موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

کوسن ست با مبل نسکافه ای

کوسن ست با مبل نسکافه ای

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 06 آبان 1400 ساعت 12:20

بیش از 20 مدل ترکیب رنگی مبل نسکافه ای

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

انتخاب رنگ مبل و سایر دکوراسیون خانه یکی از دلهره‌آورترین و در عین حال شیرین‌ترین کارهای ممکن است، واقعاً بهترین رنگ برای سِت کردن با مبل نسکافه‌ای چه رنگی است؟؟ جواب این سؤال آن‌قدرها هم ساده نیست و باید موارد متعددی را در نظر بگیرید تا بهترین رنگ برای سِت کردن انتخاب شود. اگر عاشق این رنگ هستید و در دکوراسیون منزل خود زیاد از آن استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید. مبل و دکور در ادامه بهترین ترکیب های رنگی با رنگ نسکافه ای را برای شما آماده کرده است.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که قهوه‌ای بهترین رنگ برای سِت کردن با نسکافه‌ای است اما باید قبول کرد که سِت کردن مبلمان و دکور منزل بسیار گسترده‌تر از چند رنگ بوده و بهتر است دید گسترده‌تری نسبت به رنگ‌ها به دست آورد تا انعطاف بیشتری در سِت کردن رنگ‌ها امکان‌پذیر باشد. مثلاً مبل نسکافه‌ای با کوسن‌های رنگی یک انتخاب متفاوت و دل‌نشین است. رنگ‌های لوازمی مانند فرش، پرده، دیوار، کوسن و چوب مبل باید تا حدودی هارمونی رنگی مناسبی با رنگ مبل داشته باشند و البته این هارمونی با توجه به سلایق افراد و همچنین مدل‌های گوناگون دکوراسیون متفاوت خواهد بود. در ادامه توضیحات بیشتری بیان می‌شود و به سؤالاتی همانند مبل نسکافه ای با چه فرشی سِت می شود نیز پاسخ داده خواهد شد.

97cfed4a335c12a0.jpg

مبل کلاسیک نسکافه ای

سرفصل‌های ارائه­ شده در این متن عبارت‌اند از :

  •  تناسب رنگ چوب و کوسن با مبل نسکافه‌ای
  •  مبل نسکافه ای با چه فرشی ست می شود؟
  •  سِت کردن رنگ دیوار، پرده و کف با مبل نسکافه ای تیره یا روشن

aac9e022f9fa288d.jpg

مبل راحتی نسکافه ای

تناسب رنگ چوب و کوسن با مبل نسکافه‌ای

مبل محوریت خانه بوده و همچنین در دکوراسیون داخلی جزء مهم‌ترین‌ها است. تناسب رنگ در اجزای مبل خود یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود؛ زیرا اولاً تناسب رنگ اجزای مبل مانند رنگ پارچه با رنگ کوسن و رنگ چوب سبب نمای بیشتر مبل در خانه شده و از طرفی انتخاب رنگ مناسب برای هر کدام از آن‌ها این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر بتوانید سایر دکور منزل را با آن سِت کنید.

اما سؤال اصلی این است که چه رنگ چوب یا کوسنی به مبل نسکافه‌ای می‌آید؟ رنگ سفید یکی از انتخاب‌هایی است که شاید در ابتدا کمی با استرس همراه باشد اما بعد از انتخاب پشیمان نخواهید شد. مبل نسکافه ای با چوب سفید بسیار شکیل‌تر به نظر می‌رسد و به اصطلاح عامیانه مبل خودش را بیشتر نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که این ترکیب رنگ برای مبل‌های راحتی سازگارتر است. سعی کنید همواره به رنگ‌های سایر اجزا و دکوراسیون منزل دقت کنید و همواره آن‌ها را در نظر بگیرید. به طور کلی تعیین رنگ یک کار سخت و کاملاً غیر قطعی است و کاملاً به پارامترهای که در آن مکان قرار دارد وابسته است؛ البته به اضافه سلیقه شخصی. مبل نسکافه ای با چوب طلایی نیز سازگار است و ترکیب رنگی زیبایی را ایجاد می‌کند، این ترکیب رنگی در مبلمان کلاسیک و سلطنتی بیشتر خود را نشان می‌دهد و بیشتر مورد پسند است.

8ca5003db0585360.jpg

مبل نسکافه ای با چوب سفید

9fa02ba82229374e.jpg

مبل نسکافه ای کلاسیک

97db51fe6ac9d369.jpg

ناهارخوری نسکافه ای

برای انتخاب رنگ کوسن نیز چند انتخاب دارید در حالت اول می‌توانید رنگ کوسن را با رنگ چوب مبل سِت کنید این ترکیب رنگ سبب می‌شود تا انسجام رنگی مبل کامل شود و برای زیباتر دیده ­شدن به چیز دیگری وابسته نباشد. حالت دوم این است که مبل نسکافه ای با کوسن رنگی انتخاب شود و رنگ کوسن منطبق با یکی از اجزا دکوراسیون خانه باشد، مثلاً پرده یا فرش. این دو حالات جزء مرسوم‌ترین حالت‌های سِت کردن رنگ است اما حالت سومی هم وجود دارد که رنگ کوسن کاملاً متفاوت با بقیه موارد باشد و ایجاد تضاد کند، این حالت معمولاً در دکوراسیونی استفاده می‌شود که مبل و سایر اجزا در یک طیف رنگی باشند و کوسن با رنگی کاملاً متفاوت سبب تضاد شود. به این نکته توجه داشته باشید که تضاد رنگ کوسن با مبل و سایر اجزا دکوراسیون بیشتر در مدل‌های مبل راحتی مورد قبول است و در مدل‌های مبل سنتی و کلاسیک رنگ کوسن با یکی از رنگ‌های اجزا مبل مانند چوب یا پارچه، هم طیف هستند.

97eb92b66e56d75e.jpg

مبل راحتی نسکافه ای قهوه ای

مبل نسکافه ای با چه فرشی ست می شود ؟

وقتی رنگ مبل خود را انتخاب کرده‌اید مطمئناً تا حد زیادی در کارهای دکوراسیون منزل پیش رفته‌اید و تمامی جوانب را در نظر گرفته‌اید. اما اینکه مبل نسکافه ای با چه فرشی سِت می شود، سؤالی است که از چند منظر می‌توان به آن پاسخ داد:

1 - اولین حالتی که باید در نظر بگیرید طرح مبل است، یعنی مبل نسکافه‌ای شما جزء کدام دسته بندی مبلی است؟ راحتی، کلاسیک یا سلطنتی. با توجه به مدل هر کدام، رنگ فرشی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. مثلاً اگر مبل شما مبل راحتی نسکافه‌ای باشد سعی کنید فرشی مدرن و بدون نقش و طرح شلوغ انتخاب کنید. اگر می‌خواهید فرش شما تک رنگ باشد سعی کنید تِم رنگی را انتخاب کنید که نه خیلی متضاد با رنگ نسکافه‌ای باشد و نه خیلی هم رنگ. معمولاً با مبل نسکافه ای روشن یک فرش ساده با پس‌زمینه نسکافه‌ای تیره همخوانی دارد و اگر می‌خواهید به صورت متضاد کار کنید بهتر است رنگ فرش با رنگ کوسن‌ها در یک طیف باشد.

84a37cc17a4e525d.jpg

مبل نسکافه ای با فرش سِت کوسن

اگر مبل شما طرح کلاسیک یا سلطنتی دارد و پارچه آن به صورت ساده است بهتر است فرشی را انتخاب کنید که طرح سنتی و تقریباً شلوغی داشته باشد، این شلوغ بودن، طرح خلوت پارچه را پوشش می‌دهد و در نظرها زیباتر می‌آید. اگر هم طرح پارچه شلوغ بود بهتر است فرشی را انتخاب کنید که طرح ساده و خلوت‌تری دارد. همیشه این اصل را در نظر داشته باشید که دو طرح شلوغ در کنار هم جالب به نظر نمی‌آید اما دو طرح خلوت یا یک طرح خلوت و یک طرح شلوغ همگنی بیشتری دارند.

a74272ba6fb096cf.jpg

مبل سلطنتی نسکافه ای

2 - دومین حالت، سِت کردن رنگ‌ها است، یعنی با مبل نسکافه‌ای چه رنگ فرشی را انتخاب کنید. با مبل نسکافه‌ای یا هر رنگ مبل دیگر می‌توانید به سه صورت رنگ فرش را با آن سِت کنید. اولین مورد همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، سِت کردن رنگ فرش با رنگ پارچه مبل است. حال این سِت شدن می‌تواند در یک طیف رنگی باشد یا کاملاً متضاد. اگر بخواهیم از طیف رنگی یکسان مثال بزنیم می‌توان به فرش قهوه‌ای روشن با مبل نسکافه ای روشن اشاره کرد و اگر بخواهیم یک نمونه از طیف رنگی متضاد مثال بزنیم می‌توانیم به مبل نسکافه ای با فرش سرمه ای اشاره کنیم.

a559af67e894fcc9.jpg

مبل نسکافه ای با فرش سرمه ای

3 -سومین مورد، سِت کردن رنگ فرش با بدنه یا به اصطلاح چوب مبل است. یکی از زیباترین و با­اصالت­ ترین نوع دکوراسیون، این نوع سِت کردن رنگ است. اگر می‌خواهید فضایی دلباز و شاد داشته باشید می‌توانید مبل نسکافه ای با چوب سفید انتخاب کنید و آن را با یک فرش سفید کم نقش و نگار سِت کنید، البته بهتر است نسکافه‌ای آن کمی تیره باشد. اگر می‌خواهید از مبل سلطنتی استفاده کنید پیشنهاد می‌شود مبل نسکافه ای با چوب طلایی را با یک فرش پر نقش و نگار و با زمینه طلایی بسیار کمرنگ سِت کنید.

82d930d682516406.jpg

ست مبل سلطنتی با فرش

b1cc21e884456174.jpg

مبل سلطنتی رنگ نسکافه ای

نکته : یکی از زیباترین و با اصالت ترین نوع دکوراسیون، سِت کردن رنگ فرش با بدنه یا به اصطلاح چوب مبل است. اگر می‌خواهید فضایی دلباز و شاد داشته باشید می‌توانید مبل نسکافه‌ای با چوب سفید انتخاب کنید و آن را با یک فرش سفید کم و نقش و نگار سِت کنید.

9a2e248e8645a5d8.jpg

بهترین رنگ مبل کلاسیک

85f73e068e21e61a.jpg

چیدمان مبل نسکافه ای

4 - سِت کردن رنگ فرش با کوسن‌های مبل چهارمین مورد است. در این حالت بهتر است جنس بدنه و رنگ پارچه مبل در یک طیف باشد و رنگ کوسن و فرش نیز در یک طیف دیگر. آنگاه تفاوت میان آن‌ها به نوعی توازن و زیبایی را حاصل می‌کند. مبل نسکافه ای با کوسن رنگی به همراه فرشی که رنگ‌های کوسن در آن موجود باشد زیبایی مکان را دوچندان می‌کند. رنگ آبی یکی از گزینه‌های پیشنهادی در این مدل رنگی است.

845ec312f7616ea3.jpg

ترکیب رنگی مبل نسکافه ای

8ddc23e6b33b419a.jpg

مبل راحتی نسکافه ای آبی

همیشه به این نکته توجه کنید که تمام این گفته‌ها جنبه راهنمایی داشته و بهترین حالت با توجه به سلیقه شخصی و در نظر گرفتن تمامی اجزا دکوراسیون حاصل می شود.

سِت کردن رنگ دیوار، پرده و کف با مبل نسکافه ای تیره یا روشن

سِت کردن رنگ دیوار یا پرده با رنگ مبل سبب زیباتر شدن فضای داخلی می‌شود، فارغ از رنگ پرده در انتخاب مدل پرده نیز باید دقت شود و همخوانی مناسبی با مدل مبل‌ها داشته باشد. مثلاً برای مبل راحتی نسکافه‌ای بهتر است مدل پرده ساده باشد و از رنگ‌هایی مانند سرمه‌ای یا آبی درباری استفاده شود. ترکیب رنگ مبل نسکافه ای با فرش سرمه ای و پرده سرمه‌ای واقعاً چشم‌نواز است، همچنین پرده‌های آبی درباری با مبل نسکافه ای روشن نیز یکی دیگر از سِت‌های دل‌نشین است.

988f5bd5fe287ec0.jpg

مبلمان کلاسیک نسکافه ای

اگر دیوار ساده و سفید باشد باید دقت کنید تا تابلوها یا دکوری‌هایی که روی دیوار قرار می‌گیرد با رنگ مبل همخوانی داشته باشند اما اگر دیوار سفید نباشد و با چوب، سنگ، کاغذ دیواری یا آجر طراحی شده باشد بهتر است در انتخاب رنگ مبل دقت بیشتری کنید. مبل نسکافه‌ای با دیوارهای چوبی و آجرنما به خوبی همخوانی دارد و فقط با توجه به تیرگی یا روشنی رنگ دیوار، در انتخاب مبل باید به تیرگی یا روشنایی رنگ نسکافه‌ای دقت کرد. اگر دیوار با کاغذ دیواری پوشانده شده باشد می‌توان رنگ کوسن یا رنگ بدنه را با رنگ غالب کاغذ دیواری سِت کرد. اگر هم از سنگ آنتیک در طراحی دیوار استفاده شده باشد با توجه به رنگ سنگ می‌توان مبل را با آن سِت کرد. اگر مبل کلاسیک یا سلطنتی نسکافه‌ای انتخاب کرده‌اید سعی کنید دیوار پشت مبل را با سنگ آنتیک طراحی کنید، مطمئن باشید نمایی زیبا را ایجاد می‌کنید.

af0d5b539345089a.jpg

ست مبل نسکافه ای با پرده

94e1fdbc86a99e5d.jpg

ست مبل کلاسیک با فرش و پرده

b3dc619183482698.jpg

چیدمان مبل نسکافه ای

اگر کف سالن سفید است بهتر است از مبل نسکافه ای با چوب سفید استفاده کنید و اگر کف سفید رنگ نیست بهتر است رنگ کف در تِم رنگی فرش وجود داشته باشد تا پراکندگی رنگ اتفاق نیافتد. رنگ‌های آجری، قهوه‌ای و نسکافه‌ای جزء رنگ‌های پیشنهادی کف برای ست شدن با مبل نسکافه‌ای است.

b34b8ffdb923f684.jpg

مبل چستر نسکافه ای

bddc0ad598825ec1.jpg

ست مبل و ناهارخوری نسکافه ای

شاید بتوان ادعا کرد که مبل نسکافه‌ای به خاطر اینکه ماهیتاً جز رنگ های روشن محسوب می شود، می‌تواند با هر رنگی سِت شود، اما این موضوع کاملاً به دیگر دکوراسیون آن محل و سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد. شاید تعجب کنید اما مبل نسکافه‌ای با فرش آجری رنگ یا مبل نسکافه ای با فرش سرمه ای ترکیب فوق‌العاده‌ای است. اگر دوست دارید فضای رنگی متنوعی داشته باشید می‌توانید از مبل نسکافه ای با کوسن رنگی استفاده کنید. در نهایت به جرات می‌توان گفت که اصلاً نگران انتخاب مبل نسکافه‌ای نباشید زیرا به راحتی می‌توانید این مبل را با رنگ‌های مورد علاقه خود سِت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر