موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

کد امنیتی اینستاگرام نمیاد

کد امنیتی اینستاگرام نمیاد

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 21 آبان 1399 ساعت 00:54

گاهی اوقات برای ورود به اینستاگرام نیازمند دریافت یک کد ۶ رقمی امنیتی هستیم. اغلب این حالت در مواقعی رخ می دهد که رمز عبور خود را فراموش کرده ایم یا اینستاگرام به دلایل مختلفی قصد دارد از هویت کاربران قبل از ورود به حساب کاربری مطمئن شود.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

اما متاسفانه گاهی پیش می آید که این کد برای ما فرستاده نمی شود و به همین دلیل موفق به ورود به اینستاگرام نمی شویم. در این مطلب انزل وب قصد داریم به روش های حل مشکل ارسال نشدن سکوریتی کد یا کد امنیتی شش رقمی اینستاگرام بپردازیم.

jseorxktsgyd.jpeg

با توجه به سوالات مکرر کاربران محترم موبایلستان، توضیحاتی در خصوص مشکل Security Code بیان می کنیم.

دلیل اینکه اکثر دوستان با این مشکل مواجه هستند یک یا چند مورد از دلایل زیر می باشد :

  • استفاده از نرم افزار غیر اصلی و غیر رسمی اینستاگرام
  • استفاده از نرم افزارهای مربوط به ذخیره کلیپ و عکس
  • استفاده از نرم افزارهای جذب فالوور، لایک و ویوو
  • وارد کردن اطلاعات ورود به صفحه اینستاگرام در سایت های مربوط به ربات جذب فالوور، لایک و ویوو
  • لایک و آنلایک کردن به تعداد زیاد در بازه زمانی کوتاه (مثلا طی یک روز)
  • فالوو و آنفالوو کردن کاربران به تعداد زیاد در بازه زمانی کوتاه (مثلا یک روز)
  • ریپورت شدن توسط افراد مختلف

دقت کنید هر کدام از موارد بالا باعث اسپم شناخته شدن فعالیت شما توسط اینستاگرام می شود و به همین علت صفحه شما توسط اینستاگرام مسدود می گردد. لذا با اولین لاگین از شما Security code درخواست می شود. در مواقعی که صفحه شما مسدود شده باشد ممکن است پیامک حاوی کد را دریافت نکنید و این موضوع ممکن است چندین روز یا ماه برای فعالسازی مجدد اکانت شما زمان ببرد.

یکی از اقدامات لازم در صورتی که دلایل این مسدود شدن از موارد بالا باشد این است که ابتدا نسخه اصلی اینستاگرام را دانلود کرد و آن را از طریق گوگل پلی یا دیگر مارکت های معتبر نصب کنید. پسورد اینستاگرام خود را عوض کنید. درصورت استفاده از سایت های جذب فالوور، حتما از تمام آنها اکانت خود را حذف کنید و مطمئن شوید آن سایت دیگر دسترسی به اکانت شما نداشته باشد. اما راه های دیگری نیز برای حل مشکل ارسال کد اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به انها اشاره می شود.

دلایل ارسال نشدن کد اینستاگرام به شماره و یا ایمیل میتواند هم از طرف شما باشد و هم از طرف اینستاگرام، به این صورت که اگر شما هنگام وارد کردن ایمیل خود داخل پیج تان غلط املایی داشته باشید با این مشکل روبرو خواهید شد و به همین دلیل است که ما اصرار میکنیم ایمیل خود را داخل اینستاگرام کانفریم کرده باشید.

اما در مورد شماره موبایل باید خدمت شما عرض کنم که اگر پیشتر شماره موبایلی را داخل اکانت خود ثبت کرده بودید اما حال به آن دسترسی ندارید قبل از خروج از اکانت خود شماره موبایل جدید خود را داخل اکانت ثبت کنید. هدف ما از مطرح کردن این موارد به این دلیل است که بیشتر دوستانی که با این مشکل مواجهه هستند، بیان میکنند که چرا کد تایید اینستاگرام نمیاد خب این مواردی که ما ذکر کردیم دلیل های اصلی عدم دریافت کد امنیتی اینستاگرام میباشد چون در واقعه این کد ها ارسال میشوند اما به ایمیل و شماره موبایل دیگری.

گاهی اوقات پیش می آید که شما هم ایمیل و هم شماره تماس خود را به درستی وارد کرده اید اما کدی برای شما ارسال نمیشود اما نگران نباشید چون این مشکل از طرف اینستاگرام میباشد. برای دریافت کد امنیتی و یا احراز هویت در این مواقع فقط کافی ایست چند ساعت دیگر امتحان کنید. البته اکثرا این مشکل برای شماره تماس ها پیش می اید پس حتما ایمیل معتبری داخل اکانت خود ثبت کرده باشید.

اگر هنوز صفحه شما مسدود نشده است، برای حل این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید :

  1. پسورد صفحه اینستاگرام خود را عوض کنید
  2. درصورت استفاده از نرم افزار غیراصلی و غیر رسمی اینستاگرام، آن را حذف و نسخه اصلی آن را از گوگل پلی نصب نمایید
  3. درصورت استفاده از نرم افزارهای ذخیره فیلم و عکس، آنها را حذف نمایید.
  4. درصورت استفاده از سایت های جذب فالوور، حتما از تمام آنها اکانت خود را حذف کنید و مطمئن شوید آن سایت دیگر دسترسی به اکانت شما نداشته باشد

76wiqb0opqf7.jpeg

اگر امکان احراز هویت دو مرحله ای را پیش از این فعال کرده باشید می توانید از کدهای بازیابی برای حل مشکل خود استفاده کنید. برای این کار طبق روش زیر عمل کنید. البته این روش را باید قبل از وقوع این مشکل به کار گرفته باشید تا بتوانید از کدهایی که در اختیارتان قرار می گیرد استفاده کنید:

۱- به پروفایل خود رفته و روی چند خط عمودی در بالای صفحه نمایش را لمس کنید.

۲- به Settings بروید.

۳- در اینجا ابتدا Privacy and Security و سپس گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.

۴- Recovery Codes را انتخاب کنید.

برای لغو کدهای بازیابی کنونی و دریافت کدهای جدید نیز در این صفحه می توانید گزینه Get New Codes را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به این کدهای بازیابی باید اول از همه وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شده باشید. سپس این کدها را کپی کرده یا از آن ها عکس بگیرید. با انجام این کار به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد. ولی در صورت حل نشدن آن می توانید روش های زیر را به کار گیرید.

وقتی کد شش رقمی اینستاگرام نمی آید از گزینه Get Help Signing In استفاده کنید. در اپلیکیشن اینستاگرام در صفحه لاگین کردن گزینه ای به نام Get Help Signing In وجود دارد که شما می توانید از این طریق اقدام کنید.

  • ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه Other Issues بزنید.
  • در گوشی های آندروید باید بر روی گوشی Use Username or Email لمس کرده و سپس مشخصات خود را وارد کنید.
  • بعد از این صفحه شما به صفحه ای هدایت خواهید شد که باید بر روی گزینه  Don’t have access to any of these یا Need more help بزنید.
  • در این صفحه شما باید مشکل خود را با اینستاگرام مطرح کنید و برای این شرکت ارسال کنید.
  • معمولا پس از گذشت دو الی سه روز اینستاگرام با شما تماس گرفته و لینکی برای شما ارسال می کند تا مشکل شما حل شود.

ipogwnzchxd1.jpeg

گاهی اوقات اینستاگرام آی پی ایران را بلاک کرده و از ارسال کد جلوگیری می شود. برای تست مجدد بهتر است که IP خود را تغییر و آن را به کشور دیگری به جز ایران تغییر دهید. در این حالت اگر عدم ارسال پیامک به دلیل بلاک شدن IP باشد، پیامک کد اینستاگرام به راحتی برای شما ارسال خواهد شد.

oknzuwzvr2hp.jpeg

استفاده از حالت ناشناس یا همان New Incognito Window در مرورگرها نیز عملکردی مشابه دارد و می توانید از این روش نیز کد اینستاگرام را دریافت کنید.

xu31ski1nb71.jpeg

یکی دیگر از روش های حل این مشکل پاک کردن حافظه پنهان برنامه است. بنابراین قبل از ورود به برنامه، پاک سازی حافظه و Clear data کنید تا بتوانید این مشکل را حل کنید.

tfib6irehfpl.jpeg

شما زمانی که نمی توانید کد شش رقمی را دریافت کنید بهتر است در هنگام لاگین شدن در اپلیکیشن در پایین صفحه بر روی گزینه switch account لمس کنید. در این حین صفحه جدیدی باز خواهد شد. شما در این صفحه نام کاربری و رمز عبور خود را پاک کنید و سپس گزینه Log in with Facebook را لمس کنید تا از حساب کاربری خود در فیسبوک بتوانید وارد اینستاگرام شوید.

o1nqfj19jqfr.jpeg

برای حل مشکل ارسال نشدن کد اینستاگرام به ایمیل می توانید از شماره تلفن خود نیز استفاده کنید. برای این کار در باکس مورد نظر به جای ایمیل باید شماره تلفن خود را وارد نمایید. البته حواستان باشد که این باید همان شماره ای باشد که با آن حساب کاربری اینستاگرام را ایجاد نموده اید.

kny4jyncmv2c.png

گاهی اوقات ورود به حساب کاربری اینستاگرام از طریق یک کامپیوتر یا گوشی دیگر که از شبکه اینترنت و بالطبع آدرس IP متفاوتی بهره می برد مشکل نیامدن کد اینستاگرام را حل می کند. این قضیه به این دلیل است که برخی از آدرس های IP به دلایل مختلف ممکن است توسط اینستاگرام بلاک شده باشند. برای این کار می توانید از نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی نیز استفاده کنید.

علاوه بر مواردی که تا اینجا برای رفع مشکل سکوریتی کد اینستاگرام ذکر شد در صورت حل نشدن مشکل، می توانید نکات زیر را هم مدنظر قرار دهید:

  • با اینکه امکان دریافت کد از طریق پیامک هم وجود دارد ولی بهتر است برای این کار از نسخه وب اینستاگرام کمک بگیرید.
  • می توانید قبل از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، از طریق تنظیمات گوشی حافظه کش آن را پاک کنید.
  • حواستان باشد که شماره تلفن شما (بیشتر مواقعی از شماره مجازی استفاده میکنید) در لیست اسپم نباشد. البته اینستاگرام بیشتر شماره های مجازی را در این لیست قرار می دهد.
  • جهت دریافت کد شش رقمی اینستاگرام برنامه های مسدودکننده تماس ها و پیامک ها را موقتا غیر فعال کنید.
  • در اینستاگرام، شماره خود را بدون صفر وارد کرده و حتما گزینه ۹۸+ را قبل از وارد کردن شماره انتخاب کنید.
  • در صورت امکان از شماره های دیگر خود که برای اپراتور متفاوتی هستند جهت ثبت نام استفاده کنید.
  • از یک سرویس ایمیل دیگر برای دریافت کد استفاده کنید. البته اگر باز هم به مشکل برخوردید شاید از این ایمیل قبلا در ثبت نام برای اکانت دیگری استفاده کرده باشید. بنابراین حتما از ایمیلی استفاده کنید که تا به حال در ثبت نام اینستاگرام از آن بهره نبرده باشید. در جیمیل می توانید این مشکل را با اضافه کردن یک نقطه به آدرس ایمیل حل نمایید.

در این مطلب سعی کردیم که روش های رفع مشکل نفرستادن کد امنیتی اینستاگرام را مرور کنیم. آیا تا به حال با این مشکل برخورد کرده اید؟ چنانچه در این رابطه تجربه و نظری دارید آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر