موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

روش تبلیغات آتلیه عکاسی

روش تبلیغات آتلیه عکاسی

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 13 دی 1399 ساعت 23:30

جذب مشتری برای آتلیه موضوعی بود که در مقاله قبلی به آن اشاره کردیم . تکنیک هایی گفته شد که برای تبلیغات عکاسی هم مفید باشند . در واقع آتلیه موفق باید از راهکارهایی استفاده کند که او را به موفقیت برساند . خیلی خلاصه عرض میکنم در این مقاله تکنیک های جذب مشتری برای آتلیه را از سر میگیریم .

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

نکته بسیار مهم : اگر مقاله قبلی را نخوانده اید حتما مطالعه بفرمایید . توضیحات مقدماتی  و خیلی از راهکارها در مقاله قسمت ۱ موجود میباشد .

برای خواندن مقاله قسمت اول کلیک کنید


خب برویم سراغ تکنیک هایی که یک آتلیه موفق باید انجام دهد .

جذب مشتری برای آتلیه

آتلیه موفق

سفارش مشتری را زودتر آماده کنید

به هیچ وجه مشتری را معطل نکنید مگر اینکه بخواهید چیزی به او بفروشید . مشتری ها مایل هستند تا پول بیشتر خرج کنند اما کار آنها سریع تر راه بیفتید .

به عنوان مثال


بریدن دور عکس

شاسی کردن عکس

قاب کردن عکس

داخل پاکت گذاشتن عکس

پیدا کردن عکس از بایگانی

چاپ کردن عکس مشتری

باید قبل از اینکه مشتری به دنبال سفارش خود بیاید آماده باشد .


خودتون پیگیر کار مشتری شوید

اگر قرار است از بایگانی تان عکسی را بیابید یا در ساعت خاصی عکس یا فیلم مشتری را تحویل دهید بهتر است خودتان شماره تلفن مشتری را بگیرید و موقع حاضر شدن کار برای مراجعه مشتری با وی تماس حاصل کنید .

( این کار باعث میشه که مشتری درک کنه که شما برای اون ارزش قائل هستید )

ارزش دادن به مشتری = خرید های بیشتر و پی در پی مشتری از شما


چرا قیمت های شما بیشتر  هستند؟

مطمئنن خیلی از مشتری ها این جمله رو میپرسند .

همین عکس رو فلان آتلیه ارزون تر میندازه

آتلیه همکارتون این فیلمبرداری رو ارزون تر میگیره

و یا از این قبیل صحبت ها که به آن اعتراض میگویند .

البته تمام تکنیک های پاسخگویی به اعتراضات مشتری در این دوره توضیح داده شده

زمانیکه مشتری خدمات شما را به رقابیتان مقایسه کرد نه عصبانی شوید و نه حرف مشتری را تکذیب کنید .

تفاوت عکس را به مشتری نشان دهید وقتی مشتری تفاوت را بفهمد و با توضیحات شما موضوع را درک کند مشکل حل خواهد شد .


اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید

شماره تلفن

تاریخ تولد

سالگرد ازدواج

نام و نام خانوادگی

حداقل چیزهایی هستند که یک آتلیه موفق به آنها نیاز دارد .

حتما میپرسید که چرا ؟

فرض کنید که شما عکاس یا تصویربردار مجلس ازدواج مشتری تان هستید .

اگر تاریخ سالگرد ازدواج مشتری  را در جایی ثبت کنید میتوانید درست در همان روز به مشتری پیامک تبریک بفرستید  یا از مشتری بخواهید که با تخفیف ویژه الی که به مناسبت سالگرد ازدواجشان به آنها میدهید به آتلیه شما مراجعه کنند . کار جالبی که میتوانید انجام دهید این است که یکی از عکس های ازدواج یا هر مراسم دیگری مشتری را به آنها نشان ندهید و برای سورپرایز کردن آنها در سالروز همان مراسم ، عکس را به عنوان هدیه به ایشان دهید .

( این کار باعث میشه که مشتری نسبت به شما وفادار تر بشه و تبلیغ شما رو هم بکنه )

این روش یکی از مهم ترین تکنیک های فروش حرفه ای میباشد که خیلی ها رو توانسته میلیاردر کند .

( اگه دوست داشتید میتونید کتاب آیین دوستیابی اثر دیل کارنگی رو مطالعه کنید . اونوقت حرف من رو بهتر متوجه میشوید . )


از دفتر خود خارج شوید

چه کسانی به عکاس و فیلمبردار احتیاج دارند؟

مدارس

تالارهای عروسی

پلیس +۱۰

مهدکودک ها

شرکت ها و کارخانجات

اماکن ورزشی

میتوانید به این مراکزی که نام بردم مراجعه کرده و به آنها پیشنهاد همکاری بدهید .

برای اینکار شما به چند چیز نیاز دارید

اشتیاق

اعتماد به نفس

ارتباط موثر

پرزنت کردن


( خود من زمانی که میخواستم جذب مشتری برای آتلیه داشته باشم این کارها رو انجام دادم و انصافا هم جواب گرفتم )

مقاله چگونه پرزنت کنیم و ارتباط موثرمیتونه در این زمینه به شما راهنمایی بده .


 تبلیغات عکاسی در اینترنت

وقتی شما در اینترنت دنبال آموزش جذب مشتری برای آتلیه میگردید ، قطعا مشتری های شما هم دنبال عکاس یا آتلیه خوب هم میگردند و خواهند گشت .

به نظرم اهمیت موضوع را متوجه شدید .

در اینستاگرام حضور فعال داشته باشید و

شدیدا پیشنهاد میکنم که وب سایتی که راه اندازی کنید تا بتوایند به صورت آنلاین از مشتری پول بگیرید .

آتلیه عکس تو عکس که بنیانگذار آن یکی از دوستان من است این کار را با موفقیت انجام داده .

با حضور در فضای مجازی و اینترنت نیازی به صرف هزینه زیاد برای تبلیغات عکاسی خودتان ندارید .


عکاسی سیار

چه خوب میشد اگر…

کسب و کاری وجود داشت تا دیگه نیازی رفتن به کارواش نبود

یه نفر واسمون نون میگرفت

مکانیکی ماشین رو جلوی درب خونمون تعمیر میکرد

زنگ میزدیم عکاسی و توی خونه از ما عکس پرسنلی مینداخت و درجا بهمون تحویل میداد .

خیلی عالی میشد .

خیلی از کسب و کارها به این سمت حرکت کرده اند که جدیدا عکاس ها هم به سمت این نوع کسب و کار که موفقیت هایی هم در پی دارد کشیده میشوند .

توصیه میکنم اگر میخواهید صاحب یک آتلیه موفق بشوید از این تکینک که هم تبلیغات عکاسی شما را انجام میدهد و هم یکی از مهمترین راه های جذب مشتری برای آتلیه است استفاده نمایید .


جمع بندی و توصیه پایانی

حضور مستمر در فضای اینترنت

پیگیری کردن مشتری

پاسخگویی به اعتراضات مشتریان

و همکاری با مشتریان هدف

شما را به یک عکاس حرفه ای و ثروتمند تبدیل خواهد کرد .

توصیه میکنم فایل های صوتیو تصویری رایگان وب سایت ما که پر از اطلاعات مفید در زمینه بازاریابی و فروش هستند را مطالعه بفرمایید

قطعا در زمینه تبلیغات عکاسی ، راه های جذب مشتری برای آتلیه و تبدیل شدن به یک آتلیه موفق هم به شما کمک خواهد کرد .

 شاد و سرزنده باشید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر