موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

دانلود برنامه چت صوتی در بازی انلاین اندروید

دانلود برنامه چت صوتی در بازی انلاین اندروید

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 09 آذر 1399 ساعت 14:27

مکالمه صوتی این روزها یک استاندارد در گیمینگ است و اگر اهل بازی هستید، حتما باید یک برنامه مخصوص این کار نصب داشته باشید. اما در میان این همه گزینه ممکن، کدام‌ها انتخاب بهتری هستند؟ در این آموزش ویجیاتو، می‌خواهیم بهترین اپلیکیشن‌های گیمینگ برای مکالمه صوتی را معرفی کنیم.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

Discord

Discord یک برنامه مجانیست که روی ویندوز، مک، لینوکس، iOS، اندروید، و حتی یک برنامه وب (که البته ناقص‌تر از سایر نسخه‌هاست) اجرا می‌شود. علاوه بر مکالمه صوتی، دیسکورد از مکالمه متنی و ویدیویی هم پشتیبانی می‌کند.

مزایای Discord: هر کسی می‌تواند یک سرور دیسکورد به رایگان بسازد. کاربران می‌توانند به نهایتا ۱۰۰ سرور مختلف وصل شوند، که هر کدامشان یک جامعه مستقل از هم هستند. سرورها می‌توانند چنل‌هایی برای تکست و مکالمه صوتی داشته باشند، و مالک سرور هم می‌تواند هر تغییری که دلش می‌خواهد اعمال کند. این سرورها خصوصی هستند و کاربران تنها از طریق یک لینک دعوت مخصوص قادر به پیوستن خواهند بود (یک سرور عمومی دارای یک لینک دعوت عمومی و یکسان است که همه می‌توانند استفاده کنند).

معایب Discord: از آن جایی که همه سرورها تحت خود دیسکورد هستند، اگر مشکلی برای این سرویس به وجود بیاید، تمام سرورها هم با آن دچار اختلال خواهند شد. شاید هم اگر فقط به دنبال مکالمه صوتی هستید، دیسکورد کمی زیادی مجهز باشد. همین! به عقیده ما، دیسکورد برنامه‌ایست که هر گیمری باید نصب داشته باشد.

Mumble

Mumble یک برنامه مجانی و اوپن سورس است که روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا می‌شود. دو برنامه ترد پارتی برای اندروید و iOS نیز به ترتیب با نام‌های Plumble و Mumblefy وجود دارند. این برنامه بیشتر برای مکالمه صوتی به کار برده می‌شود، اگرچه که از تکست چت نیز پشتیبانی می‌کند.

مزایای Mumble: مامبل در مکالمه با تاخیر پایین تخصص دارد، که آن را به گزینه‌ای مناسب برای بازی‌های سریع و پر از اکشنی که نیازمند کار تیمی هستند کاربردی است. همچنین مامبل قابلیت این را دارد که بر اساس موقعیتتان در داخل بازی، صدایتان را تنظیم کند. اما این ویژگی تنها در برخی از بازی‌ها، از جمله بازی‌های Source Engine و Guild Wars 2 پشتیبانی می‌شود.

دیگر مزیت مامبل قابلیت کنترل بالایش است. اگر می‌خواهید یک سرور داشته باشید، تنها باید نسخه سرور برنامه را دانلود کنید. بقیه هم کلاینت مامبل را دانلود می‌کنند تا به شما وصل شوند. همچنین اگر بخواهید بدون نیاز به بیست و چهار ساعته روشن گذاشتن کامپیوترتان، سرورتان را فعال نگه دارید، می‌توانید از سرویس پولی ماهیانه مخصوص استفاده کنید.

معایب Mumble: شما تنها قادر به وصل شدن به یک سرور خواهید بود. رابط کاربری برنامه نیز تعریف زیادی ندارد و شاید مدتی طول بکشد تا نحوه کار کردن با آن دستتان بیاید.

TeamSpeak

TeamSpeak یک برنامه مجانیست که روی ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS اجرا می‌شود (نسخه‌های موبایل تنها برای کلاینت هستند). تیمسپیک از نظر طراحی بسیار شبیه مامبل است، اما ویژگی‌های خاص خود را دارد و از طرفی هم دارای نقص‌های دیگری است.

مزایای TeamSpeak: تیمسپیک یک رابط کاربری ساده با کیفیت صدای بالا دارد، اگرچه که تاخیر آن کمی بیشتر است. قابلیت‌های مدیریتی تیمسپیک هم بسیار قابل تحسین هستند؛ مثلا یک سیستم اختیارات وجود دارد که به کاربران مختلف، امکان کنترل داشتن روی بخش‌های مختلف سرور را بسته به «میزان قدرتشان» می‌دهد. همچون مامبل، هم قابلیت هاست کردن شخصی سرور وجود دارد و هم امکان پول دادن برای هاستینگ.

معایب TeamSpeak: در آن واحد تنها قادر به وصل شدن به یک سرور هستید. سرورهای self-host شده نیز نهایتا ۳۲ کاربر همزمان می‌توانند در سرور حضور داشته باشند. در صورت به دست آوردن یک لایسنس مخصوص، این عدد به ۵۱۲ افزایش پیدا می‌کند. در غیر این صورت ماهانه نیاز به پرداخت مبلغی خواهید داشت.

Steam Voice Chat

با این که استیم با اختلاف یکی از محبوب‌ترین و مجهزترین پلتفرم‌های گیمینگ این سیاره به شمار می‌رود، اما تا همین یکی دو سال پیش فاقد قابلیت چت صوتی بود. در حقیقت، این کمبود استیم موجب به وجود آمدن بسیاری از این برنامه‌ها شد و عجیب است که با چنین عظیمتی، چگونه این قدر طول کشید تا شاهد اضافه شدن مکالمه صوتی باشیم.

مزایای Steam Voice Chat: اول از همه این که نیاز به یک برنامه دیگر ندارید و می‌توانید در همان بازی مستقیم به سایر دوستانتان وصل شوید. خود چت نیز به نسبت مجهز است و قابلیت‌هایی همچون ارسال گیف و کلیپ‌های صوتی را در چت خواهید داشت. هاب چت استیم نیز مدیریت چت‌هایتان را ساده کرده است. یک مزیت دیگر چت استیم هم سرورهای آن است؛ هر جای دنیا که باشید، فاصله چندانی با یک سرور استیم نخواهید داشت.

معایب Steam Voice Chat: معایب چندانی در استفاده از چت صوتی استیم وجود ندارد. بعضا کیفیت صدا می‌تواند پایین باشد، که غالبا ناشی از اینترنت است. دیگر ضعف آن این است که اگر سرورهای استیم به مشکل برخورد کنند، چت نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت (به همین دلیل است که بسیاری ترجیح می‌دهند از برنامه‌های جایگزین استفاده کنند). در نهایت هم تنها می‌توانید با دوستان خود گفت و گو کنید و بر خلاف چیزی مثل دیسکورد، نمی‌توانید به یک سرور دیگر بروید و با افراد مختلف صحبت کنید.

Tox

Tox با سایر برنامه‌های معرفی شده کمی تفاوت دارد. بر خلاف آن‌ها، تمرکز اصلی تاکس روی حریم شخصی کاربران است و از end-to-end encryption برای محافظت از اطلاعات شما استفاده می‌کند. در همین راستا هم مدل کانکشن تاکس peer-to-peer است تا بیشتر از حریم شخصی‌تان حفاظت کند. تاکس در واقع یک پروتکل است که بنا بر سیستم عاملتان (ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، iOS، وب) به شکل متفاوتی کار می‌کند.

مزایای Tox: پروتکل تاکس یک امکان ایمن برای مکالمه صوتی است. از آن جایی هم که تاکس اوپن سورس است، می‌توانید مطمئن شوید که هیچ اتفاق خاصی با اطلاعاتتان نمی‌افتد. همچنین تاکس تقریبا روی همه پلتفرم‌ها قابل دسترسی است و همواره می‌توانید یک برنامه برای آن پیدا کنید.

معایب Tox: چون تاکس peer-to-peer است، کیفیت صدا می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. در واقع، کیفیت صدایتان به طور مستقیم به کیفیت اتصالتان وابسته خواهد بود. همچنین اگر شخص مد نظرتان به مسنجر تاکس وصل نباشد، شما قادر به ارسال پیام برای او نخواهید بود. از طرفی دیگر، سازندگان مختلفی با پروتکل تاکس کار می‌کنند و موارد زیادی هم پیش آمده که آن‌ها برنامه‌شان را رها کرده‌اند. یعنی اگر توسعه‌دهنده آن سرویس به هر دلیل دیگر علاقه‌‌ای نشان ندهد، آن پروژه ممکن است به کل رها شود.

یک برنامه جالب توجه دیگر: Skype

برنامه‌های بالا جزو بهترین انتخاب‌های ممکن برای مکالمه صوتی در گیمینگ به شمار می‌روند. اما اگر به هر دلیلی از آن‌ها خوشتان نمی‌آید، یک راه دیگر برایتان وجود دارد: Skype. اما این برنامه اشکالات بزرگی هم دارد؛ اسکایپ به طور کل برنامه پر باگی است و ارورهایش می‌توانند اعصابتان را خرد کنند. تازه خود کیفیت صدا هم در حین بازی تعریف چندانی ندارد.

منبع: MakeUseOf

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر