موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

نمونه متن دعوت به پیج اینستاگرام

نمونه متن دعوت به پیج اینستاگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 03 فروردین 1401 ساعت 08:48

اینستاگرام بیشتر یک شبکه اجتماعی تصویری و دیداری است، درست است؟ می توان به این سوال هم بله گفت و هم خیر. هنگامی که عکس ها و فیلم های شما باعث جلب توجه مخاطبان می شود، این متن تبلیغی شما است که آنها را تشویق می کند تا درگیر مطلب شوند. در رسانه های اجتماعی، مشارکت و درگیر شدن در مطالب پلی است که منجر به تبدیل بازدید کننده به خریدار و فروش می‌شود.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

از ماه آوریل سال 2018، اینستاگرام سومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است. این شبکه اجتماعی با 800 میلیون کاربر چندان از فیسبوک و یوتیوب عقب تر نیست. خوب چرا صحبت چندانی درباره استراتژی کپی رایتینگ یا همان نوشتن متن تبلیغی در این شبکه اجتماعی انجام نمی شود؟

اکثر افراد اینستاگرام را یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس ها، مثل پینترست (Pinterest) می دانند. با وجود اینکه این موضوع درست است (اینستاگرام تماما در خصوص نگارش مطالب است) باید بدانید کلماتی که شما در اینستاگرام  استفاده می کنید نیز به همان اندازه مهم هستند.

یک متن تبلیغی خوب اینستاگرامی باعث می شود که کاربران دیگر فقط مشاهده کننده صفحه شما نباشند بلکه در مطالب آن مشارکت هم بکنند، به بیان دیگر باید گفت کاربر درگیر مطالب شما می شود.  اسکرول کردن سریع صفحات و عکس های رقبا و برند های معروف یک چیز است اما خواندن کپشن ها (Captions) و بیوگرافی یا همان بیو و درک بهتر آنچه شما دنبال آن هستید، داستانی کاملا متفاوت است. اینستاگرام ممکن است یک شبکه کاملا دیداری یا تصویری باشد ، اما کلمات باعث می شوند بتوانید کاری کنید که کاربران تنها به جای فالو کردن در مطالب شما درگیر شوند و مشارکت کنند.

منبع

متن تبلیغی اینستاگرام شما بخشی از نام تجاری یا برند شماست که با صدایی متمایز ارتباط برقرار می کند. همان دقتی درباره ی آن باید اعمال شود که در بیلبورد ها، تبلیغات رادیویی یا وب سایت ها انجام می شود البته هر پلتفرمی نیاز به سبک ویژه خود دارد. هنگام نوشتن پست های اینستاگرامی، سبک نگارشی ویژه آن می تواند به روش های مختلف شکل گیرد که آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا متن تبلیغی اینستاگرام شما مخاطب را درگیر خود می کند یا فقط شما اینطور فکر می کنید؟ بیاید شروع کنیم.

چگونه یک متن تبلیغی (Copy) جذاب اینستاگرام بنویسیم؟

خوب مشخص شد که کلمات به همان اندازه (اگر بیشتر نباشد) تصاویر در اینستاگرام مهم هستند. اما کلمات مورد نظر ما کدام هستند؟ خوب، متن تبلیغی عالی در هر دو بخش بیو و کپشن های اینستاگرام مهم هستند.

هر بخش نقش خاصی در جذب مخاطبان شما دارد و  برای تاثیر گذاری حداکثری در میان  فالوئرهایتان  راهکارهای خود را دارد. بیایید ببینیم چطور می توان هر بخش را با یک کپی رایتینگ عالی به بهترین شکل ممکن بنویسیم.

چگونه Bio عالی برای اینستاگرام بنویسیم

10 کلمه ای که در بیو اینستاگرام خود می گذارید قطعا مهمترین کلماتی است که شما در اینستاگرام نوشته اید.

بیو اینستاگرام اولین پیام تاثیرگذار برند شما بر مخاطبین تان است. تصور کنید به شما 30 ثانیه زمان داده می شود که خودتان را به عنوان یک شرکت، کارفرما یا یک برند (نشان تجاری) معرفی کنید، بیو اینستاگرام شما همان چیزی است که باید در چنین زمانی بگویید.

بیو اینستاگرام شما هم نقش اطلاع رسانی دارد و هم وظیفه جلب مشارکت مخاطبین را به عهده دارد. این دو هدف کاملا متفاوت است که تنها با یک تکه کوتاه متنی می خواهید به آنها دست یابید. بله بیو اینستاگرام تنها 150 کاراکتر است. ( به اندازه طول همین دو جمله قبل که نوشتیم.)

خوب چطور آن را بنویسیم؟

عناصر یک بیو اینستاگرام عالی!

با وجود اینکه  بیو اینستاگرام شما فوق العاده مهم است، اما نباید فرض کرد که نوشتن آن خیلی سخت است. یک راه بسیار مناسب برای نوشتن بیو آن است که سعی کنید به صورت ساده کسب و کار خود را توضیح دهید. چه توضیحاتی برای آشنایی با کسب و کارتان به کسی می دهید که هیچ اطلاعی از آن ندارد ؟ با همان ها شروع کنید.

بعد ببینید که کجا می توانید کلمات کلیدی را اضافه کنید. با وجود آنکه کلمات کلیدی در پروفایل های اینستاگرام قابل جستجو نیستند ( یعنی افراد نمی توانند آن کلمات را جستجو کنند و از طریق آنها به پروفایل شما برسند)، این کلمات ابزار ارتباط با صنعت و حوزه کاری شما هستند و از طریق آنها با مخاطبین خود در ارتباط خواهید بود که این همان هدف نهایی بیو اینستاگرام است، توجه داشته باشید زمان و فضای شما در این بخش محدود است.

با یک جلسه همفکری به روش طوفان فکری چند واژه کلیدی را که مرتبط با برند، محصولات یا حوزه کاری شما  هستند و احتمالا مخاطبین شما با آن کلمات به شما می رسند را بیابید. این موارد را به زادگاه خود اضافه کنید. برای مثال در خصوص سایت کارآفرینی Foundr، استفاده از کلماتی مثل epic به معنای “حماسی” به جای کلماتی از جمله awesome به معنای “عالی” و کلمه startup “استارتاپ” را مشاهده خواهید کرد زیرا بازخورد مخاطبین سایت به چنین واژه هایی مثبت است.

منبع

توجه داشته باشید که در بیو اینستاگرام ما جمله راه اندازی یک کسب و کار سخت است را هم اضافه کردیم. این جمله به ما کمک می کند  با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم و نشان می دهیم که سختی ها و رنج آنها درک می کنیم و یک رابطه صمیمانه را رقم می زند.

در نهایت، فراموش نکنید که هنگام نوشتن بیو اینستاگرام، وجه انسان دوستی خود را نمایش دهید. رسانه های اجتماعی یک شیوه ی عالی برای کسب و کار ها هستند که شخصیتی انسانی، قابل درک و مرتبط داشته باشند. بیان رسمی شرکتی را کنار بگذارید و خود را برای یک آشنایی گرم تر، دوستانه تر و متواضعانه  از برند خود مهیا کنید.

چگونه یک بیو اینستاگرامی بنویسیم: ۴ راهکار کاربردی

· از هشتگ ها و نام های کاربری (هندل ها) استفاده کنید. در مارس 2018، اینستاگرام اعلام کرد می توان از  هشتگ  و نام های کاربری در بیو استفاده کرد، بدان معنی است که وقتی شما یک # یا @ را پست می کنید تبدیل به یک لینک مستقیم و زنده در پروفایل شما می شود. با استفاده از این ویژگی جدید، برند های تجاری می توانند نام های کاربری مشابه یا هشتگ ها را در بیو خود اضافه کنند. بویژه تگ های مرتبط با برند شما یا Branded Keyword (که می تواند باعث تقویت کمپین های محتوای تولیدی توسط کاربران (UGC) شما شود). فقط چند کاراکتر برای کار روی آنها در اختیار دارید، اما با به اشتراک گذاری هندل (نام کاربری) ها در بیو خود می توانید کمک کنید که ترافیک بازدید کنندگان به حساب کاربری شرکاء شما از جمله یک فروشگاه الکترونیکی، پادکست یا وبلاگ هدایت شود.

منبع

  • از ایموجی ها استفاده کنید. ایموجی ها یا همان شکلک های معروف یک راه مطمئن برای نشان دادن هویت و شخصیت شما در بیو اینستاگرام است. هیچ چیز بهتر از یک بیو اینستاگرام که شامل ایموجی های هوشمند است نمی تواند بگوید: “هی، ما هم انسان هستیم!”. می توان از ایموجی های برای جدا کردن بخش های متن از همدیگر استفاده کرد تا نکات کلیدی شما بیشتر به چشم بیاید. همچنین استفاده از ایموجی ها باعث می شود با توجه به محدودیت طول متن بیو از میزان متن کمتری برای ارسال پیام استفاده شود. برای مثال به جای آنکه بنویسید “اینجا را کلیک کنید” می توانید یک ایموجی با نشانه انگشت پست کنید. البته از این دسته مثال ها انواع بسیار زیادی وجود دارد.

منبع

  • نمایش اعتبار. بیو اینستاگرام شما همچنین جای خوبی برای نمایش اعتبار شما در صنعتی است که در آن کار می کنید یا برای کسانی که با برند تجاری شما چندان آشنا نیستند. با وجود اینکه ما تاکتیک های فروش پر سر و صدا را تشویق نمی کنیم ( جملاتی مثل”از دست ندهید ..!” یا “بهترین جهان!”)، بسیار ارزشمند است که از عباراتی استفاده کند که نشان دهد سابقه کسب و کار شما چقدر است یا چه تعداد مشتریان راضی دارید.

منبع

  • ساده بنویسید! به خاطر داشته باشید که در بیو اینستاگرام شما فقط با چند کلمه محدود سر و کار دارید لذا نمی توانید از توضیحات طولانی استفاده کنید. اما مهمتر از هر چیزی این سادگی متن است که می تواند جلب توجه کند و باعث جذب مخاطبین شود.  رسانه های اجتماعی محیط با تغییرات سریع هستند بنابراین باید هر وقت می توانید علاقه کاربر را به خود جلب کنید.

منبع

خوب ! این همه توصیه برای یک متن تبلیغی کوتاه 150 کاراکتری! به هر حال هنگامی که شما شروع به تهیه چند پیش نویس برای بیو اینستاگرام خود کنید، فرآیند نوشتن برای شما راحت تر خواهد شد. با این حال بهتر است همیشه آن را بر مبنای رویدادهای فعلی، ترندها، کمپین های بازاریابی یا حتی فروش تغییر دهید. جهان (بیو اینستاگرام شما) مثل صدفی است که گوهر کسب و کار شما را در برگرفته است.

دوره‌های مرتبط در فرانش

چگونه کپشن Caption عالی برای اینستاگرام بنویسیم؟

هدف یک کپشن اینستاگرام به مراتب فراتر از توصیف عکسی است که کپشن زیر آن نوشته شده است. کپشن عنصری کلیدی است که باعث جذب مخاطب شما می شود، او را تشویق به لایک زدن، گذاشتن نظر یا همان کامنت می کند یا باعث تبدیل بازدید کننده به یک مشتری می شود و در صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار می گیرد.

بر اساس الگوریتم  اینستاگرام، پست هایی که موجب درگیری (Engagement) بیشتر مخاطب می شوند ارزشمند تر محسوب می شوند و بنابراین بیشتر دیده می شوند و فراتر از فید (خروجی مطالب صفحه) شما تبلیغ می شوند. کپشن اینستاگرام همان کلیدی است که دعوت به چنین فعالیتی می کند.

منبع

کپشن های اینستاگرام همچنین حقایق و اطلاعات مهمی مانند مشخصات تصویر، هشتگ ها، اینفلوئنسر  یا نام های کاربری، کلمات کلیدی و اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بازدید از یک وب سایت، پیوستن به یک لیست، دانلود یک کتاب، و یا خرید یک کالا را شامل می شود. کپشن ها همچنین مرکز اصلی فراخوان عمل یا همان کال تو اکشن (call-to-action) از جمله یک لینک قابل کلیک در بیو، لایک در صورت موافقت، تگ کردن یک دوست یا اعلام نظر در کامنت ها و غیره هستند.  شما می توانید همیشه یک کال تو اکشن به شکل های مختلف در کپشن های خود قرار دهید.

در کل، نوشتن کپشن های اینستاگرام بخش مهمی از کمپین بازاریابی اینستاگرام شماست هنگامی که هدف شما این است که مخاطبان خود را با شیوه های جدید و هیجان انگیز  جذب کرده و درگیر کنید.

دوره‌های مرتبط در فرانش

عناصر یک کپشن اینستاگرام عالی!

خوب، شما یک عکس یا ویدیو جذاب و کاربر پسند آپلود کرده اید و در حال حاضر وظیفه دارید که یک کپشن اینستاگرام کامل قرار دهید. نظرتان چیست ؟

کمی فکر کنید بله همینه!

بیایید اول لحن صدای کلی اینستاگرام برند تجاری شما را تعیین کنیم. همانطور که در بالا ذکر شد، باید همان لحن صدایی باشد که شما در دیگر کپی رایتینگ ها یا متن های تبلیغاتی خود (شامل وب سایت، تبلیغات کاغذی و غیره)  استفاده می کنید، اما باید یک لحن ویژه‌ی مخصوص اینستاگرام نیز داشته باشد.

با مخاطب هدف خود شروع کنید. ما چندین مطلب در خصوص نحوه پژوهش در میان مخاطبان هدف هر کسب و کار  نوشته‌ایم و از یافته های شما برای ایجاد استراتژی بازاریابی الهام بخش  شما استفاده کرده‌ایم. اما آنچه در یک پلتفرم کار می‌کند ممکن است بر روی دیگر پلتفرم‌ها کارایی نداشته باشد، بنابراین صبور باشید تا ببینید استراتژی شما در چه شرایطی بهترین عملکرد را خواهد داشت.

به تحقیقات کلی خود نگاهی بیندازید.  کاراکتر شخصیتی مخاطب هدف شما چطور است؟ آیا مخاطبین شما پیر هستند یا جوان؟ حرفه ای هستند یا خیر؟ سرگرمی ها، عادت ها و اهدافشان چیست؟ چه نوع نشریات، کانال تلویزیونی و حساب  کاریری در رسانه های اجتماعی را مطالعه، تماشا و پیگیری می کنند؟ هنگامی که روی کلیت صدای برند تجاری خود در اینستاگرام تصمیم گرفتید از اینجا شروع کنید.

در سایت کارآفرینی Foundr، ما می دانیم که مخاطبان ما عمدتا حرفه ای های جوان تا میانسال هستند که مالک کسب و کار خود هستند یا می خواهند مالک کسب وکاری شوند. آنها از محتواهای انگیزشی، الهام بخش و دلگرم کننده مرتبط با کسب و کار و روحیه کارآفرینی استقبال می کنند.

منبع

همچنین آنها افرادی با مشغله ی زیاد و وقت کم هستند که به دنبال مشاوره های سریع و مختصر هستند، به همین دلیل است که بسیاری از متن های Foundr بسیار کوتاه و شیرین است. سبکی که متناسب با  محتوای اینستاگرام ما است (اغلب نقل قول ها و گفته ها)، شامل کپشن هایی جذاب است که تلنگر کوتاهی درباره انگیزش با صدایی صاف و ساده و درخشان است. صدای نام تجاری ما بازتابی از وب سایت و سایر محتویات ما است، اما برای تاثیر گذاری حداکثری در اینستاگرام کوتاه تر است. این همان چیزی است که ما با فالوئرهای خود به بهترین نحو به آن پاسخ دادیم.

کپشن های اینستاگرام می توانند بسیار طولانی باشد (تا 2200 کاراکتر!). آنها می توانند کوتاه، جدی، خنده دار و یا چیزی در میان این حالات باشند ؛ مهمترین چیز این است که آیا مخاطبان شما آن را جذاب و درگیر کننده تلقی می کنند.

هنگامی که شما آهنگ و صدای ویژه مطالب خود را تعیین می‌کنید که چه نوع مطالبی با مخاطب شما ارتباط برقرار می کند، آن وقت می‌توانید به تصویر ویژه خود بازگردید. از این نقطه به جلو، فرایند نوشتن کپشن به تصویر یا ویدئویی که ارسال می کنید بستگی دارد.  اما تصویر را در کپشن خود به خیلی ساده توضیح ندهید.

در عوض، از شرح اینستاگرام خود برای ارائه محتوای زمینه، اضافه کردن شخصیت و تشویق فالوئرهای خود برای اقدام استفاده کنید. این امر می تواند یک نقطه سرگرم کننده برای امتحان کردن برخی از تکنیک های جدید کپی رایتینگ باشد یا حتی آزمودن یک جوک یا لطیفه باشد. شما می توانید در اینستاگرام با موارد خیلی بیشتر از چیزی که می توانستید مثلا در یک کاتالوگ داشته باشید، سر و کار داشته باشید.

منبع

کپشن ها همچنین راهی عالی برای طرح سوالات و ارتباط با مخاطبان شما هستند. پست یک یا دو سوال می تواند مخاطبین شما را درگیر کند و باعث شروع بحث و گفتگو در مورد عکس، نام تجاری یا خط تولید شما شود. همچنین به عنوان یک نام تجاری به شما فرصتی می دهد تا رویکرد انسانی خود را نشان دهید و برای سوالات خودتان نیز پاسخی بیابید.

در حقیقت، من می توانم بگویم وقتی حسابی احساس گیج شدن می کنید، طرح یک سوال برای فالوئرهای شما می تواند یک راه حال جامع و عالی باشد.

منبع

پرسیدن یک سوال تنها یک راه برای جذب مخاطب شما از طریق فراخوان عمل یا همان کال تو اکشن است. اغلب (همیشه!) یک کال تو اکشن در کپشن های اینستاگرام خود قرار دهید، خواه در خصوص یک تگ سوال پرسیده باشید یا قصد تشویق افراد جهت بازدید از وب سایت خود برای خرید را داشته باشید.

ما روش گری وی (Gary Vee)  “ضربه، ضربه، ضربه، گیر انداختن” (نام شیوه و کتابی از نوسینده روزنامه نیویورک تایمز در خصوص شیوه بازاریابی در شبکه های اجتماعی، یا طرح گسترده سوالات بزرگ را توصیه می کنیم. اما پست های تبلیغی اینستاگرام فرصتی برای شما  است که  تنها یا یک لایک ساده باعث جذب و درگیر کردن کاربر شوید. از اکشن های قدرتمندی مانند “شروع”، “فروشگاه”، “پیوستن”، “یادگیری” و “کشف کردن” استفاده کنید تا توجه فالوئرهای خود را جلب کنید و آنها را وادار به مشارکت کنید. (توجه داشته باشید که در  حال حاضر، اینستاگرام اجازه ارسال لینک های فعال را در نظرات یا کامنت ها نمی دهد، اما راه حل هایی مانند ارجاع به لینک بیو شما و یا پست یک لینک کوتاه (URL) که فالوئرهای شما به سادگی می توانند آن را تایپ کنند وجود دارد.)

دوره‌های مرتبط در فرانش

چطور کپشن های عالی اینستاگرام بنویسیم: ۳ راهکار کاربردی

  • مهمترین اطلاعات خود را در ابتدا قرار دهید. پس از سه یا چهار خط از متن، اینستاگرام کپشن ها را کوتاه می کند تا اسکرول (پیشمایش عمودی) آن از طریق فید شما به راحتی انجام شود .به این ترتیب، بهتر است ابتدا مهم ترین اطلاعات خود مانند کال تو اکشن ها، به روز رسانی پست های جدید وبلاگ یا تگ های مربوطه را در ابتدای متن قرار دهید. ایده آل، فالوئرهای شما بر روی “بیشتر …” کلیک می کنند تا متن کامل کپشن را بخوانند، اما اجازه دهید فرض نکنیم که این مورد همیشه اتفاق می افتد.
  • کپشن خود را مرتب نگه دارید. برخی از کاربران انواع مختلف ایموجی، هشتگ و لینک ها را در بیو خود بارگذاری می کنند و باعث می شوند تا روی یک صفحه نمایش کوچک خواندن آن بسیار مشکل شود. به منظور جذب و درگیر کردن و ارائه یک تجربه خوشایند برای فالوئر های خود، سعی کنید کپشن خود را “مرتب” و آسان برای خواندن در آورید. اگر شما یک کپشن طولانی پست کنید، از جمله ها و فاصله های مناسب استفاده کنید. اگر هشتگ ها یا لینک ها را به اشتراک می گذارید، آنها را در انتهای محدوده محتوا قرار دهید. به یاد داشته باشید: همیشه می توانید کپشن های خود را بعد از ارسال ویرایش کنید اگر متوجه شدید که خواندن آنها سخت است.
  • هندل ها (نام های کاربری) و هشتگ ها را تگ کنید. فراموش نکنید که هشتگ‌های مرتبط و هندل ها را تگ کنید! هشتگ ها می توانند بازی را برای شما عوض کنند و باعث شوند مخاطبین جدید پست های شما را پیدا کنند. شما می‌توانید تا 30 هشتگ در هر پست ارسال کنید، اما از آنجا که این تعداد هشتگ می تواند به قابلیت خواندن پست های شما آسیب برساند، توصیه می کنیم که آنها را زیر کپشن اصلی خود یا در اولین کامنت قرار دهید. همانطور که برای اشاره به کاربر، آنها را در کپشن خود در جائیکه منطقی به نظر بیاید، حال میخواهد درون یک جمله باشد یا در انتهای پست قرار دهید. تگ کردن دیگر کاربران نیز می تواند یک راه عالی برای ربط دادن محتوا و ارتباط با مخاطبین شما باشد.

منبع

اینستاگرامی چیزی بیشتر از تصاویر است – متن تبلیغ (Copy) خود را درخشان کنید!

اینستاگرام ممکن است یک پلتفرم تصویری و دیداری باشد، اما کپی یا متن تبلیغی هم یک نقش مهم ایفا می کند. در حقیقت، اینستاگرام کپی عنصر کلیدی جذب و درگیر شدن مخاطب و تبدیل او به یک مشتری است. بیو اینستاگرام و کپشن ها زمینه ای متناسب به محتوای شما می دهند، شخصیت شما را به عنوان یک نشان تجاری نمایش می دهند و مخاطبین شما را تشویق می کنند تا در محتوای شما درگیر شده و مشارکت نمایند.

اینستاگرام یک شبکه سیال و متغیر است و بسیار سخت است که اینستاگرام کپی شما مانند سایر متن های تبلیغی بازاریابی به یک شکل ایستا و کم تغییر بتواند باقی بماند. از بکارگیری تکنیک های جدیدی و اینکه ببینید فالوئرهای شما چگونه به این روش ها پاسخ می دهند نترسید و نگران نباشید. هنگامی که شک دارید، مخاطبان خود را در درجه اول اهمیت قرار دهید؛ آنها کسانی هستند که می خواهید با آنها در ارتباط باشید و قصد دارید جذبشان کنید.

چه تکنیک هایی در اینستاگرام موفق بوده اند؟ همه چیزهایی که دیده اید دوست داشته اید؟ نظرتان خود را  با ما در بخش نظرات یا کامنت ها به اشتراک بگذارید!

دوره‌های مرتبط در فرانش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: faranesh.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر