطبان بیشتری را به خود جذب میکنید. یکی از محتواهایی که میتوانید برای جذب مشتری در باشگاه ورزشی از آن استفاده کنید، برگزاری تخفیفهای مناسبتی یا رویدادهای مهم است. بهاین ترتیب با تولید محتوای تصویری و انتشار آن در سایت و همینطور توضیح کوتاه دراینباره، میتوانید به تعداد مشتریان خود اضافه کنید.
با ایجاد قابلیت پشتیبانی سایت، امکان طرح پرسش و پاسخ را فراهم کنید تا دسترسی مشتریان و کاربران به شما ساده شود.
یکی دیگر از روشهای تولید محتوا که به سئو سایت و بهطورکلی شبکههای اجتماعی کمک میکند، ساخت پادکست است. ماهیت باشگاهها به صورتی است که تولید فایل صوتی با محتوای آموزشی کمک بسیاری به جذب مشتریان جدید میکند.
سئو محلی برای سالنهای ورزشی
گوگل مپ یکی از سرویسهای کاربردی گوگل محسوب میشود. علاوهبر قابلیت گوگل مپ برای جستجوی مکانهای مورد نظر توسط کاربران، امکان ثبت نقشۀ محل کسب و کار نیز در آن وجود دارد.
گوگل مپ یکی از مقرونبهصرفهترین روشهای بازاریابی برای باشگاههای ورزشی است. عدم نیاز به پرداخت هزینه، بهتر دیده شدن محل کسب و کار به کمک نوشتن نظریات و ثبت موقعیت مکانی ازجمله مزایای سئو محلی است.
کاربران برای جستجوی باشگاه ورزشی در اطراف محل کار یا سکونت خود از عباراتی مانند سالنهای بدنسازی در نزدیکی من، باشگاههای ورزشی در نزدیکی من یا سالنهای بدنسازی شهر من استفاده خواهند کرد. پس نکتۀ مهم، استفاده از بهترین کلمات کلیدی در سئو محلی است.
جذب مشتری برای باشگاه ورزشی از طریق شبکههای اجتماعی
باشگاههای ورزشی یکی از کسب و کارهایی هستند که نیاز به استفاده از شبکههای اجتماعی در آنها بسیار احساس میشود. بعد از راهاندازی سایت و قراردادن چند محتوای جذاب، نوبت استفاده از یک یا چند شبکۀ اجتماعی میرسد.
تلگرام نوعی پیامرسان قوی و محبوب است که با وجود فیلترشدن هنوز هم مورد توجه کاربران قرار دارد. پس با ساخت یک گروه یا کانال در تلگرام میتوانید محتواهایی مانند آموزش، رویدادها و تخفیفهای ویژه برای افرادی که کانال تلگرام شما را دنبال میکنند در نظر بگیرید.
علاوهبر کانال تلگرام، مدیریت صفحه اینستاگرام هم کمک بسیاری به حفظ مشتریان قبلی و جذب مشتریان جدید میکند. سعی کنید با انتشار ویدیوهای جذاب از تمرین ورزشکاران بهصورت IGTV یا هایلایتکردن رویدادهای مهم، محتوای جذاب برای اینستاگرام تولید کنید. اگر زمان کافی برای تولید محتوا برای سایت و شبکههای اجتماعی را بهصورت جداگانه ندارید، میتوانید با ایجاد تغییراتی کوچک، همان محتوا را در بسترهای مختلف منتشر کنید.
ارسال خبرنامه هفتگی
خیلی از کسب و کارها از بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتریان جدید یا ترغیب مشتریان قدیمی برای ثبتنام مجدد استفاده میکنند. اما چگونه و با چه محتوایی؟
ممکن است یک نفر فقط برای مدت کوتاهی به باشگاه ورزشی شما مراجعه کرده باشد. اکنون نوبت شماست که با ارسال خبرنامه جذاب و معرفی امکانات و تخفیفهای جدید باشگاه، او را به ثبتنام مجدد تشویق کنید. همچنین میتوانید بهصورت ماهانه، عضو برتر باشگاه در رسیدن به اهداف تناسب اندام را معرفی کنید. گفتنی است که ارسال محتوای آموزشی در قالب اینفوگرافیک یا ویدئو نیز کمک بسزایی در جذب مشتری برای باشگاه ورزشی میکند.
اگر صاحب یک سالن ورزشی هستید و برای جذب مشتری باشگاه بدنسازی خود دغدغه دارید، کافی است با کارشناسان حوزۀ تبلیغاتی گروه بازاریابی محتوایی جوهرتماس بگیرید.